Bougies
-
- Gebruiker
Bougies
Ik heb gehoord dat voor de vervanging van de bougies, die hele motor er uit moet. Of is dat een fabeltje? Ik hoop dat het een fabeltje is, anders kunnen de kosten voor het grote onderhoud wel eens hoog oplopen 

- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Nope, dat hoeft helemaal niet.
Trek je bougiekabels maar eens uit je blok. Dan zie je de bougies zitten. Met een bougiesleutel kun je ze los krijgen. Hoeft niet eens plaatwerk van je eend af om daar bij te kunnen.
Let er wel op dat je de schroef draad niet molt, want dan ben je verder van huis.
Suc6
Trek je bougiekabels maar eens uit je blok. Dan zie je de bougies zitten. Met een bougiesleutel kun je ze los krijgen. Hoeft niet eens plaatwerk van je eend af om daar bij te kunnen.
Let er wel op dat je de schroef draad niet molt, want dan ben je verder van huis.
Suc6
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bougie Kabels eraf, lange knikbare sleutel erop, met die sleutel losdraaien, en gewoon eruit halen. Nieuwe Bougie met een beetje kopervet (de draad) insmeren, (of je gebruikt de spelciale bougie invet stok die standaard op een eend geleverd is, ook wel bekend als oliepeilstok) dan met de hand de bougi voor het gat brengen, voorzichtig in draaien, zover mogelijk met de hand doen. Als je denk nou, dat zijn nu zeker al 4 tot 6 slagen (met de hand) dan de bougiesleutel er op, en vast zetten, en dan niet zo van dat het nooooooit meer los moet, maar gewoon, redelijk vast. De cylinderkop is van heel teer materiaal, dus die gaat eerder stuk dan de bougie, helaas.
Succes ermee.
Greatnix Spookeend
Succes ermee.
Greatnix Spookeend
Welke bougiesleutel moet je eigenlijk gebruiken? 21? Heb er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken maar is altijd makkelijk om te weten, dan kan ik die mooi even meenemen van mn werk
. Ik weet uit ervaring dat een bougie soms heel erg vast zit en dat je die dan met beleid moet losdraaien anders draai je de schroefdraad in de kop van de motor kapot. Is me een keer gebeurd met een Ford Ka
.

AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.
2cv6 rijdende onderdelen donor.