A-campertje - en we gaan weer door!
Vandaag eindelijk aan het lassen geweest. Ik ga er ronde achterlichten op zetten, dus de grote originele gaten heb ik eerst moeten dichten:
Erg trots op het resultaat, voor het eerst geprobeert iets echt goed passends te brouwen.
Met het lassen heb ik alleen helaas mijn elektrische systeem overhoop geholpen, zie startproblemen in de hoop dat iemand weet wat ik precies gemollesteerd heb.
Nu nog even beslissen of ik morgen die grote plaat van onder of boven vast las (zie vorige post)
Erg trots op het resultaat, voor het eerst geprobeert iets echt goed passends te brouwen.
Met het lassen heb ik alleen helaas mijn elektrische systeem overhoop geholpen, zie startproblemen in de hoop dat iemand weet wat ik precies gemollesteerd heb.
Nu nog even beslissen of ik morgen die grote plaat van onder of boven vast las (zie vorige post)
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
We hebben er met zijn tweeen op staan stuiteren, opgemeten hoe hoog het wiel kwam en daar nog een paar centimeter bij opgeteld. Ik denk en hoop dat dat genoeg is, anders schroef ik de achterwielen nog wat omhoog! En het is zeker een leuk project, maar wel wat veel hooi op mijn vork voor een eerste keer
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ff kijken waar je stootrubber zit en vanaf daar de afstand bij optellen van aanslag tot bovenzijde wiel. als je je ACA flink belaad (en dat doe je al snel op vakantie) en je rijdt door een bocht hangt ie al snel in z'n stootrubber, dus daar zou ik van uitgaan! nu kun je eventueel nog relatief makkelijk een uitstulping maken voor je wiel.Rossero schreef:We hebben er met zijn tweeen op staan stuiteren, opgemeten hoe hoog het wiel kwam en daar nog een paar centimeter bij opgeteld. Ik denk en hoop dat dat genoeg is, anders schroef ik de achterwielen nog wat omhoog! En het is zeker een leuk project, maar wel wat veel hooi op mijn vork voor een eerste keer
suc6, ziet er verder erg goed uit!
greetzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Mooi man! ik zou je nog wel adviseren om vooral geen hout te gebruiken! dit vanwege het gewicht ervan. Metaal of aluminium is wel wat duurder maar veel lichter en dat zie je straks terug in je brandstofkosten.
Zelf heb ik ooit een C15 een halve meter verlengd, dat mag want ik had niks aan de wilebasis veranderd.
Ik had er zelfs een trekhaak achter. Die zat echt wel stevig vast want ik heb er zelfs eens een autoambulance achter gehangen.
Vanwege alle burocratie kun je ook een flexibel systeem maken ( dat heb ik voor de eend en later ook voor de dyane ontwikkeld)
het leuke ervan is dat ik het in een half uurtje eruit kan halen en de achterbank er zo weer in kan zetten. De aangepaste stoeltjes geven met de apk ook nooit problemen. Ik heb de rug leuning gewoon van de zitting afgeslepen en met 2 stukken betonijzer prik ik die weer op het frame van de zitting. Een stevige deelbare rits houd de stof bij elkaar. Ooit gemaakt voor de reis naar de noordkaap maar nu gebruik ik het al vele jaren.
Voor de apk hoef je trouwens maar 1 stoel voor de chauffeur te hebben. Het maakt dan ook niet uit wat er op het kenteken staat...
Zelf heb ik ooit een C15 een halve meter verlengd, dat mag want ik had niks aan de wilebasis veranderd.
Ik had er zelfs een trekhaak achter. Die zat echt wel stevig vast want ik heb er zelfs eens een autoambulance achter gehangen.
Vanwege alle burocratie kun je ook een flexibel systeem maken ( dat heb ik voor de eend en later ook voor de dyane ontwikkeld)
het leuke ervan is dat ik het in een half uurtje eruit kan halen en de achterbank er zo weer in kan zetten. De aangepaste stoeltjes geven met de apk ook nooit problemen. Ik heb de rug leuning gewoon van de zitting afgeslepen en met 2 stukken betonijzer prik ik die weer op het frame van de zitting. Een stevige deelbare rits houd de stof bij elkaar. Ooit gemaakt voor de reis naar de noordkaap maar nu gebruik ik het al vele jaren.
Voor de apk hoef je trouwens maar 1 stoel voor de chauffeur te hebben. Het maakt dan ook niet uit wat er op het kenteken staat...
met eendige groeten,
met die laatste heb ik al met je geconcurreerd in mijn vorige eend
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6877
Stootrubbers zijn al helemaal weg geroest aan de binnenkant van de wielkasten, misschien verstandig om er nieuwe in te plaatsen. Kleinere bandjes worden het sowieso niet. Als hij vol zit en lager hangt dan ga ik misschien dus de trekstangen inkorten om toch dezelfde hoogte te behouden.
