Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Contacteer:
Tot dusver gaat het een stuk beter met de polyester modellen, nog een uurke en dan moet de laatste bak klaar zijn en uit zijn mal kunnen. Ik moet zeggen dat het systeem met de roze harder niet erg prettig werkt, want het blijft een kwestie van gevoel. Als ik weer wat ga maken van polyester, dan ga ik voor de vloeibare harder. Met behulp van een spuit kun je dan veel makkelijker de juiste hoeveelheid doseren. Straks de foto's
-
- Addicted user
- Contacteer:
Zo de foto's
de mal met inhoud
mijn tweede versie (je weet wel, de eerste was niet echt gelukt)
En de linker en rechter gebroederlijk naast elkaar
Nu alleen nog met de dremel de randjes netjes maken en misschien nog een versteviging er aan maken om wat rubber bandjes te kunnen monteren. Dit om de accu's op zijn plek te houden.
de mal met inhoud
mijn tweede versie (je weet wel, de eerste was niet echt gelukt)
En de linker en rechter gebroederlijk naast elkaar
Nu alleen nog met de dremel de randjes netjes maken en misschien nog een versteviging er aan maken om wat rubber bandjes te kunnen monteren. Dit om de accu's op zijn plek te houden.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Als onderdeel van de verbouwing is de schakeling voor mijn PC, het aanzetten gaat automatisch, dat zit gelukkig in de BIOS verwerkt. Het uitzetten niet, en nu dacht ik aan het volgende schema.
Dus op het moment dat ik het contact aanzet gaat het eerste relais aan en laadt de condensator op. Op het moment dat ik het contact uitzet gaat het NC deel van het relais de condensator verbinden met het tweede relais. De condensator hoeft het tweede relais maar een halve seconde aan te houden, dat is voldoende om het signaal te geven aan de PC om uit te schakelen. Daarvoor heb ik de aan uit knop naar buiten gebracht. De spanning van de PC wordt door een vertrager van 11 seconden aangehouden. Dit is meer dan voldoende om de PC netjes uit te zetten.
Dus op het moment dat ik het contact aanzet gaat het eerste relais aan en laadt de condensator op. Op het moment dat ik het contact uitzet gaat het NC deel van het relais de condensator verbinden met het tweede relais. De condensator hoeft het tweede relais maar een halve seconde aan te houden, dat is voldoende om het signaal te geven aan de PC om uit te schakelen. Daarvoor heb ik de aan uit knop naar buiten gebracht. De spanning van de PC wordt door een vertrager van 11 seconden aangehouden. Dit is meer dan voldoende om de PC netjes uit te zetten.
-
- Regelmatige poster
Ron, Misschien heel simpel gedacht maar waarom niet het NC contact gebruiken van het eerste relais rechtstreeks op de aan/uit schakelaar van de PC?
Ik begrijp uit jouw verhaal dat het contact moet sluiten als je het contact van de auto afzet.
Dat gebeurd bij het NC contact van het relais. Dat blijft dan gesloten tot je het contact weer aan zet. Hoe lang het aan/uit contact van de PC ingedrukt blijft maakt niet uit als het maar weer open is als je het contact weer aan zet. toch?
Ik begrijp uit jouw verhaal dat het contact moet sluiten als je het contact van de auto afzet.
Dat gebeurd bij het NC contact van het relais. Dat blijft dan gesloten tot je het contact weer aan zet. Hoe lang het aan/uit contact van de PC ingedrukt blijft maakt niet uit als het maar weer open is als je het contact weer aan zet. toch?
Eindelijk een ACA (Roestoratie tijdelijk on hold)
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nee het contact mag maar een halve seconde sluiten en moet daarna weer open gaan. Anders sluit je de PC af met de noodoptie en dan krijg je problemen mee met de harde schijf en tijdens opstarten van XP. Eigenlijk zoals je dat met je eigen PC ook doet, je drukt kort op de aan/uit knop en windows sluit zich netjes af. Als je de knop 8 seconden ingedrukt houdt dan wordt de voedingsspanning verbroken en sluit XP niet op de juiste manier af.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Grijns...
Dat wel natuurlijk..
Ik vraag me af of dat met een condensator wel te maken is....
De inschakelstroom van een relais is vrij hoog omdat de spoel pas weerstand krijgt als hij veld opwekt. Tot die tijd is het gewoon een botte draad met o weerstand.
Dat wel natuurlijk..
Ik vraag me af of dat met een condensator wel te maken is....
De inschakelstroom van een relais is vrij hoog omdat de spoel pas weerstand krijgt als hij veld opwekt. Tot die tijd is het gewoon een botte draad met o weerstand.
Eindelijk een ACA (Roestoratie tijdelijk on hold)