bestel voor 800 euroos

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Re: bestel voor 800 euroos

Bericht door Hanzzl69 » zo 26 dec, 2004 23:35

Daniejelle schreef: en kan een besteleend uit '81 kopen (particulier) voor 800 euroos.
Dat kan dus al niet. In die tijd werden besteleenden al niet meer gemaakt. Dat is inderdaad en acadyane die ze voor een eend proberen te slijten. Misschien wel een voordeel i.v.m. onderdelen? Hoewel ik het gevoel (!) heb dat eenden onderdelen makkelijker te krijgen zijn, maar dat is mijn idee. Voor 800 euro koop je meestal een eend met ellende. Dus waarom dan ook geen aca met ellende? Wees op je hoede. :roll:
ps. Zelf heb ik een schurfthekel aan dit soort "verkooptechnieken."
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

pluisje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 17 dec, 2004 16:28

Bericht door pluisje » ma 27 dec, 2004 10:24

Dat is inderdaad en acadyane die ze voor een eend proberen te slijten
Heeft een gegalvaniseerd chassis, electronische ontsteking en APK tot juni '05
1 van de punten, en wel het zwaarste punt in zijn lijstje met afkeur is het chassis, mijn vraag is dus, of het chassis van die ander dus wel past onder zijn eend...
kortom: zit er verschil tussen de 2 chassissen en zo ja, is dat te veranderen of niet..

anders heeft i voor 800 euro een goedgekeurd gegalvaniseerd chassis...
enkelt de koets overzetten en voor juni 2005 de rest van de problemen oplossen..
de rest gewoon afvoeren en de intressante onderdelen houden voor reserve (motortje enz)

of klink ik nu te simpel?
ik ben op zoek naar een auto waar ik alles zelf aan kan doen, zodat ik elk weekend van Rotterdam naar Nijmegen kan rijden..

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » ma 27 dec, 2004 14:12

pluisje schreef:1 van de punten, en wel het zwaarste punt in zijn lijstje met afkeur is het chassis, mijn vraag is dus, of het chassis van die ander dus wel past onder zijn eend...
kortom: zit er verschil tussen de 2 chassissen en zo ja, is dat te veranderen of niet.
Een Acadiane chassis is anders dan van een 2cv. Helaas is er nog geen officieel goedgekeurd Acadiane chassis te krijgen. Maar ze bestaan wel.

Chassis is voor mij niet het zwaarste punt. Vaak valt er wat te restaureren en vervangen is ook te doen. Een goede koets is een zeldzaamheid en NIET te vervangen. Dan heb ik het niet over bodemplaatjes, dorpels, etc. Want dat stelt niks voor om te herstellen.
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2674
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 27 dec, 2004 14:52

misschien is het een idee om uberhaupt eens bij die gele 'acadyeende' (ombouw aca, of hoe je hem ook wilt noemen) te gaan kijken: misschien is die wel prima rijdbaar en zit er maar weinig werk aan? ik ken iemand die de reservewielplaat aan de zijkant vervangen heeft door een stuk dak van een andere aca die op de sloop stond... dan heb je wel een fijne ribbel maar wel een stuk hard plaatwerk. en ja: het misstaat ook niet! daarmee is zo'n wagentje prima te rijden. (en heb je geen gezeur met koetswisselingen enzovoort)
Verbruik: Afbeelding

Gesloten