vonkt en krijgt benzine bij carburator , start niet

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
davy
Beginner
Beginner

vonkt en krijgt benzine bij carburator , start niet

Bericht door davy » zo 20 dec, 2009 18:48

hallo , mijn dyane van 83 reed altijd prima , maar nu na ongeveer één maand stilstand slaat hij niet meer aan . motor gaat rond , carburator spuit via accelleratiebuisje benzine bij gasgeven , en bougies vonken , maar geeft verder geen kik . bougies zijn niet nat , ook niet na een teug extra benzine in de carburator te gieten ...hoe kan dat ?? lijkt wel of de doorvoer verstopt zit .
het is nu vriesweer : de omgevingstemperatuur is nu -5°C .

Als ik startpilote inspuit krijg ik een beetje gepruttel in de cilinders, maar naar mijn indrik veel te weinig .

Hoe komt het dat nadat ik extra benzine heb in de carburateur heb gegoten mijn bougies niet het minste nat zijn ?

Als de bougies zijn uitgehaald en ik mijn vinger op de bougiegaten houd , kan ik mijn vinger er niet ophouden als men start .. ik veronderstel dan geen compressieprobleem te hebben , temeer hij voordien perfect reed

wie weet raad ?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 20 dec, 2009 18:54

Wat vaak het probleem is, is een te oude accu of een niet optimale startmotor, daardoor is de vonk te zwak en zal hij niet goed aanslaan, ook al wordt de benzine wel verbrandt.

Dus accu loshalen en opladen, eventueel laten doormeten accu leverancier, of met de slinger proberen te starten.

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 20 dec, 2009 19:41

Wat bij mij altijd erg goed werkt is een beetje startgas gebruiken.
Letterlijk dus.
Je kunt een klein gasbrandertje zonder het aan te steken in de luchttoevoer houden. Als iemand dan start help je de motor een beetje.
Mijn dwergauto had 2 maanden stilgestaan, maar met een beetje butaangas via een slangtje in het luchtfilter was het starten=lopen 8)
Verbruik: Afbeelding

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » zo 20 dec, 2009 21:27

let hier wel mee op, ik heb zo mijn onderarmen en wenkbrauwen onthaard.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

davy
Beginner
Beginner

Bericht door davy » ma 21 dec, 2009 12:14

maar hoe komt het dat mijn bougies niet nat worden als ik een belangrijke teug benzine in de carburator gooi ?

Kan het zijn dat door het vriesweer er een "verstopping" is gekomen tussen carburator en cilinders ?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 21 dec, 2009 13:41

Verstopping tussen carburateur en cilinder? Dat lijkt mij niet, dat je carburateur bevriest, dat kan nog wel, het verdampen van benzine koelt de omgeving flink af en in combinatie met het koude weer kan de carburateur makkelijk bevriezen. Maar zoals je aangeeft, gooi je gewoon wat benzine in de carb en dan gebeurt er niets. Zoals ik al aangaf kan door het koude weer in combinatie met een zwakke vonk de boel te langzaam ontbranden. Je hebt dan toch een droge bougie, maar te weinig kracht om de boel te laten draaien. Zoals je aangeeft, met startpilot ploft ie wel wat. Dus bij deze, controlleer ook je accu eens en heb je al geprobeerd met de slinger?

Oh en tip, nooit gas geven, alleen choke uittrekken. PS kijk ook even of het kleine veertje op de chokeklep nog aanwezig is. Veertje is ter grote van een balpenveer.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » ma 21 dec, 2009 15:51

Michiel van der G schreef:
Je kunt een klein gasbrandertje zonder het aan te steken in de luchttoevoer houden. Als iemand dan start help je de motor een beetje.
Waarom spuit je niet wat remmenreiniger in het luchtfilter? Daar zit ook propaan of butaan gas in. Gaat stukken makkelijker. :lol:

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 21 dec, 2009 15:59

dat werkte bij mij niet. Met gasbrandertje zonder vlam daarentegen wel :)

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » ma 21 dec, 2009 17:19

Accu al aan een druppellader gelegd? Accu's houden niet van kou, dus dat kan net de nekslag zijn geweest.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » ma 21 dec, 2009 20:04

Michel van der G schreef:
dat werkte bij mij niet. Met gasbrandertje zonder vlam daarentegen wel Smile
Hoe kan dat nou, we hebben dezelfde auto. Bij mij werkt remmenreiniger wel. Ik moet wel zeggen dat ik de auto nooit bij koud weer start, soms wel na enkele maanden stilstand. Even wat remmenreiniger in het luchtfilter en hij start meteen!

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 21 dec, 2009 20:15

Zo, ik heb meteen een naamswijziging gehad zie ik 8)

nuja, het kan misschien aan het soort remmenreiniger liggen?
De truc met het butaangasblikje met slang eraan heeft bij mij tot op heden prima gewerkt.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » ma 21 dec, 2009 20:30

Wij hebben een keer een onwillige eend proberen te starten met wat benzine op de luchtfilter. Ding weer dicht gemaakt en starten. Normaal wil dit wel werken, maar deze wagen had schijnbaar zijn ontsteking niet goed staan. Een knal en de brandende luchtfilter vloog door de garage en landde onder een mercedes. Dat werd ie door de schcldende opa van de eigenaar gauw weggehaald. En dan mag je ook nog niet lachen ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie