hey enkele vraagjes :)
hey enkele vraagjes :)
hey ik ben jessy zelf ben ik geen 2cv aan het restaureren maar wel een 924
maar ik ben hier omdat m'n broer er een aan het restaureren is en hij rijd ook al 3 jaar cours met de 2cv (cgsracingteam)
binnekort verjaard hij en dacht ik iets origineel te zoeken voor z'n 2pk
ik ben namelijk op zoek naar een workshop manual
heb even gekeken maar heb je die van haynes in het nederlands ??
de 2 cv zal ook compleet origineel gerestaureerd worden alles tot het laatste vijsje ik kan zelf geen onderdelen gaan kopen want dan heeft hij ze mss dubbel maar iets wat origineler
het geboortecertificaat van de wagen
kan je deze nog zo aanvragen bij citroën en moet je hiervoor betalen
(voor m'n porsche was dit 50€)
leek me wel leuk dit te hebben en dat zal hij ook vinden hier ben ik zeker van
groetjes
maar ik ben hier omdat m'n broer er een aan het restaureren is en hij rijd ook al 3 jaar cours met de 2cv (cgsracingteam)
binnekort verjaard hij en dacht ik iets origineel te zoeken voor z'n 2pk
ik ben namelijk op zoek naar een workshop manual
de 2 cv zal ook compleet origineel gerestaureerd worden alles tot het laatste vijsje ik kan zelf geen onderdelen gaan kopen want dan heeft hij ze mss dubbel maar iets wat origineler
het geboortecertificaat van de wagen
kan je deze nog zo aanvragen bij citroën en moet je hiervoor betalen
(voor m'n porsche was dit 50€)
leek me wel leuk dit te hebben en dat zal hij ook vinden hier ben ik zeker van
groetjes
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Re: hey enkele vraagjes :)
allereerst welkom.jessy1984 schreef: ik ben namelijk op zoek naar een workshop manual
een haynes heb je niet letterlijk in het nederlands. je hebt wel de vraagbaken van Olving (en nog 1, maar daar kom ik even niet op).
deze zijn vaak te vinden op beurzen, maar ook op marktplaats.nl en bol.com worden ze aangeboden.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
Olving dit ga ik zeker eens nakijken nog nooit van gehoord eigelijk maar zal wel goed zijn zeker 
met het geboortecertificaat bedoel ik informatie over de auto opties kleur bj waar deze geleverd was enz..
vroeger was dit bij porsche en vw gratis heb dit voor kever en een 924 eens opgevraagd nu kost dit wel 50€
of mss bestaat dit gewoon niet voor citroën dan ?
om de wagen compleet origineel terug in nieuwstaat te brengen is dit natuurlijk altijd handig gedurende de jaren zijn ze meestal al heel wat dingen verandert of niet meer origineel
mijn porsche komt uit de US maar waar juist enz wist ik niet

met het geboortecertificaat bedoel ik informatie over de auto opties kleur bj waar deze geleverd was enz..
vroeger was dit bij porsche en vw gratis heb dit voor kever en een 924 eens opgevraagd nu kost dit wel 50€
of mss bestaat dit gewoon niet voor citroën dan ?
om de wagen compleet origineel terug in nieuwstaat te brengen is dit natuurlijk altijd handig gedurende de jaren zijn ze meestal al heel wat dingen verandert of niet meer origineel
mijn porsche komt uit de US maar waar juist enz wist ik niet
leek me leuk om zo'n cadeautje te geven maar als dit bij citroën niet bestaat zal het wss wel bij enkel een manual ofzo blijvenJoos schreef:Oei, dat geboortecertificaat bestaat niet bij Citroen denk ik... Bovendien zijn ze bij Citroen belgie al helemaal niet happig op het helpen van mensen die met hun "oude rommel" rondrijden...
en ja idd bij vele garages zijn ze er niet zo scheutig op met (wat zeg je rommel

voor mij doe ik niet liever maar werk zelf bij ford maar m'n colega's doen ook het liefst nieuwe wagens
ik ga morgen even naar een vriend van me bellen die bij citroën werkt mss kan hij me nog wel helpen
alvast bedankt in ieder geval
ik stuur m'n broer ook wel eens langs hier

- Jeroen-citroen
- Moderator
Je kan wel via de orga code , die je kan vinden op het schutbord, achter de exacte produktie datum komen. Als je dan een goed boek hebt met de specificaties uit die periode is het heel goed te doen om de eend weer helemaal te maken zoals hij geleverd werd.
Een aanrader is "citroën 2cv in nederland van Jan de Lange"
Ik weet niet of er ook een belgisch boek is maar er zitten geen verschillen tussen de geleverde modellen in belgie of nederland na de jaren 70. Er zitten hier op het forum ook genoeg mensen die kunnen helpen bij vragen over wat wanneer geleverd is
Ik weet niet of er ook een belgisch boek is maar er zitten geen verschillen tussen de geleverde modellen in belgie of nederland na de jaren 70. Er zitten hier op het forum ook genoeg mensen die kunnen helpen bij vragen over wat wanneer geleverd is

weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
zal in ieder geval nog eens naar die code kijkenJeroen-citroen schreef:Je kan wel via de orga code , die je kan vinden op het schutbord, achter de exacte produktie datum komen. Als je dan een goed boek hebt met de specificaties uit die periode is het heel goed te doen om de eend weer helemaal te maken zoals hij geleverd werd.
ik heb net dit boek besteld alsook het werkplaatshandboek van olving hiermee hebben we in ieder geval al informatie genoeg al is het om bij de verzameling te zetten maar komt altijd goed vanpas:)
de wagen is spijtig genoeg maar 1 ding dat niet het originele is en dat is de motor hier zit een motor in van een visa niet dat je het verschil ziet