En vooral het interrieur is ook voor mij een dilemma. Het liefst zou ik laminaat gebruiken: licht, dun, mooi en goedkoop. Of misschien een bepaald soort kunststof, bijvoorbeeld polyester. Voor het interieur is plaatstaal denk ik te flexibel en lastig te bewerken. Maarja, die zorgen zijn voor morgen
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6877
Stootrubbers zijn al helemaal weg geroest aan de binnenkant van de wielkasten, misschien verstandig om er nieuwe in te plaatsen. Kleinere bandjes worden het sowieso niet. Als hij vol zit en lager hangt dan ga ik misschien dus de trekstangen inkorten om toch dezelfde hoogte te behouden.
En vooral het interrieur is ook voor mij een dilemma. Het liefst zou ik laminaat gebruiken: licht, dun, mooi en goedkoop. Of misschien een bepaald soort kunststof, bijvoorbeeld polyester. Voor het interieur is plaatstaal denk ik te flexibel en lastig te bewerken. Maarja, die zorgen zijn voor morgen
Je kunt ook je stootrubbers lager zetten.
Wij hadden onze eerst bekleed met radiator folie en daarna watervast berkentriplex, dit laat zich mooi buigen. Spul gelakt met parketlak. Het geheel isoleerde perfekt.
3cm vurenbalkjes als frame voor de banken ook bekleed met triplex. Bovenkant multiplex.
Wij hadden onze eerst bekleed met radiator folie en daarna watervast berkentriplex, dit laat zich mooi buigen. Spul gelakt met parketlak. Het geheel isoleerde perfekt.
3cm vurenbalkjes als frame voor de banken ook bekleed met triplex. Bovenkant multiplex.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
bijna wel, alleen heb ik dat "waar laat ik mijn banken ? probleem niet!Rossero schreef:met die laatste heb ik al met je geconcurreerd in mijn vorige eend
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6877
Ook hoef ik niet al mijn spullen op te schuiven als ik wil gaan slapen want ik slaap er gewoon bovenop. De spullen zijn bereikbaar via luiken.
Effe een ander idee : we kunnen wel een keer ergens afspreken, al die in de eend / dyane / mehari? slapers
en over dat andere probleem : dat plaatstaal te flexibel is, kom op he! wie verzon daar de beroemde ribbel oplossing voor???
met eendige groeten,
Een slaap-meeting lijkt me ook wel een grappig idee
Over die bekleding, ik vind gelakt hout meestal iets te donker maar berkentriplex is wel erg licht van kleur! En met 3mm (ik denk dat je zo dun mogelijk moet gebruiken) is het 2 kg per m2. Weet je toevallig nog welke dikte je had gebruikt?
Overigens, mijn nieuwste aanwinst voor dit weekend:
Ik had eerst originele gekocht, maar die waren tweedehands, erg duur en niet heel mooi meer. Deze zijn ongeveer 1 euro per stuk en zien er heel strak uit èn zijn plat van achteren! Ik hoop dat ze het een tijdje volhouden. Op internet veel te vinden als je zoekt op 'positielampen'
Over die bekleding, ik vind gelakt hout meestal iets te donker maar berkentriplex is wel erg licht van kleur! En met 3mm (ik denk dat je zo dun mogelijk moet gebruiken) is het 2 kg per m2. Weet je toevallig nog welke dikte je had gebruikt?
Overigens, mijn nieuwste aanwinst voor dit weekend:
Ik had eerst originele gekocht, maar die waren tweedehands, erg duur en niet heel mooi meer. Deze zijn ongeveer 1 euro per stuk en zien er heel strak uit èn zijn plat van achteren! Ik hoop dat ze het een tijdje volhouden. Op internet veel te vinden als je zoekt op 'positielampen'
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Bekend soort lampen. Ze zijn heel erg sterk en kleurvast. Ik heb ze zelf (de blanke) op de voorkant van mijn dwergauto zitten.
kijk maar:
http://i44.photobucket.com/albums/f2/gi ... C_0591.jpg
kijk maar:
http://i44.photobucket.com/albums/f2/gi ... C_0591.jpg
Een dunne berken triplex die zich goed laat buigen. Dikte weet ik niet meer precies. Je kunt met de parket lak nog iets aan de kleur doen als je het te licht vind. Dan pak een honingkleurige lak. Ik zal eens zoeken of ik nog ergens een foto heb van het ding. Ik heb de achterste 40cm van de bak nog als kast in de garage staan
diverse Citroens, wat anders.