hey enkele vraagjes :)

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
jessy1984
Beginner
Beginner

hey enkele vraagjes :)

Bericht door jessy1984 » do 12 nov, 2009 22:44

hey ik ben jessy zelf ben ik geen 2cv aan het restaureren maar wel een 924

maar ik ben hier omdat m'n broer er een aan het restaureren is en hij rijd ook al 3 jaar cours met de 2cv (cgsracingteam)

binnekort verjaard hij en dacht ik iets origineel te zoeken voor z'n 2pk

ik ben namelijk op zoek naar een workshop manual
heb even gekeken maar heb je die van haynes in het nederlands ??

de 2 cv zal ook compleet origineel gerestaureerd worden alles tot het laatste vijsje ik kan zelf geen onderdelen gaan kopen want dan heeft hij ze mss dubbel maar iets wat origineler

het geboortecertificaat van de wagen
kan je deze nog zo aanvragen bij citroën en moet je hiervoor betalen
(voor m'n porsche was dit 50€)
leek me wel leuk dit te hebben en dat zal hij ook vinden hier ben ik zeker van

groetjes

jessy1984
Beginner
Beginner

Bericht door jessy1984 » vr 13 nov, 2009 20:21

niemand die me hierbij kan helpen?

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » vr 13 nov, 2009 20:26

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met het geboortecertificaat?
1977 Mehari

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » vr 13 nov, 2009 20:30

snap hem ook niet goed .
ken alleen maar het gelijkvormingsattest .
see you when you see me

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Re: hey enkele vraagjes :)

Bericht door Tom Duckpower » vr 13 nov, 2009 20:36

jessy1984 schreef: ik ben namelijk op zoek naar een workshop manual
heb even gekeken maar heb je die van haynes in het nederlands ??
allereerst welkom.

een haynes heb je niet letterlijk in het nederlands. je hebt wel de vraagbaken van Olving (en nog 1, maar daar kom ik even niet op).

deze zijn vaak te vinden op beurzen, maar ook op marktplaats.nl en bol.com worden ze aangeboden.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

jessy1984
Beginner
Beginner

Bericht door jessy1984 » vr 13 nov, 2009 20:45

Olving dit ga ik zeker eens nakijken nog nooit van gehoord eigelijk maar zal wel goed zijn zeker :)

met het geboortecertificaat bedoel ik informatie over de auto opties kleur bj waar deze geleverd was enz..

vroeger was dit bij porsche en vw gratis heb dit voor kever en een 924 eens opgevraagd nu kost dit wel 50€

of mss bestaat dit gewoon niet voor citroën dan ?

om de wagen compleet origineel terug in nieuwstaat te brengen is dit natuurlijk altijd handig gedurende de jaren zijn ze meestal al heel wat dingen verandert of niet meer origineel

mijn porsche komt uit de US maar waar juist enz wist ik niet

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » vr 13 nov, 2009 20:50

Oei, dat geboortecertificaat bestaat niet bij Citroen denk ik... Bovendien zijn ze bij Citroen belgie al helemaal niet happig op het helpen van mensen die met hun "oude rommel" rondrijden...
1977 Mehari

jessy1984
Beginner
Beginner

Bericht door jessy1984 » vr 13 nov, 2009 21:25

Joos schreef:Oei, dat geboortecertificaat bestaat niet bij Citroen denk ik... Bovendien zijn ze bij Citroen belgie al helemaal niet happig op het helpen van mensen die met hun "oude rommel" rondrijden...
leek me leuk om zo'n cadeautje te geven maar als dit bij citroën niet bestaat zal het wss wel bij enkel een manual ofzo blijven

en ja idd bij vele garages zijn ze er niet zo scheutig op met (wat zeg je rommel :shock: :wink: ) er word meestal niet veel op verdiend omdat de meeste die erme rijden veel zelf kunnen en werken aan een oude wagen is voor vele niet altijd even leuk
voor mij doe ik niet liever maar werk zelf bij ford maar m'n colega's doen ook het liefst nieuwe wagens
ik ga morgen even naar een vriend van me bellen die bij citroën werkt mss kan hij me nog wel helpen

alvast bedankt in ieder geval
ik stuur m'n broer ook wel eens langs hier ;-)

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 14 nov, 2009 11:39

Je kan wel via de orga code , die je kan vinden op het schutbord, achter de exacte produktie datum komen. Als je dan een goed boek hebt met de specificaties uit die periode is het heel goed te doen om de eend weer helemaal te maken zoals hij geleverd werd.
Een aanrader is "citroën 2cv in nederland van Jan de Lange"
Ik weet niet of er ook een belgisch boek is maar er zitten geen verschillen tussen de geleverde modellen in belgie of nederland na de jaren 70. Er zitten hier op het forum ook genoeg mensen die kunnen helpen bij vragen over wat wanneer geleverd is :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

jessy1984
Beginner
Beginner

Bericht door jessy1984 » za 14 nov, 2009 16:55

Jeroen-citroen schreef:Je kan wel via de orga code , die je kan vinden op het schutbord, achter de exacte produktie datum komen. Als je dan een goed boek hebt met de specificaties uit die periode is het heel goed te doen om de eend weer helemaal te maken zoals hij geleverd werd.
Een aanrader is "citroën 2cv in nederland van Jan de Lange"
Ik weet niet of er ook een belgisch boek is maar er zitten geen verschillen tussen de geleverde modellen in belgie of nederland na de jaren 70. Er zitten hier op het forum ook genoeg mensen die kunnen helpen bij vragen over wat wanneer geleverd is :wink:
zal in ieder geval nog eens naar die code kijken
ik heb net dit boek besteld alsook het werkplaatshandboek van olving hiermee hebben we in ieder geval al informatie genoeg al is het om bij de verzameling te zetten maar komt altijd goed vanpas:)

de wagen is spijtig genoeg maar 1 ding dat niet het originele is en dat is de motor hier zit een motor in van een visa niet dat je het verschil ziet :) maar deze was gedurende de jaren vervangen geweest en zal ook behouden worden

Plaats reactie