restauratie van een 2CV4 nu 6 uit '74
- Matthijs75
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 09:20
- Locatie: Rotterdam
Niet alleen niet meer onder de ventilatieklep
Bodemplaten zijn rot, net als de voetenbak, zijbalken en nog wat standaardplekken
Het rotte schutbord komt doordat de koets (niet meer origineel) komt van een eend met een motorbrand. Ik weet nog niet wat ik ga doen, of ik ga een schutbord slijpen uit een sloopeend of ik werk hem gewoon bij met stukken plaatstaal.
Bodemplaten zijn rot, net als de voetenbak, zijbalken en nog wat standaardplekken
Het rotte schutbord komt doordat de koets (niet meer origineel) komt van een eend met een motorbrand. Ik weet nog niet wat ik ga doen, of ik ga een schutbord slijpen uit een sloopeend of ik werk hem gewoon bij met stukken plaatstaal.
2cv6 1974
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Matthijs75
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 09:20
- Locatie: Rotterdam
Plaatjes
Tijdje hier niet geweest, maar toch maar even wat fotootjes plaatsen, de eend moet voor 3 juni klaar zijn vanwege mijn bruiloft, dus er wordt tempo gemaakt.
Voor
Na
http://gallery.me.com/matthijs_bloem/100099
Voor
Na
http://gallery.me.com/matthijs_bloem/100099
2cv6 1974
- Matthijs75
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 09:20
- Locatie: Rotterdam
Thx, we zijn het afgelopen half jaar niet super intensief bezig geweest, vanwege andere verplichtingen, maar toch nog aardig wat gedaan.Niels schreef:WAAUW!
We (ik en mijn aanstaande) zijn nu het (nieuwe) chassis weer aan het opbouwen, achterste draagarmen zijn reeds gemonteerd, remmen gedaan, benzinetank erop.
Er is een verzonken koets besteld bij Duckservice (duur!!!) en afspraak met de spuiter is bijna rond.
Komende weken het rollend gedeelte afbouwen, met gereviseerde motor, versnellingsbak en een begin met de bedrading maken.
Hoop begin maart(of liever eerder) de koets en overige delen terug te krijgen van spuiter en dan kan die worden afgebouwd.
Puntjes van aandacht:
1. inslaan chassisnr.
2. draagarmlager vervangen (krijg de lager op asbuis er niet af)
3. dolle bout op cillinderkop (inlaatspruitstuk)
Maar ben best al een beetje trots....
2cv6 1974
- Matthijs75
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 09:20
- Locatie: Rotterdam
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
- Matthijs75
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 09:20
- Locatie: Rotterdam
Het is de schroefdraad in de kop, maar ik begrijp niet helemaal waar ik een m7 moertje achterleg (heb kop niet bij de hand, misschien als ik het zie dat ik je dan begrijp)Bartje schreef: Als het boutje dol is kun je gewoon een nieuwe nemen. Waarschijnlijkis echter het schroefdraad in de aluminiumkop dol. Daar kun je dan een M7 moertje achterleggen dan kan je hem wel aandraaien!
2cv6 1974
- Matthijs75
- Beginner
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di 19 mei, 2009 09:20
- Locatie: Rotterdam