Belgische '54er 2cv AL in restauratie (vanaf pag.2)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Nu had ik over 't hoofd gezien dat het slot van de rechter voordeur niet origineel is. De slotjes van een A werken met een schuifsysteem aan de onderkant, wat later vervangen werd door een klein hendeltje. Gelukkig is dit nog relatief gemakkelijk om te bouwen.
Het moderne systeem:
Het oude systeem:
De opening van het hendeltje moest weggewerkt worden en onderaan komt dan een nieuwe opening voor het schuifsysteem.
Plaatje passen:
En gelast:
Sam
Het moderne systeem:
Het oude systeem:
De opening van het hendeltje moest weggewerkt worden en onderaan komt dan een nieuwe opening voor het schuifsysteem.
Plaatje passen:
En gelast:
Sam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
ziet er strak uit!
Heb je nog losse schuifjes weten te vinden? Niet handig eens bezoekje te brengen aan de EEEC in NL? daar hebben ze de wereld aan oude 2cv onderdelen. waarschijnlijk ook deze slotjes. Of zijn die echt moeilijk vindbaar?
Stukje bij beetje wordt het weer mooie AL!!
Heb je nog losse schuifjes weten te vinden? Niet handig eens bezoekje te brengen aan de EEEC in NL? daar hebben ze de wereld aan oude 2cv onderdelen. waarschijnlijk ook deze slotjes. Of zijn die echt moeilijk vindbaar?
Stukje bij beetje wordt het weer mooie AL!!
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Bedankt, Frank.
Auke, de schuifjes heb ik binnekort waarschijnlijk via Les filles de Levallois.Bull Frog Bleu schreef:Heb je nog losse schuifjes weten te vinden?
Ik vermoed van wel Fer, maar een type H uit die periode is na al die jaren ook niet meer het meest courante voertuig.AZL57 schreef:zaten die knopjes ook niet op een Hy slot?
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Bedankt.
Het gehele differentieel was overleden (tandwieltjes in 't differentieelhuis ingesleten, kroonwiel dood, ...) daarom ben ik maar op zoek gegaan naar de nodige onderdelen et voila. Een prima differentieel op de kop getikt en dat heb ik gekoppeld aan een perfect kroonwiel met bijhorende as. Nieuwe SKF-lagers erop en klaar.
Sam
Het gehele differentieel was overleden (tandwieltjes in 't differentieelhuis ingesleten, kroonwiel dood, ...) daarom ben ik maar op zoek gegaan naar de nodige onderdelen et voila. Een prima differentieel op de kop getikt en dat heb ik gekoppeld aan een perfect kroonwiel met bijhorende as. Nieuwe SKF-lagers erop en klaar.
Sam
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
- Locatie: Utrecht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer: