Ventilator komt NIET los ... (frustratie)
Ventilator komt NIET los ... (frustratie)
Ik ben nu al een paar dagen op mijn ventilator aan het tikken waarbij ik een pijpsleutel krom heb getikt en twee keer een stuk stang van een rollator heb versleten. Iemand een andere manier om een ventilator er uit te krijgen?
Wat je volgens mij ook kan doen is een moer (met een kleinere diameter als de ventilator bout) op het uiteinde van de buis van de ventilator lassen en de ventilator er dan af persen door hier een lange bout in te draaien.
Het nadeel is wel dat je je ventilator dan kan wegsmijten tenzij je de moer er terug schoon kan afslijpen
Het nadeel is wel dat je je ventilator dan kan wegsmijten tenzij je de moer er terug schoon kan afslijpen
-
- Heavy user
ik neem aan dat de fan wel telkens een stukje hebt gedraait tijdens het tikken, zodat je m er als het ware afwringt/tikt?
ik vind dit klusje ook altijd een rotklusje.
je zou kunnen proberen de poelie / gat waar de slinger in gaat en waar die bout zit waar mee die vast zit warm te stoken en dan uiteindelijk de krukas af te koelen door iets van wd40 in het schroefgat van de krukas te spuiten. (dan moet je m niet roodgloeiend gestookt hebben natuurlijk, maar dta zou ik zoieso afraden)
ik vind dit klusje ook altijd een rotklusje.
je zou kunnen proberen de poelie / gat waar de slinger in gaat en waar die bout zit waar mee die vast zit warm te stoken en dan uiteindelijk de krukas af te koelen door iets van wd40 in het schroefgat van de krukas te spuiten. (dan moet je m niet roodgloeiend gestookt hebben natuurlijk, maar dta zou ik zoieso afraden)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
slijptol? vooral makkelijk als je nog een andere ventilator hebt. ik heb ook wel af en toe zitten klooien hoor, maar meestal hielp bij mij dan een kop koffie....
daar krijg je nieuwe kracht van of zo, want daarna lukte het meestal wel.
of mijn zusje vragen, die hem er vervolgens zo afpakt zonder erop te slaan :S
daar krijg je nieuwe kracht van of zo, want daarna lukte het meestal wel.
of mijn zusje vragen, die hem er vervolgens zo afpakt zonder erop te slaan :S
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Je hebt toch wel eerst de bout eruit gedraaid?
(even voor de zekerheid vragen)
(even voor de zekerheid vragen)
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
Tikke tikke tikke... nee? meppe meppe meppe. Maar nee, nog steeds geen beweging. Slijptol klinkt erg boeiend! Vertel eens? heb er ook al over nagedacht om er een buis op te lassen, zoals hieronder:
Zwart is de motoras, rood is de ventilator, blauw het stuk buis met een verdikking aan het eind, groen zijn de lassen en geel is een stuk buis om de blauwe buis heen. Door dit gele ding tegen de verdikking aan te rossen moet hij in mijn ogen makkelijker zijn los te krijgen...
Probleem is wel; ik heb wel een nieuwe ventilator, maar die ligt in hilversum. Zou ik zonder front (slechts het bumper met kenteken) zonder ventilator genoeg koeling hebben om het tot daar te halen? hieronder hoe ik dat dan voor me zie:
Robbert
(overmorgen verloopt mn APK dus morgen moet ik thuis zijn)
edit: ja, de ventilatorbout ligt er uit;)
Zwart is de motoras, rood is de ventilator, blauw het stuk buis met een verdikking aan het eind, groen zijn de lassen en geel is een stuk buis om de blauwe buis heen. Door dit gele ding tegen de verdikking aan te rossen moet hij in mijn ogen makkelijker zijn los te krijgen...
Probleem is wel; ik heb wel een nieuwe ventilator, maar die ligt in hilversum. Zou ik zonder front (slechts het bumper met kenteken) zonder ventilator genoeg koeling hebben om het tot daar te halen? hieronder hoe ik dat dan voor me zie:
Robbert
(overmorgen verloopt mn APK dus morgen moet ik thuis zijn)
edit: ja, de ventilatorbout ligt er uit;)
Helaas rijd hij niet en zit ik zelf in enschede. Maar ik laat hem zometeen naar een eendengarage brengen en dan mogen ze m APK klaar maken. Ik heb nog bijna niets gevonden wat niet vast zit bij die aca, dus dan ben ik er in één keer vanaf. Ben t wel een beetje zat eigenlijk, binnenkort maar weer een eendje, op een of andere manier gaat alles daar makkelijker. Ik zal laten weten hoe het af loopt! iedereen bedankt voor de tips!
Edit TomD.; garagenaam verwijderd
Edit TomD.; garagenaam verwijderd