lelijke eendje en ami 6je

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » ma 28 dec, 2009 19:05

Was trouwens ook maar een grapje. Allemaal problemen met de remmen, dus geeneens bij de garage aangekomen.
Gelukkig wel weer thuis....

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » vr 1 jan, 2010 16:42

Ik waag hier toch even een poginkje.....

Kan het zijn dat een nieuwe achtercilinder niet goed werkt omdat ie niet naar binnen wil (ruststand voor de remmen zegmaar)
Nu blijven mijn remmen steeds aanlopen na een keer remmen..... totdat ze muurvast zitten..

Morgen ga ik waarschijnlijk de boel weer! :evil: openmaken, omdat ik nu heleaal geen! remmen meer heb!
Ik verdenk namelijk die cilinders!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 1 jan, 2010 18:12

Hoever heb je de remleidingen doorgespoeld? Het feit dat nieuwe remcilinders blijven hangen duid of op een defecte cilinder, of op vuil in de remleiding
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » vr 1 jan, 2010 18:38

Alles is nieuw, van voor naar achter.
Lijkt erop dat ze alle twee steeds blijven hangen.

Wat helemaal raar is, maar vast toch een fout bij ons was, is dat de veer die de schoenen terug trekt opeens helemaal kapot was en helemaal was verwrongen :roll: (heb dus geen hoefijzergeval)

Morgen ga ik ze misschien eens openmaken om maar te zien :?:

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 1 jan, 2010 19:05

zit het onderhaakje erin waar die hoefijzer veer inhaakt ?
Andere mogelijkheid, komt je hoofdrem cylinder helemaal terug, anders bouw je bij iedere rempoging druk op totdat het op gegeven moment vast zit. Hebben eens gehad bij een eend, bleek de ophanging van de HRC iets te zijn verbogen waardoor het rempedaal niet helemaal terug kwam.
Als ik me niet vergis heeft de ami een verstelbare pen die de HRC indrukt.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » vr 1 jan, 2010 19:44

Okee,

De hrc is ook nieuw, maar dat zegt natuurlijk niet of ie het goed doet!
Ik ga die checken!
En ik heb dus geen hoefijzer, maar een veer ertussen! Die is helemaal verwrongen, en heeft zelfs mijn remschoen zwaar beschadigt tijdens het draaien....... allemaal zo'n vaag probleem he!

En het gekke was dat de andere kant vrij liep, maar uiteindelijk ook vastzat!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 1 jan, 2010 21:41

ZO'n kapot veertje is me in frankrijk eens overkomen. Bij de APK hadden ze mijn remmen achter bijgesteld, die bleken dus aan te lopen. Hierdoor werd de boel erg heet en de veer werd uitgegloeid waardoor hij zijn veerkracht verloor. Ergens onderweg in frankrijk begaf hij het en werd volledig tot losse ringetjes versnipperd!!!
Heb er nu zo'n hoefijzer ingezet, is toch wat stabieler.
Je HRC hoeft niet kapot te zijn maar als de stift die hem bedient iets te ver naar binnen staat komt hij niet 100% vrij.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » vr 1 jan, 2010 21:45

Nou, dat heb ik dus ook gehad! Helemaal in ringetjes!
Maar ik vroeg mij af of zo'n hoefijzer ook past.....

Ik ga morgen wel even kijken, en als het past neem ik die hoefijzers ook wel mee.
En hrc ga ik checken. Bedankt :D

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » za 2 jan, 2010 11:57

Ik weet waarschijnlijk wat er nu aan de hand is.....
Ik heb nieuwe veren gehaald bij de eeec en mijn verhaal gedaan.
Probleem was bekend, en wat blijkt.... de gaten waar je de veer in ophangt zitten op de nieuwe voeringen op een andere plek dan de oude.
De spanning klopt nu natuurlijk niet. Ik moet dus meten bij de oude en boren in de nieuwe!

Hoop dat het dan is opgelost :D

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » zo 3 jan, 2010 16:15

Inmiddels zit ik met GROTE problemen.....

WIE heeft voor de grap weleens LHS 2 in zijn remsysteem gegooid?
Dit is bedoeld voor het hydraulische veersysteem van de ds/id.....

Ik heb dit gekocht bij een club (...) en duidelijk gevraagd naar DOT omdat ik voor en achter trommels heb....
Na 2 maanden klooien vragen wij ons af of LHS 2 (google maar eens) wel geschikt is voor trommels??? :shock: :shock:

Dus..... wie gebruikt dat wel eens :?: :roll:

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 3 jan, 2010 16:32

dat is rode olie volgens mij,toen was de lhm olie nog niet uitgevonden.

is raar spul trekt vocht aan dus veel roest

je moet je systeem nu goed door spoelen met dot olie (ik weet niet welke soort DOT)

als je pech hebt met je alle rubberdelen vervangen
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Frank-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 15 jan, 2006 20:46
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Bericht door Frank-2cv » zo 3 jan, 2010 16:48

Let wel op! LHS kan bepaalde rubberen onderdelen ook aangetast hebben. Ik hoop dat dit niet het geval is. (Deze olie is toegepast op de oudere DS/ID en op de traction Hydrauliek.)

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

Bericht door Eendeke » zo 3 jan, 2010 17:02

Schijnt idd heel erg aggresief spul te zijn, werkt als afbijt op lak,
En was voor de oude ds en en id en.....
Ik ben bang dat alle rubberen slangen en dingen kapot zijn.....
En wordt aan mij verkocht als de juiste!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 3 jan, 2010 17:42

Gewone DOT werkt ook als afbijt, gebruik ik altijd om kunstof te ontdoen van de lak.

Maar je kunt het meeste nog wel redden, maar dan zal je alles los moeten halen en spoelen met spiritus. Daarna alles alles naspoelen met DOT 4 of 3 Géén DOT 5! De boel weer monteren en als vanouds alles ontluchten. En dan maar hopen dat er geen rubbers te veel zijn aangetast. De leverancier is in deze eigenlijk de schuldige omdat deze iets geleverd heeft op zijn advies. Tenzij je zelf om dit type olie gevraagd hebt, dan ben je zelf verantwoordelijk.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2676
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 3 jan, 2010 19:58

auw... verkeerde remvloeistof is altijd erg vervelend :(

Ik heb op al mijn auto's een sticker met koeienletters gemonteerd nabij de HRC met het type remvloeistof dat daarin moet... Dyane dus in mijn geval LHM, LNA DOT3/DOT4.
Mijn oude witte Dyane had ook DOT3/4 - daar had iemand ook al bijna LHM in gekwakt :shock:
Op de een of andere manier zien een aantal mensen door de bomen het bos niet meer in het geval van de remvloeistof :evil:
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie