Koets wegdoen of nog bruikbaar??
-
- Beginner
Koets wegdoen of nog bruikbaar??
Ik heb nog een koets staan waar het volgende aan vervangen moet worden:
- Voorruitframe.
- Voetenbak.
- Bodemplaten.
- Binneschermen.
- Achterlichtpaneel.
- Onderste delen van beide stijlen in de hoek van de dorpel en achterdeuren/achterschermen (B-stijlen?).
Zou iemand hier nog wat aan hebben of is het beter om de bruikbare delen (voor zover die er nog zijn) eruit te slijpen voor hergebruik of is het de moeite de koets te redden?
- Voorruitframe.
- Voetenbak.
- Bodemplaten.
- Binneschermen.
- Achterlichtpaneel.
- Onderste delen van beide stijlen in de hoek van de dorpel en achterdeuren/achterschermen (B-stijlen?).
Zou iemand hier nog wat aan hebben of is het beter om de bruikbare delen (voor zover die er nog zijn) eruit te slijpen voor hergebruik of is het de moeite de koets te redden?
2cv SPOT 1976
-
- Veelvuldig poster
Hoi ik heb zo twee van die rotte koetsen naar de oudijzerman gedaan en k heb er toch spijt van als'k daar zo achteraf over denk... om oude stukken uit te slijpen is misschien een beetje nutteloos aangezien die stukken voor weinig geld nieuw te koop zijn....
Als je h'm zelf niet kunt houden, zet h'm voor een bak bier te koop op de markt?
Als je h'm zelf niet kunt houden, zet h'm voor een bak bier te koop op de markt?
Ja, dat was ook mijn argument jaaaaaren geleden. Maar tot de dag van vandaag is het nog steeds een iets te groot ornament in mijn iets te kleine schuurbackfire schreef:Nutteloos? nee hoor, de zijpanelen zijn niet verkrijgbaar en zijn dus altijd waardevol.
Er heeft tot nu toe ook nog niemand een zijwaartse aanrijding met een bulldozer gehad, waardoor zo'n zijpaneel nog enige nut zou kunnen hebben. En bij restauraties is het nou meestal net datgene waar niemand op zit te wachten....
Het ligt natuurlijk een beetje aan de toekomstplannen (tijd!) en beschikbare ruimte, maar ik kan me voorstellen dat de voorkeur naar Belgisch bier uitgaat. Ook zeldzaam geworden...
-
- Gebruiker
koets
Als je zelf kunt lassen,moet je hem zeker nier wegdoen,
Koetsen worden zeldzaam,en anders kun je hem misschien
verkopen,aan een liefhebber.
Wegdoen kan altijd nog.
Koetsen worden zeldzaam,en anders kun je hem misschien
verkopen,aan een liefhebber.
Wegdoen kan altijd nog.
-
- Beginner
-
- Beginner
die koets is helemaal opgeknapt ooit voor mijn eerste oranje eendje!hanzz schreef:Hoi ik heb zo twee van die rotte koetsen naar de oudijzerman gedaan en k heb er toch spijt van als'k daar zo achteraf over denk... om oude stukken uit te slijpen is misschien een beetje nutteloos aangezien die stukken voor weinig geld nieuw te koop zijn....
dus ja het kan
en de koets v an cubitus hier op het forum is ook ooit helemaal gedaan, was iets emotioneels volgens mij!
-
- Beginner
Tja... lastig, de koets heeft een paar punten die echt heel slecht zijn maar ook punten (staartstukken/ 3e zijruitjes waar weer helemaal niks aan mankeert en dat zijn toch ook wel vaak zwakke en moeilijk te vervangen delen... Ik kijk nog wel wat ik ermee ga doen maar wil ik hem niet houden, gaat ie naar een liefhebber.
2cv SPOT 1976
Ik zie nu pas dit topic
NOOIT, MAAR DAN OOK NOOIT een koetsje wegdoen.
Ik ben geinteresseerd in bijna elke koets!!!
Alleen met aanrijdingsschade is de koets niet echt interessant meer voor mij.
Voorruitframe, voetenbak, schutbord, bodemplaten, dorpels, binnenschermen maakt niet uit wat er rot is
Ik haal hem op en je krijgt er sowieso 50 euro voor
Greetz David
NOOIT, MAAR DAN OOK NOOIT een koetsje wegdoen.
Ik ben geinteresseerd in bijna elke koets!!!
Alleen met aanrijdingsschade is de koets niet echt interessant meer voor mij.
Voorruitframe, voetenbak, schutbord, bodemplaten, dorpels, binnenschermen maakt niet uit wat er rot is
Ik haal hem op en je krijgt er sowieso 50 euro voor
Greetz David