Stert niet door eigen stomme schuld, maar wat is er gebeurt?
Stert niet door eigen stomme schuld, maar wat is er gebeurt?
Je zou zeggen, zelfs een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, nou ik dus wel!
Wat is er gebeurt:
Ik was vergeten het contact uit te zetten (dat is verkeerd ja)
Ik heb met het contact aan een paar lassen gelegd (dat is ook verkeerd ja)
Toen besefte ik dat ik de accu niet had losgekoppeld, en heb dat toen maar (met het contact nog steeds aan) gedaan (dat is al helemaal niet goed nee)
Na het lassen stond het contact nog steeds aan, en toen heb ik de accu weer aangesloten (dat is vast ook niet verstandig)
En toen ging ik op zoek naar mijn sleutels om de auto te starten en te verrijden, vond ik ze in het contact en besefte ik dat dat nooit goed kon zijn.
Nu startte hij dus niet, wat een wonder, maar wat heb ik nou allemaal precies om zeep geholpen met deze activiteit?
Wat is er gebeurt:
Ik was vergeten het contact uit te zetten (dat is verkeerd ja)
Ik heb met het contact aan een paar lassen gelegd (dat is ook verkeerd ja)
Toen besefte ik dat ik de accu niet had losgekoppeld, en heb dat toen maar (met het contact nog steeds aan) gedaan (dat is al helemaal niet goed nee)
Na het lassen stond het contact nog steeds aan, en toen heb ik de accu weer aangesloten (dat is vast ook niet verstandig)
En toen ging ik op zoek naar mijn sleutels om de auto te starten en te verrijden, vond ik ze in het contact en besefte ik dat dat nooit goed kon zijn.
Nu startte hij dus niet, wat een wonder, maar wat heb ik nou allemaal precies om zeep geholpen met deze activiteit?
Heyy backfire! bedankt voor de snelle reactie
1, nee, de startmotor geeft een tik en dan klinkt het alsof hij vastloopt. Ik heb al geprobeerd om de versnelling een paar keer heen en weer te halen zodat hij goed in zijn vrij staat maar dat helpt niet.
2. Geen idee, is ook lastig te controleren zonder draaiende startmotor
1, nee, de startmotor geeft een tik en dan klinkt het alsof hij vastloopt. Ik heb al geprobeerd om de versnelling een paar keer heen en weer te halen zodat hij goed in zijn vrij staat maar dat helpt niet.
2. Geen idee, is ook lastig te controleren zonder draaiende startmotor
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ook als een accu volledig leeg is geweest kan met wat geluk de accu weer geladen worden.
Zelf nu 2 keer gehad met de BX, de 2de keer zo plat dat ik met een 24volts lader aan de gang ben gegaan
want er was totaal geen laadstroom meer.
Na enige uren begon er weer een laadstroom te komen.
Als de auto nu een maand stilgestaan heeft start hij nog steeds goed, ook met de kou van enige tijd geleden.
Zelf nu 2 keer gehad met de BX, de 2de keer zo plat dat ik met een 24volts lader aan de gang ben gegaan
want er was totaal geen laadstroom meer.
Na enige uren begon er weer een laadstroom te komen.
Als de auto nu een maand stilgestaan heeft start hij nog steeds goed, ook met de kou van enige tijd geleden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Ik heb hem vandaag de hele dag aan de lader gehad en hij startte en liep weer als een zonnetje! Gelukkig niets gesloopt (denk ik). 123 heb ik niet, dus nu maar hopen dat mn dynamo het nog doet. Als mn dynamo kapot is dan is de laadstroom 0 neem ik aan? Zo ja, dan doet ook die het nog. Maar wel flink geschrokken, net nieuwe accu, dat gebeurt me geen derde keer!