Problemen met "imitatie" rubber

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Problemen met "imitatie" rubber

Bericht door AK350 » di 15 dec, 2009 12:11

Vorig weekend een hoop spullen gekocht. O.a. alles aan rubber nieuw proberen te krijgen omdat dit gedeeltelijk verouderd of in het verleden meegespoten was.

Nu blijkt ik grote problemen met de pasvorm te hebben waarover ik op het forum nog niets tegengekomen ben.

De rubbers voor de voordeuren die ik heb zijn veel te ruim uitgevoerd voornamelijk aan de onderzijde.

Een foto van de rechter voordeur waar het rubber nog gemonteerd dient te worden en een foto van de linker voordeur die laat zien dat het onmogelijk is dit rubber te monteren.
Afbeelding

Afbeelding

Nog een detail van het nog te monteren rubber, en helaas na 3 pogingen en een hoeveelheid vaseline later de enige oplossing voor dit probleem.. 5cm rubber er tussen uitknippen en weer aan elkaar lijmen.
Afbeelding

Afbeelding

Over het nieuwe rubber van de ventillatieklep ben ik evenmin tevreden. Het oude rubber klemde zich mooi onder de metalen rand, het nieuwe rubber is dunner uitgevoerd en zit los onder de rand. Nu wil in niet de rand van mijn pas gespoten ventillatieklep gaan omslaan zoals ik ook al in een eerdere forum topic zag.
Uiteindelijk het oude originele rubber teruggeplaatst.
Hier nog een foto waarop te zien is dat de rand van het originele rubber dikker en ruimer uitgevoerd is (originele rubber is ook naadloos in tegenstelling tot de imitatie)
Afbeelding

Edit J.C. : foto's even onder elkaar gezet ivm de lay out.
Laatst gewijzigd door AK350 op di 15 dec, 2009 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door björn » di 15 dec, 2009 12:33

dit probleem heb je met oude orginele ook
komom dat je ze er in trekt en dan reken ze uit
probeer de plooien te verdelen over het vlak en laat de deur een dag liggen dan zie je al verschil

zo niet
dan in de hoeken rubber los maken van elkaar en afsnijden op lengte en dan op ruwen met schuurpapier en onvetten en lijmen met seconden lijm
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » di 15 dec, 2009 12:34

Zijn die rubbers altijd één geheel dan ? Bij mijn eend kwam het rubber in de onderhoek (scharnierzijde) gewoon bij elkaar. Er zat dan ook altijd een kiertje.

Waar heb je het mee gelijmd ? Met de loctide op de foto ?
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door AK350 » di 15 dec, 2009 12:40

Origineel zijn de deurrubbers een geheel.
De loctite-495 op de foto is o.a. geschikt om rubber / O-ringen te verlijmen, de deurrubbers zal dus geen probleen zijn.
Maar als je dit nieuw koopt mag je natuurlijk verwachten dat alles zonder aanpassen past.

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door AK350 » di 15 dec, 2009 12:52

björn schreef:dit probleem heb je met oude orginele ook komt omdat je ze er in trekt en dan reken ze uit
Ik heb de rubbers en niet ingetrokken, maar geleidelijk onder de rand gedrukt, dit werkt goed behalve aan de onderzijde.
Bij het nog te monteren rubber is duidelijk te zien dat dit te ruim is uitgevoerd.
Monteer je het toch dan ben je het in feite aan het stuiken en gaat het over de gehele lengte golven.

Plaats reactie