Eend valt na een kilometer uit
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 518
- Lid geworden op: zo 2 nov, 2008 17:36
- Locatie: Valkenburg aan de Geul
Eend valt na een kilometer uit
Vanmorgen weer lekker met het eendje naar school.
Helemaal schoongekrabt, want het had natuurlijk gevroren.
Eend startte behoorlijk snel en liep daarna goed.
Echter, ik was amper van huis en moest stoppen bij een rotonde, viel de motor uit, terwijl ik toch wel wat gas aan het geven was, zodat ie bleef lopen. Wilde toen ook niet meer starten.
Even zo blijven staan, en ineens deed ie het weer.
Kan het zijn dat de carburateur is bevroren of iets dergelijks?
Zo ja, is hier een oplossing voor om dit tegen te gaan?
Helemaal schoongekrabt, want het had natuurlijk gevroren.
Eend startte behoorlijk snel en liep daarna goed.
Echter, ik was amper van huis en moest stoppen bij een rotonde, viel de motor uit, terwijl ik toch wel wat gas aan het geven was, zodat ie bleef lopen. Wilde toen ook niet meer starten.
Even zo blijven staan, en ineens deed ie het weer.
Kan het zijn dat de carburateur is bevroren of iets dergelijks?
Zo ja, is hier een oplossing voor om dit tegen te gaan?
2cv Vert Tuilleries 1975
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 518
- Lid geworden op: zo 2 nov, 2008 17:36
- Locatie: Valkenburg aan de Geul
Eendje doet het super nu ik de choke wat langer uitlaat.
Hoewel, net stond ik aan het stoplicht, had zo'n 10 km gereden, sloeg ie ineens weer af, startte gelukkig wel weer vrij vlug.
Hoe zou dit kunnen komen?
Merk ook dat ie pingelt, maar das wss omdat ik 95 erin heb gegooid ipv 98. Tank was overigens wel maar half leeg toen.
Hoewel, net stond ik aan het stoplicht, had zo'n 10 km gereden, sloeg ie ineens weer af, startte gelukkig wel weer vrij vlug.
Hoe zou dit kunnen komen?
Merk ook dat ie pingelt, maar das wss omdat ik 95 erin heb gegooid ipv 98. Tank was overigens wel maar half leeg toen.
2cv Vert Tuilleries 1975
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
klinkt alsof je de brandstof in je vlotterkamer hebt leeggereden en dat er daarna niets meer bij komt.
Ik zou even de brandstofslang van de carburateur halen, even kort rond starten, dan weet je of de brandstof door de slang komt en dus in de carburateur, mocht dat zo zijn, dan slang er weer op, netjes weer vast zetten.
Haal dan de bougies eruit, of pak een reservebougie, doe die op de bougiekabels. Even op de massa leggen en starten, als hij duidelijk vonkt dan zou hij het moetne doen, is de vonk zwak dan kan het de bobine zijn.
Het weer doet rare dingen soms rond deze tijd.
Maar het klinkt mij heel erg in de oren als een brandstofprobleem. Kan zijn dat je pomp niet meer goed werkt. Misschien is door de kou het membraam gescheurd waardoor hij niet meer pompt. de Brandstof in je vlotterkamer was dan net genoeg om je van huis weg te laten rijden, 1 kilometer zou dan wel ongeveer kunnen kloppen.
Ik zou even de brandstofslang van de carburateur halen, even kort rond starten, dan weet je of de brandstof door de slang komt en dus in de carburateur, mocht dat zo zijn, dan slang er weer op, netjes weer vast zetten.
Haal dan de bougies eruit, of pak een reservebougie, doe die op de bougiekabels. Even op de massa leggen en starten, als hij duidelijk vonkt dan zou hij het moetne doen, is de vonk zwak dan kan het de bobine zijn.
Het weer doet rare dingen soms rond deze tijd.
Maar het klinkt mij heel erg in de oren als een brandstofprobleem. Kan zijn dat je pomp niet meer goed werkt. Misschien is door de kou het membraam gescheurd waardoor hij niet meer pompt. de Brandstof in je vlotterkamer was dan net genoeg om je van huis weg te laten rijden, 1 kilometer zou dan wel ongeveer kunnen kloppen.