Kleur deurscharnieren
Kleur deurscharnieren
Weet iemand of de voordeurscharnieren bij de AK400 altijd meegespoten zijn in de koetskleur. Ik heb een 76ér in Beige Vanneau waar de scharnieren grijs AC140 zijn en een 78ér waarbij de scharnieren in de kleur AC140 zijn gemonteerd maar (grof) zijn meegespoten in de Jaune Cédrat kleur van de koets.
De scharnieren van de achterdeuren zijn overigens wel altijd AC140.
De scharnieren van de achterdeuren zijn overigens wel altijd AC140.
Laatst gewijzigd door PeterPaul op zo 13 dec, 2009 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
Kleuren
Wat ik op internet kan vinden is het volgende:
Cats noemt AC136 en AC140 voor de velgen allebei Gris Rosé.
Tot 09/67 is het AC136 daarna AC140. (berline en Fourgonnette).
Vincent Beyaert van Les Filles de Forest noemt de kleur AC226 Gris Satiné. Dus niet de AC140.
Frank Kam geeft voor de Dyane het volgende tabelletje:
Wielen Gris AC140
Bumpers tot 9-1974 Gris Rosé AC136
Bumpers vanaf 7-1982 Gris métallic GVT
Stoelframe Gris Rosé AC136
Bagagevlonder Gris Rosé AC136
Deze gegevens vond ik ook op een Franse site.
Mijn voorlopige conclusie is:
AC 136 heet Gris Rosé
AC 140 heet Gris Rosé of Gris
AC226 heet Gris Satiné
Velgen na sept. 67 zijn in AC 140 gespoten.
Waarschijnlijk geldt dat dan ook voor de scharnieren, de bumper en het luchtfilter.
Cats noemt AC136 en AC140 voor de velgen allebei Gris Rosé.
Tot 09/67 is het AC136 daarna AC140. (berline en Fourgonnette).
Vincent Beyaert van Les Filles de Forest noemt de kleur AC226 Gris Satiné. Dus niet de AC140.
Frank Kam geeft voor de Dyane het volgende tabelletje:
Wielen Gris AC140
Bumpers tot 9-1974 Gris Rosé AC136
Bumpers vanaf 7-1982 Gris métallic GVT
Stoelframe Gris Rosé AC136
Bagagevlonder Gris Rosé AC136
Deze gegevens vond ik ook op een Franse site.
Mijn voorlopige conclusie is:
AC 136 heet Gris Rosé
AC 140 heet Gris Rosé of Gris
AC226 heet Gris Satiné
Velgen na sept. 67 zijn in AC 140 gespoten.
Waarschijnlijk geldt dat dan ook voor de scharnieren, de bumper en het luchtfilter.
Re: Kleur deurscharnieren
Achterdeuren hebben toch scharnier over de hele lengte hoort dit niet in de kleur van de koets te zijn ?PeterPaul schreef:De scharnieren van de achterdeuren zijn overigens wel altijd AC140.
Overige onderdelen van de achterdeuren, slotje / deuropenhouders horen volgens mij gegalvaniseerd te zijn
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Cats en Beyaert verwijzen naar de besteleend. Omdat er heel weinig te vinden is heb ik het tabelletje van de Dyane er bij gezet. Dat kan verwarrend zijn.Gerard2cv schreef:De vraag is voor een AK en nu lees ik kleuren voor een Dyane??????
Het gaat echter niet om de Dyane kleuren maar hoe een kleurnummer wordt genoemd. Het is niet zo dat Citroen een kleurnummer een andere naam gaat geven als die verf op een ander model wordt gebruikt.!!
Laatst gewijzigd door PeterPaul op zo 13 dec, 2009 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kleur deurscharnieren
Alle deurscharnieren die ik tegengekomen ben van originele (niet overgespoten) 400 types zijn grijs AC140.AK350 schreef:Achterdeuren hebben toch scharnier over de hele lengte hoort dit niet in de kleur van de koets te zijn ?PeterPaul schreef:De scharnieren van de achterdeuren zijn overigens wel altijd AC140.
Overige onderdelen van de achterdeuren, slotje / deuropenhouders horen volgens mij gegalvaniseerd te zijn
De deuropenhouders zijn inderdaad altijd gegalvaniseerd.
Even wat foto's van mijn AK400. Ik kan er helemaal naastzitten maar ik ga er nog even vanuit dat dit de originele (fabrieks)situatie is.

Dit is een detail van de deur (met nog wat achterstallig onderhoud). De bevestigingsplaats van het scharnier is bij het spuiten afgedekt geweest maar gezien de vorm niet door het scharnier of het bevestigingsplaatje.

Hier kun je zien dat de scharnier gemonteerd zat bij het spuiten. Op de plek waar het scharnier zat is de ondergrond grijs.

En zo ziet de scharnier eruit.

Deze situatie is zowel links als rechts. Als de scharnieren pas later dus na aflevering zijn overgespoten zou foto 2 niet kunnen. Als de fabriek na het spuiten een grijze scharnier monteert, is de onderliggende bevestigingsplaat al meegespoten met de koets.
Blijft dus de vraag staan: Zijn er (bestel)eenden met scharnieren in de koetskleur?

Dit is een detail van de deur (met nog wat achterstallig onderhoud). De bevestigingsplaats van het scharnier is bij het spuiten afgedekt geweest maar gezien de vorm niet door het scharnier of het bevestigingsplaatje.

Hier kun je zien dat de scharnier gemonteerd zat bij het spuiten. Op de plek waar het scharnier zat is de ondergrond grijs.

En zo ziet de scharnier eruit.

Deze situatie is zowel links als rechts. Als de scharnieren pas later dus na aflevering zijn overgespoten zou foto 2 niet kunnen. Als de fabriek na het spuiten een grijze scharnier monteert, is de onderliggende bevestigingsplaat al meegespoten met de koets.
Blijft dus de vraag staan: Zijn er (bestel)eenden met scharnieren in de koetskleur?