2CV6 restauratie (KLAAR) + elektronische injectie (KLAAR)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
SaXoKe
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
Locatie: Achel (België)
Contacteer:

Bericht door SaXoKe » di 3 nov, 2009 23:25

een 2cv met injectie????

leuk gevonden!

de 2cv ziet er ook mooi uit!!!

succes met de werkzaamheden!
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973

God Save The TWIN

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 4 nov, 2009 10:56

Ijsvorming zal nog wel meevallen, kitkar doet het ook goed zonder dit tussenstuk.

Ik zou persoonlijk niet voor krimpkous gaan om je kabelboom mee in te pakken, dat lijkt mooi, maar wordt erg snel hard door de warmte onder de kap en gaat daardoor breken. Ga dan voor een mooie sok, die zijn er in diverse maten te verkrijgen. Zelf maak ik gebruik van een soort flexibele sok, de kabelboom van mijn motor is daar ook mee gemaakt en dat spul is erg sterk en heeeeeeeel makkelijk om je draadboom van te maken. Uiteinden stukkje krimkous en eventueel laatste stukje met zelvulvaniserende tape of van die speciale stoffen tape voor auto's

PS je bent goed bezig. :wink:

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5116
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 4 nov, 2009 14:26

Ik had een keer ijsvorming tijdens nevelig weer, hoesje ervoor en het probleem was weg.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 4 nov, 2009 15:27

Wat voor pomp ga je gebruiken?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » wo 4 nov, 2009 19:31

Ziet er veelbelovend uit, ik ben heel benieuwd hoe rustig/netjes straks de motor draait??

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » wo 4 nov, 2009 19:32

Ik ga een inline walbro injectiepomp gebruiken.
Deze is eigenlijk te zwaar voor mijn toepassing maar het is niet al te gemakkelijk om lichte inline injectie pompen te vinden aangezien de meeste wagens de pomp in de tank hebben steken. Door echter een benzinedruk regelaar te gebruiken die dit een hoog genoeg debiet aankan zou hier geen probleem mogen zijn. Alleen gaat er meer benzine via de retour leiding terug vloeien.

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » wo 9 dec, 2009 21:04

Het is weer een tijdje geleden dat ik nog eens iets heb gepost ivm mijn injectiesysteem maar ik heb niet stil gezeten.

Ik heb een bevestigingsplaat gemaakt voor de benzinepomp en pre-filter.
Deze plaat komt op trillingdempers te staan tegen de achterkant van het chassis onder de achteras (bij een wheels chassis is dit recht).
Afbeelding
Afbeelding
Dit is nu tezamen met een set motorbeplating weggebracht om te zandstralen en poederlakken.

Ik heb ook nog een afsluitplaat gemaakt die in de plaats van de benzine pomp komt te staan.
Afbeelding

Als laatste heb ik vandaag ook nog een flens binnengekregen die ik heb laten frezen om het gaskleppenhuis op een propere manier op het spruitstuk te kunnen monteren op een manier dat ik nog altijd kan gebruik maken van de idle air control klep die in het gaskeppenhuis zit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Normaal heb ik dit weekend of ergens volgende week tijd om een ander versnellingsbak te gaan halen (synchro van de 3e heeft zijn beste tijd gehad) en kan ik beginnen met de benzineleidingen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 9 dec, 2009 23:55

Mooi werk zo.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » do 10 dec, 2009 20:56

goe bezig Arne is er nog genoeg tijd voor Tinne .
dat ge geen ruzie krijgt in uw huishouden he hahahaha
see you when you see me

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » do 10 dec, 2009 22:30

Mooi, mooi!

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » do 10 dec, 2009 22:49

joe_catchou schreef:goe bezig Arne is er nog genoeg tijd voor Tinne .
dat ge geen ruzie krijgt in uw huishouden he hahahaha
Dat lukt wel, ik mag wel niet meer ieder weekend in de garage doorbrengen :lol: .

Vanavond heb ik me nog eens bezig gehouden met een tankvlotter aan te passen. Met de originele zijn 2 problemen.
- Er moet een 2e leiding aansluiting zijn naar de tank voor de retour leiding.
- De diameter van de originele aanzuigleiding is te klein.
Na wat hardsolderen is dit het resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » za 12 dec, 2009 00:18

fix in 1x de vlotter meter voor de benzine meter .
wat er juist moet gebeuren moet je even aan mathias vragen .
die weet wat je juist moet doen , of je moest het zelf al weten natuurlijk .
was iets met die verbinding waar die vlotter overschuift .
see you when you see me

Gebruikersavatar
joost2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 aug, 2004 20:17
Locatie: Citroville

Bericht door joost2cv » di 15 dec, 2009 22:48

Vakwerk :!: Al mooi om naar te kijken :shock: nog voor dat het uiteindelijk werkt.

Succes

ArneBrys
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 5 mei, 2009 16:05
Locatie: Humbeek

Bericht door ArneBrys » wo 4 aug, 2010 16:01

Ik heb al even niets meer laten weten maar ondertussen draait de motor op het elektronische injectie systeem.
Het afwerken ging beter dan verwacht en de tijd dat ik er op voorhand had ingestoken om alles uit te denken heeft gerendeerd.

Hier zijn nog enkele foto's.

Benzinetank met de aangepaste vlotter.
Deze zit er omgekeerd in aangezien de fittings die erop gebraseerd zijn er enkel in die richting gingen oppassen en de leidigen door ge "goot" in de tank moeten lopen.
Afbeelding

Ik heb ervoor gekozen om de benzineleidingen door het chassis te laten lopen (met een wheels chassis gaat dit gemakkelijk). Vooraan zijn er vaste koppelingen vanwaar flexibele leidingen naar de filter en regulator vertrekken.
Afbeelding

Achteraan zitten de benzinepomp en prefilter gemonteerd op trillingsdempers om trillingen en geluid tegen te gaan.
Afbeelding

Nog enkele overzicht fotos van alles gemonteerd (verwarming is wel nog niet opnieuw aangesloten). De luchtfilter is iets naar achter en onder gebracht zodat er plaats genoeg was voor het gaskleppenhuis en de leidingen. Verder is er ook nog een "turbo" :lol: buis geplaatst waardoor er steeds frisse lucht van buiten wordt aangezogen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nog een kort filmpje online gezet waar je kan zien dat die weldegelijk draait. Op dit filmpje weliswaar nog niet optimaal aangezien de motor koud is en de afstelling nog niet optimaal was. Dit is nu echter een pak beter.
http://www.youtube.com/watch?v=ItEj3JwxAhI

Nu moet ik de injectie nog wel wat verder finetune maar in de grote lijnen lijkt alles redelijk goed te werken.
Verder komt er nog een beschermingsplaat onder de benzine tank om de benzine pomp etc iets beter te beschermen. Ook vooraan komt er nog een carter beschermplaat.

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » wo 4 aug, 2010 17:30

Indrukwekkend :!:
Heb je al gegevens / ervaring over het verschil in de praktijk?
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Plaats reactie