trouwens...
ik ben al weer een beetje verder met het blok. het luchtfilter past nu eindelijk. heb een andere bocht van luchtfilter naar carb. moeten gebruiken en aanpassen en de bevestiging van het luchtfilter op het koelhuis moeten verplaatsen/aanpassen, maar het past.
de carburateurs zijn ook al terug van het ultrasoon reinigen. beide exemplaren voorzien van de nodige onderdeeltjes en (1tje dan
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
) gemonteerd op het blok.
het euvel van de koppelingshefboom die aanliep tegen de 6 "pukkels" van een 3 vinger koppeling-drukgroep, is ook "verholpen" of liever gezegd de oorzaak van het aanlopen is gevonden: er zat nog geen druklager gemonteerd
met dit druklager op zn plaats komt de heefboom iets terug waardoor ik niet verwacht dat deze nog aanloopt.
gelijk maar een hele nieuwe koppelingsset besteld ter vervanging van de, ansich goede maar gebruikte, koppeling en drukgroep en het ontbrekende druklager. volgende week binnen als het goed is en dan de bak er weer op. rest nog de kachelpotten spuiten en monteren en dan kan het blok even op het chassis om te kijken of ik het aan de praat krijg. dit wordt gefilmd voor de liefhebbers.
verder nog 1 nieuw type as met draagarmen gedemonteerd. nu zijn alle achterassen, draagrmen, remtrommels ed gedemonteerd. het beste spul moet uiteindelijk, samen met het chassis, velgen en ander "grof staal" naar de straler. deze zet het spul ook gelijk in de primer.
ik wil zoveel mogelijk (goede) remtrommels op dezelfde diameter afdraaien en dan uit 1 een hap slijpen (denk aan pacman) om de onderste excentrieken mee te kunnen stellen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction