ruiten een tintje geven

Alles in, over, rond en op de koets.
betty
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 28 mar, 2004 21:36
Locatie: Who Cares

Bericht door betty » di 21 dec, 2004 21:36

En als de politie achter míj aankomt gooi ik mijn zwaailicht aan en ga er vandoor!! :lol:
You can't pee like a puppy if you want to run with the wolves!!!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 21 dec, 2004 23:01

inbeslag voor getint glas

misschien voor mijn uitlaat ja maar niet voor getint glas hoor

Boetjie
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 11:22

Bericht door Boetjie » wo 22 dec, 2004 17:01

Heb de ramen achter uit de deurtjes gehaald en de driehoekjes daarachter uit de koets, wel ff piele. Is wel het makkelijkst om de raamfolie helemaal strak erop te krijgen. Vervelend is wel als je veel roest onder de rubbers tegenkomt, duurt het klusje wat langer als je deurtjes en koets nog lang mee moeten. Achterruit heb ik laten zitten, het dakje wel ff in de woonkamer gelegd om droog, warm en secuur te werken. Perfect zwart resultaat! Wel oppassen dat er geen bagage (bijv. tijdens een vacantie, Grr...) tegen de ruitjes aanlight te schuiven want dan beschadigd je folie en krijg je alsnog lichte plekken.
al 1x door de APK gerold en meer dan eens (uit)lachende plisie achter en naast me gehad. Ben echter nog niet aangehouden bij een van de grootscheepse controles..............

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » do 30 dec, 2004 20:14

Sorry hoor maar de politie kan je helemaal nix maken als je de ruitjes
van je eendje blindeert( dan gaat het wel om de achter ruitjes en die in de achter deuren). Al verf je ze pik zwart dan mag dat nog.
Het enige puntje waar je rekening mee moet houden is als je je achter
ruit pik zwart verft moet je wel een rechterbuitenspiegel hebben.
FF een praktijk voorbeeldje
Mijn broer had een visa helemaal knal geel geverft met zwarte vlammen
En om ut een beetje gaaf te maken had hij zijn achter ramen zwart geverft en werd toen aangehouden bij zo'n grootscheepse controlle
en het enige waar ze over vielen was dat hij geen rechter spiegel had.
Geen boete gehad maar had een week de tijd om het in orde te maken en moet het toen tonen op ut politie bureau toen was ut in orde
en door de APK was ook geen probleem maar dat kwam misschien ergens anders door!

Nog ff een mening, niet om iemand af te blazen:
Ik vind ut gezeik telkens van dat mag niet enzo een beetje k@t want dat was niet echt ut vraagje van de poster
Laters vriendelijke groet En alvast een goed uit einde Pieter
2cv Vert Bambou '79

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 30 dec, 2004 20:29

Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Daarom meld ik het als ik denk dat iets niet mag. Wat de vraagsteller er mee doet maakt mij niets uit en 9 van de 10 keer vindt ik het toch dom wettelijk geneuzel, maar je kan er helaas wel problemen mee krijgen. Daarom meld ik het, dan kan de vraagsteller er eventueel rekening mee houden. Liever zo dan achteraf geklaag in de tran van 'ik heb m'n Eend verbouwd en heb nu een boete'.
Afblijven.

Heidi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 29 aug, 2004 15:46
Locatie: Enschede

Bericht door Heidi » za 1 jan, 2005 02:05

ik had geen idee dat hetwel of niet mocht, dus nu zit ik nog te twijfelen of ik het na aankomende koetswissel nog wel ga doen (waarschijnlijk wel..)
Momenteel zijn mijn ruiten hartstikke donker, rij al een tijdje zo rond maar ik ben ook nog nooit aangehouden. Een boete vind ik niet zo erg, maar een eventuele inbeslagname moet ik niet aan denken..! ik heb nog een paar weken om me te bedenken

bij de weg Gelukkig Nieuwjaar iedereen!!

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
Locatie: oldenzaal

donkere ruiten

Bericht door Yellow Deendger » vr 14 jan, 2005 00:58

heb mijn ramen ook donker,behalve voorruit,en geen probleem bij keuring.
Heb ze er allemaal uitgehaald, behalve achterruit(doe ik misschien alsnog,is toch strakker)goed schoongemaakt,met watermetafwasmiddel goed natgemaakt, folie erop met trekker alle water eronder wegtrekken,met zeer scherp stanley mes overtollige folie rondom weggesneden. Rubbers schoongemaakt en in gespoten met silliconenspray en ruitjes in de rubbers en weer terug in de auto. 'tzit er mooi strak op.
Wat ik begrepen heb is dat je met folie niet alle ruiten( ook niet voordeur ruiten)donkerder mag maken , maar zijn de ruiten gespoten dan mag je ze allemaal,ook voorruit(tot bepaald percentage verduistering) donkerder hebben. 8) 8) 8) 8)
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

Heidi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 29 aug, 2004 15:46
Locatie: Enschede

Re: donkere ruiten

Bericht door Heidi » vr 14 jan, 2005 11:33

Yellow Deendger schreef:...

Heb ze er allemaal uitgehaald, behalve achterruit(doe ik misschien alsnog,is toch strakker)
... 8) 8) 8) 8)
misschien is het minder werk om het hele dak er dan af te halen?

oldenzaal, dus als ik een gele eend hier in de buurt zie rijden ben jij dat? ik ben zwart met witte bloemetjes (enschede)

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 14 jan, 2005 16:11

Heeft het nog zin te melden dat je zelfs met een APK goedgekeurde auto door de politie van de weg geplukt kan worden ? Het maakt mij niet uit, maar (haast) iedereen denkt dat als zijn/haar auto door de APK komt, die auto ook meteen helemaal legaal rondrijdt. Een voorbeeld hierbij is de uitlaat (de APK stelt geen eisen aan de hoeveelheid herrie die je produceert) en de ruiten (volgens mij kom je zelfs met al je ruiten zwart geverfd door de APK, maar toch mag dat niet).

Voor alle duidelijkheid: het gaat er mij niet om dat ik tegen getinte ruiten, een andere uitlaat of andere modificaties ben, ik zeg alleen dat je, ondanks je APK-keuring er toch mee van de weg geplukt kan worden.
Afblijven.

engeltje
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 20:30
Locatie: Nieuwstadt

Bericht door engeltje » vr 14 jan, 2005 20:54

met een eend maakt dat niks uit voor de keuring, die problemen beginnen pas met auto's van na 90. Daarbij weten de vrienden in het blauw zelf niet goed wat ze er mee aanmoeten. Dat spuiten is trouwens zooi die je er bijna niet af krijgt. Mooiste is gewoon heel veel geduld en folie. Ik weet niet hoe erg de ramen van een eend gebold zijn, maar anders lichtelijk de fohn gebruiken, dat werkt ook goed.

Wat apk goedkeur is is idd niet altijd toegestaan, moet sowieso een Ekeur in staan. Maar met blinderen kun je ook ff vragen bij het rdw, samen met de info van je auto. weet je het zo. Feit is wel dat bij geblindeerde voorzijruiten waar je niet meer naarbinnen kunt kijken de politie strenger optreed gezien ze niet kunnen weten wat er in de auto gebeurt.
Bij aanwezigheid rechter buitenspiegel mag je achter alles 100% blinderen.

Groeten ~|:-)~
Zou de eend dan toch komen naast de swift?

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 15 jan, 2005 00:06

De ruiten van de Eend zijn zo vlak als maar kan ;)
Afblijven.

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
Locatie: oldenzaal

Re: donkere ruiten

Bericht door Yellow Deendger » za 15 jan, 2005 01:06

Heidi schreef:
Yellow Deendger schreef:...

Heb ze er allemaal uitgehaald, behalve achterruit(doe ik misschien alsnog,is toch strakker)
... 8) 8) 8) 8)
misschien is het minder werk om het hele dak er dan af te halen?

oldenzaal, dus als ik een gele eend hier in de buurt zie rijden ben jij dat? ik ben zwart met witte bloemetjes (enschede)
ik heb het dak eraf gehad om er makkelijker bij te kunnen ,maar haal je de ruit eruit dan krijg je het folie ook mooi strak in de hoeken.
Dus dat is jou eend,was me al opgevallen met die bloemetjes en je hebt een rekje achterop. Kom bijna dagelijks langs opweg naar mijn werk. 8)
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

Heidi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 29 aug, 2004 15:46
Locatie: Enschede

Re: donkere ruiten

Bericht door Heidi » za 15 jan, 2005 08:53

Yellow Deendger schreef:
Heidi schreef:
Yellow Deendger schreef:...

Heb ze er allemaal uitgehaald, behalve achterruit(doe ik misschien alsnog,is toch strakker)
... 8) 8) 8) 8)
misschien is het minder werk om het hele dak er dan af te halen?

oldenzaal, dus als ik een gele eend hier in de buurt zie rijden ben jij dat? ik ben zwart met witte bloemetjes (enschede)
ik heb het dak eraf gehad om er makkelijker bij te kunnen ,maar haal je de ruit eruit dan krijg je het folie ook mooi strak in de hoeken.
Dus dat is jou eend,was me al opgevallen met die bloemetjes en je hebt een rekje achterop. Kom bijna dagelijks langs opweg naar mijn werk. 8)
cool ik ben gespot! maar ik zie jou nooit rijden.. (of lig ik dan nog te pitten?) :roll:

Yellow Deendger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 83
Lid geworden op: vr 26 nov, 2004 00:53
Locatie: oldenzaal

Re: donkere ruiten

Bericht door Yellow Deendger » zo 16 jan, 2005 00:08

Heidi schreef:cool ik ben gespot! maar ik zie jou nooit rijden.. (of lig ik dan nog te pitten?) :roll:
'Kweet niet hoe lang je slaapt, maar de volgende X zal ik je wel ff wakker toeteren! :twisted:
Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie!

www.barbierenschede.nl

Heidi
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 29 aug, 2004 15:46
Locatie: Enschede

Bericht door Heidi » vr 21 jan, 2005 08:48

jaa, goeiemorgen! ik heb je nu net gehoord/gezien, ik kom net uit bed (vrijdags is mijn vrije dag..).. je bent ook niet te missen in zo'n geel 'race-monster'!

Plaats reactie