Mijn 2cv6 eerst technisch opknappen

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » wo 10 feb, 2010 19:42

Man man man, wat laat je dat ding een toeren maken, is nergens goed voor :?
Overigens hoort de pakking tussen het spruitstuk en carbu niet van hout te zijn, maar kunststof.
Ding loopt nog steeds te arm, is je vlotterhoogte wel goed?
Is het spruitstuk wel helemaal heel en zit het goed op de cilinders gemonteerd zodat het bij de koppen geen valse lucht trekt?
Schroef anders het spruitstuk los, dan de cilinderkopbouten een beetje lossen, nu het spruitstuk vastzetten en daarna de koppen weer vastzetten.
Officieel moeten er dan wel nieuwe in-en uitlaatpakkingen tussen.
Test anders eerst met remmenreiniger of je daar een lek hebt.

Succes!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » wo 10 feb, 2010 21:19

hij was al warm toen ik zoveel toeren draaide...heb al wat proefritjes kunnen maken. En laag toeren reageerde hij slecht op gas en valt hij uit... Maar ga dan het spruitstuk verder maar eens afspeuren. Zitten overigens nieuwe inlaat- en uitlaat- pakkingen op. En er zat als voetpakking van de carb. op mn oude blok ook zo'n houten 'pakking' . vlotterhoogte heb ik gecheckt en goed gezet.
www.proxive.nl - autoreclame

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 11 feb, 2010 00:00

Is je spruitstuk niet doorgerot van onderen of een scheur? PS houten blok? Ik mag toch hopen dat het een kunsstof versie is, soort van bakkeliet (schrijf je dat zo?), daar kan ook een scheur in zitten.

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » do 11 feb, 2010 00:33

het leek in ieder geval op n soort hout...maar kan misschien ook wel n soort kunstof zijn inderdaad. Ik ga me nu eerst eens richten op het spruitstuk inderdaad, het gat moet toch behoorlijk zijn wil hij zoveel valse lucht trekken. En dat gat kan inmiddels echt niet meer in de aansluiting met de carb zitten. Eventueel heb ik nog een ander spruitstuk wat ik zou kunnen proberen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 11 feb, 2010 08:36

Gat hoeft niet behoorlijk te zijn een scheurtje kan voldoende ellende veroorzaken.

Pistachke
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pistachke » do 11 feb, 2010 09:28

Had dat probleempje ook al wel eens... Blokje even op scheurtjes nakijken en indien nodig vervangen. Als er geen scheurtjes zijn, dan het blokje mooi vlakschuren met een fijnkorrelig schuurpapiertje, op een vlakke plaat of zo. Dun likje vloeibare pakking ertussen en weer monteren.
Voor je het spruitstuk monteert en weer vastzet, de kleppendeksel eraf halen en de 3 cilinderkopbouten wat los zetten, dan de moertjes van het spruitstuk volledig vastzetten en daarna pas de cilinderkopboutjes weer op moment vastzetten.

Succes alvast
Pistachke
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 11 feb, 2010 09:47

Vloeibare pakking is een optie, maar er zijn ook papieren pakkingen voor verkrijgbaar. Ze geven minder rommel bij demonteren en sluiten alles ook luchtdicht af.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » do 11 feb, 2010 09:53

blokje had ik al vlakgeschuurd met fijne korrel en vlakke plaat en zitten geen scheurtjes in, vloerbare pakking had ik al geprobeerd en nu heb ik zelf pakkingen gemaakt van pakkingpapier. Maar waarom moet ik de koppen iets losdraaien dan?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 11 feb, 2010 10:12

omdat bij wijze van spreke de ene kop verdraait tov de ander kan zitten waardoor het spruitstuk wringt. dus idd eerst koppel los spruitstuk vast (eventueel uitlaat al vast monteren en ook door de koppen te draaien goed in lijn te zetten) en dan pas de koppen vast (in 2 fases) dit alles op het juiste moment vastzetten!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » do 11 feb, 2010 10:12

Omdat je cilinderkoppen zich moeten zetten naar het spruitstuk, niet omgekeerd.

Verder zijn er inderdaad ook houten blokjes gebruikt tussen carburateur en spruitstuk. Had het bij mijn Dyane ook. Is een soort geperst karton.

Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » do 11 feb, 2010 10:27

Heb even gecheckt. Op de aansluiting met de koppen is het spruitstuk dicht.
Heb even mn oude spruitstuk erbij gepakt om te kijken hoe deze er van onder uitziet. Aan de onderkant (waar de carb. aansluiting zit) zit een heel klein rond gaatje van een halve mm ofzo. Als ik bij een draaiende motor op die plek met remreiniger spuit loopt hij op in toeren. Hij trekt dus valse lucht uit dat kleine gaatje. Waarom zit dat gaatje daar? En moet daar dan iets in ofzo?

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » do 11 feb, 2010 10:29

het spruitstuk paste trouwens altijd mooi dus laat die maar zo, hij sluit mooi op de in- en uitlaatpoorten...

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 11 feb, 2010 11:27

Dat gaatje hoort daar te zitten, 1/2 mm klopt wel. Het wil wel eens gebeuren dat dit gat groter wordt.

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » do 11 feb, 2010 11:33

Maar hoort hij daar dan valse lucht te trekken? Want als ik goed precies op de afdichting van carb-spruitstuk mik met remreiniger gaat hij niet in toeren omhoog...maar zodra er nevel inde buurt van dat gaatje komt gaat hij wel in toeren omhoog. Het lijkt er dus op dat mn afdichting wel goed is maar dat hij alleen valse lucht uit dat kleine gaatje onderop trekt.
Wat zou er anders nog voor kunnen zorgen dat hij niet stationair wil draaien? DG Igniotion niet precies genoeg op tijd? Of wat kan ik nu verder nog gaan checken? Heb ook al wat geprobeerd met die CO-schroef maar er veranderd eigenlijk niks als ik daaraan draai...

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » do 11 feb, 2010 17:51

Een onjuist ontstekingstijdstip kan een probleem zijn ja, hoe heb je de ontsteking afgesteld?

Plaats reactie