la soixante neuf

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » wo 28 okt, 2009 17:04

engbokho schreef:Zo te zien hebben ze allebei de uitgang naar boven. Maar als je goed kijkt zie je dat het scharnier van het vulklepje op een andere plek zit...Dusss er bestaan in ieder geval twee types met het ding naar boven. Welke er op zit hangt denk ik ook nog een beetje af van welk type luchtfilter er op de motor zit. bla bla en bla etc :wink:
Eng Bo, dank - Ik heb weer iets geleerd vandaag. ;-)
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 28 okt, 2009 17:30

ik ook!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 29 okt, 2009 00:06

Hier ook. Ik heb laatst nog een 2cv vulpijp op mijn Ami8 gemonteerd en dat werkte ook, alleen zit er dan een knik in de slang. Kwam volgens mij ook een 2cv vulpijp vanaf.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 29 okt, 2009 09:31

heej ik ruik klandizie :wink:
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 29 okt, 2009 10:04

Is het nog een goeie dan?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Blik
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 1 okt, 2006 21:25
Locatie: Amsterdam

Bericht door Blik » ma 2 nov, 2009 12:07

dyane_maniac schreef: @jesper: een visa vulpijp lijkt me niet waarscjhijnlijk omdat ik juist een vulpijp aan q heb verkocht destijds die "raar" was en q deze aan de hand van haar blok had gedetermineerd tot visa vulpijp.
Jij verkoopt mij altijd alleen maar 'rare' dingen... wat is dat toch met jou?
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » ma 30 nov, 2009 07:14

Hallo,
even beetje off-topic,
ben je nog steeds tevreden over het "gerolde" achterscherm met 1 k autolak?
Zit de blank er nog netjes op en is de verf goed hard geworden (hoe lang heeft het uitharden trouwens geduurd?)

Heb namelijk heel veel zin om ook te rollen, maar ik ben toch nog even aan het twijfelen...

enn..... , suc6 met je dyane, echt, een heel mooi kleurtje die je gekozen hebt!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 30 nov, 2009 11:10

voor zover ik het kan beoordelen houdt het prima. bedenk wel dat het een proefscherm is die ik dus destijds gerold heb (met weinig voorbehandeling). na een weekje of twee is het goed uitgehard en krasvast (ook voor dit geld natuurlijk dat het scherm bij me op de zolder ligt en niet dagelijks weer en wind hoeft te trotseren). met 1200/2000 naschuren en polijsten heb ik (nog) niet geprobeerd, maar is denk ik als de primer lagen goed (!) geschuurd worden met 400 of 600 dan zal dit ook niet nodig zijn.

dus ja, ik heb er wel vertrouwen in!

bedenk wel voor je er aan begint dat je wel echt vertrouwen moet hebben in je "rol-vaardigheden". anders kan het resultaat makkelijk tegenvallen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » ma 30 nov, 2009 11:29

Hallo,
bedankt voor je atwoord!
Jammer dat je het niet gepolijst hebt, en ik begrijp ook dat het moeilijk te oordeln is op een scherm die op zolder blijft liggen!

Ik heb nu zowat alle forums (inclusief VW :oops: ) gescrold en ben er nog steeds niet uit, wordt het nu bootlak, gammaverf, waterbasis verf, 1 of 2k lak, tsss ik zie door het bos de bomen niet meer, maar een ding staat vast, het wordt rollen! (blanc meye)

Kan je trouwens bootlak laten aanmaken in een citroen kleur?

Alleen had ik gaag wat meer feedback van mensen die al enkele jaren met die
gerolde bolides rondrijden!
Thank's!
Oli.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 30 nov, 2009 12:13

die 1k autolak die ik gebruikt heb lijkt me wel de allerbeste keuze, qua hard- en krasvastheid en glans. het is en blijft autolak. en deze is dan nog te rollen dat heb ik proefondervindelijk vastgesteld. en dat is meestal het probleem van autolak. met 2k heb je het probleem dat je volgens mij niet snel genoeg kan rollen en dat het te droog/hard is voor je klaar bent.

de prijs (ik meende 20 euro / halve liter, maar dat weet ik niet helemaal zeker) is m.i. ook redelijk. bootlak of industrielak is niet (veel) goedkoper).

een nadeel van die autolak zou kunnen zijn dat de voorbewerking secuurder uitgevoerd moet worden omdat de autolak dunner is en beter vloeit dan bijvoorbeeld de sigma s2u lak die ik ooit eerder heb gebruikt voor een andere auto. dit zag er wel aardig uit als je een auto heel low-budget en snel wil doen, maar echt heel mooi? nee. en absoluut niet krasvast.

even googlen op verfhandel jerry in amsterdam. daar heb ik het spul vandaan en iig op autokleur te bestellen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 30 nov, 2009 21:12

Bootlak? Een eend is geen boot, lijkt me. Lak op waterbasis is minder dan synthetisch en er zijn beter lakken dan die van de Gamma. 2 comp lak hoeft niet.
Een autolak of industrielak lijkt mij de beste keus.
Eend voor allen, allen voor eend..

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » ma 30 nov, 2009 23:01

Hallo,
anderzijds moet een boot héél wat meer doorstaan dan een 2pk, een boot ligt namelijk 365 dagen per jaar in het water en meestal zout water, die lak moet dus heel wat meer kunnen verdragen lijkt me...

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 30 nov, 2009 23:05

Ik dacht aan houten boten, dat lijkt me toch iets anders. Maar er is natuurlijk ook lak voor stalen boten ..
Eend voor allen, allen voor eend..

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » ma 30 nov, 2009 23:14

dyane_maniac schreef:(...)

even googlen op verfhandel jerry in amsterdam. daar heb ik het spul vandaan en iig op autokleur te bestellen.
Aan die zaak ga ik binnenkort eens een bezoekje brengen... ;-)
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 8 dec, 2009 23:29

trouwens...

ik ben al weer een beetje verder met het blok. het luchtfilter past nu eindelijk. heb een andere bocht van luchtfilter naar carb. moeten gebruiken en aanpassen en de bevestiging van het luchtfilter op het koelhuis moeten verplaatsen/aanpassen, maar het past.

de carburateurs zijn ook al terug van het ultrasoon reinigen. beide exemplaren voorzien van de nodige onderdeeltjes en (1tje dan :wink: ) gemonteerd op het blok.

het euvel van de koppelingshefboom die aanliep tegen de 6 "pukkels" van een 3 vinger koppeling-drukgroep, is ook "verholpen" of liever gezegd de oorzaak van het aanlopen is gevonden: er zat nog geen druklager gemonteerd :oops: :oops: :oops:
met dit druklager op zn plaats komt de heefboom iets terug waardoor ik niet verwacht dat deze nog aanloopt.

gelijk maar een hele nieuwe koppelingsset besteld ter vervanging van de, ansich goede maar gebruikte, koppeling en drukgroep en het ontbrekende druklager. volgende week binnen als het goed is en dan de bak er weer op. rest nog de kachelpotten spuiten en monteren en dan kan het blok even op het chassis om te kijken of ik het aan de praat krijg. dit wordt gefilmd voor de liefhebbers.

verder nog 1 nieuw type as met draagarmen gedemonteerd. nu zijn alle achterassen, draagrmen, remtrommels ed gedemonteerd. het beste spul moet uiteindelijk, samen met het chassis, velgen en ander "grof staal" naar de straler. deze zet het spul ook gelijk in de primer.

ik wil zoveel mogelijk (goede) remtrommels op dezelfde diameter afdraaien en dan uit 1 een hap slijpen (denk aan pacman) om de onderste excentrieken mee te kunnen stellen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie