Velgen spuiten

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
marcel2cv
Beginner
Beginner

Velgen spuiten

Bericht door marcel2cv » di 24 nov, 2009 13:21

Hoi,
Ik wil de velgen van mijn 58-er spuiten. Ik denk er over om ze eerst in de afbijt te zetten en ze vervolgens op te schuren. Heeft iemand hier ervaring mee? Verder ben ik op zoek naar het nummer van de licht gele velgen kleur van toen. Iemand een idee?
Of heeft iemand misschien een goedkoop adresje voor het spuiten in de omgeving van Rotterdam?

Marcel

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » di 24 nov, 2009 14:06

De kleur is Ivoir AC123, dezelfde kleur als de Tractions uit die tijd hadden op de velgen.

Het is beter om de velgen te laten stralen, dat verwijderd ook de roest.

Zelf heb ik de velgen van mijn AZU 1958 goed geschuurd, de roest met een staalborstel bewerkt. Alles in de loodmenie gezet en afgelakt. Voor een mooier resultaat zou ik nu loodmenie met Owatrol mengen en een paar keer extra dun lakken en tussentijds vlakschuren.

marcel2cv
Beginner
Beginner

Bericht door marcel2cv » di 24 nov, 2009 15:08

Bedankt voor het kleurnummer, nu maar eesn op zoek gaan wie dat voor mij kan maken en in een spuitbus kan frommelen. Ik dacht eers de afbijt in en dan stralen, dat schijnt wat sneller gaan. Aflakken zou natuurlijk ook een optie zijn, zou dat net zo netjes worden als met een spuitbus?
Bedankt voor je reactie.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 24 nov, 2009 15:16

Er zitten wat lastige hoekjes (rondingen) in een velg, dat maakt het lastiger met kwast of roller. Spuiten is dan makkelijker, sneller en netter. (maar met een vaste hand, maar vooral rust en geduld kom je een héél eind!)

Spuitbusjes kun je vaak bij een lokale verfboer laten maken met op kleurnummer gemengde lak.
Anders met een compressor en verfspuit, werkt nog beter, dekt nl. beter dan spuitbus.

Als je met spuitbussen gaat werken, vraag dan caps die een waaiervormige straal geven ipv een puntige straal. Dan krijg je wat overlap in de banen, dekt beter.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 24 nov, 2009 15:25

ik heb de mijne opgeschuurd, daarna met roestomvormer behandeld. Hierna in de primer gespoten met spuitbus, dan zijn de kleine oneffenheden goed zichtbaar. Hierna plamuren en aflakken. Ik heb dit gewoon met de kwast gedaan. Maar je moet wel goede temperatur hebben en een mooie zachte kwast, plat liggend schilderen.
diverse Citroens, wat anders.

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » di 24 nov, 2009 16:05

CTA uit Zeeland heeft deze lak kant en klaar in een spuitbus. Die sturen ze zo op.
tweeceevees zijn leuk!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 24 nov, 2009 16:13

Reken op 3 a 4 spuitbusjes.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

marcel2cv
Beginner
Beginner

Bericht door marcel2cv » di 24 nov, 2009 18:51

Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik ga direct aan de slag.

Groet Marcel

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » do 3 dec, 2009 23:32

Is het al klaar :lol: :lol:
Heb je foto's :?:

greetz David

Plaats reactie