Ami gekocht

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » ma 8 feb, 2010 21:29

Wow, groot verschil! Dan zitten de dwarse kokers dus echt wel verder van elkaar.

Verder vind ik het wel sterk om erop te staan een Nederlandse auto te redden en hem vervolgens in een andere kleur te spuiten. Ik denk niet dat er beseft wordt hoe zeldzaam deze auto is, origineel NL en in deze kleur. Jammer dat zo'n auto's het nog steeds moeilijk hebben om te overleven op een waardige manier. Dit gaat niet over origineel of niet, dit gaat over het behoud van erfgoed. Desondanks wens ik je veel succes!

Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » ma 8 feb, 2010 22:56

Als ie origineel moet blijven dan zou ik de auto weer matroodroze moeten spuiten ;) Maar k vind 't al heel wat voor mezelf geen bigboreset of visablokje te overwegen ;)

Maar jmmr van 't chassis ik zou graag een kataforese chassis hebben, nieuwe Amichassis' zijn geloof ik gewoon staal ;) (staan nieuwen op de site van "een eendenboer" ;) )

Als je een foto hebt zou ik die graag zien Siemen!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 8 feb, 2010 23:57

Voor een AK400 is toch een nieuw chassis te krijgen (verzinkt zelfs). Deze past dan toch ook onder de Ami?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 9 feb, 2010 09:18

Bij Deze prijslijst staan zowel een AK400 chassis (stuknummer PC102) als een Ami 8 Chassis (stuknummer PC100) voor veschillende prijzen. Ik ga er dus ook vanuit dat dit verschillende chassis zijn. Bij een andere online katalogus vind ik ook wel een chassis voor een AK400 en niet voor een Ami. Ik ben dus bang dat dit toch op een of ander punt verschilt ;)
MyAmi Spring Break

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » di 9 feb, 2010 09:19

Punky schreef:Voor een AK400 is toch een nieuw chassis te krijgen (verzinkt zelfs). Deze past dan toch ook onder de Ami?
ik meen me te herinneren dat de achterpoten van het chassis van een AK verder omhoog staan, maar weet dat niet zeker, bel anders s ff naar een leverancier die ze alle beschikbare varianten levert, die kan het vast vertellen! maar idd volgens mij moet je voor een AMI8 zeker ergens een goeie gebruikte kunnen vinden, die dingen zijn echt veeeeel beter dan die van eenden (zeker de jaren 80 exemplaren)

iig suc6 met je project, maak er een mooie auto van!!

greetzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 9 feb, 2010 10:07

Heb ff gebeld met een eendenboer en:

AK400 is langer dan een Ami
AK400 heeft dikkere veerpotten op de plekken waar ze vastzitten
AK400 chassis heeft een dwarsbalk achter en een Ami niet
Ak400 heeft de achterste poten wat hoger staan.

Maar, zeiden ze, als ik een BMWmotor in een eend kreeg, moest ik ook wel een AK400 chassis onder een Ami krijgen ;)

Maar ze zouden even rondbellen of er iemand was die die dingen met TüV/RDW goedkeuring maakte.
MyAmi Spring Break

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » di 9 feb, 2010 17:38

Aan 1 kant geef ik Yannick gelijk, aan de andere kant denk ik, het is maar verf.
Maar waarom zou je de auto dan evt. mat rood moeten spuiten?
Toen ie nieuw was was het toch ook mooi glimmend rood?
Zelf zou ik hem wel origineel rood houden, maar het is natuurlijk al wel geweldig dat je voorkomt dat het een plastic plantenbak word!!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 9 feb, 2010 19:08

Tip: Wordt lid van de Ami Vereniging Nederland. Die hebben ook nog een stappeltje chassis liggen en een groot magazijn.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » di 9 feb, 2010 22:45

Omdattie origineel gezien nu ook matrood is en ik zo dus zo min mogelijk aan de auto wijzig!! Maar ik wil géén rooie auto bahbah, vrouwenkleur.

Ik ben al lid Dolf, maar ze hebbben geloof ik geen verzinkte chassis' bij de amivereniging ;) Maar ik zal eens vragen hoeveel dat daar kost, dat kan niet zoveel zijn denk ik.
MyAmi Spring Break

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 10 feb, 2010 11:52

Voor je de aankoop van een chassis overweegt, vraag je beter eerst waar ze die dingen in elkaar bakken. Ik heb niet zoveel vertrouwen in Argentijns staal. Als nieuwe "adaptable"-vloerplaten roesten onder de lak door, waarom zouden de chassis' het dan niet doen?

Ik zeg: goed origineel chassis zoeken!

Yannick

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 10 feb, 2010 12:30

Yannick schreef:Ik heb niet zoveel vertrouwen in Argentijns staal.
Ik ook niet! Daarom zoek ik ook een "goed" nieuw chassis, anders hoeft het niet. Mocht ik geen goed nieuw chassis vinden, ga ik eens kijken voor een gebruikte. Maar misschien is het dán wel aantrekkelijker om dit chassis op te knappen ;)
MyAmi Spring Break

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » wo 10 feb, 2010 12:58

Dan denk ik dat je op zoek bent naar iets dat niet bestaat. Ze maken geen Ami8-chassis' bij Cassis (het enige staal en de enige anti-roestbehandelingen die ik vertrouw) en ook verzinkt zijn ze niet te krijgen.

Yannick

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » wo 10 feb, 2010 14:47

d'r liggen er bij de Amiverenigingen ook, bij Duckservice staan ze op de bestellijst en bij de eendenkooi ook, maar ik moet dan wel weten of dat wat is idd ;)
MyAmi Spring Break

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » wo 10 feb, 2010 17:24

En voordat je uberhaupt iets gaat kopen, kijk nog eens heel, heel erg goed naar de auto. (deurstijlen, dorpels, daklijsten binnen en buiten en kriksteunen)
Een Ami 8 waarvan het chassis is verrot komt niet veel voor, de koets moet dus dan wel heel erg slecht zijn :-(
(kan het helaas weten want heb enige tientallen Ami's gesloopt voor zowel Ami vereniging als garage)

Ik zou (als ik zo vrij mag zijn) een ander project gaan zoeken.
Er zijn meer dan genoeg Ami's in omloop en de vraag is eeeh erg laag (helaas) de prijzen dus ook.
Sla je slag :-)
------------------------------
Traction 11 BL 1950

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 11 feb, 2010 11:54

Jongeeeh

s toch juist leuk zo'n auto op te knappen 8)

hoeft ook niet mooi alsie maar rijdt en Btje bullitproof is ;) Auto is idd erg rot want APK is al in 1997 verlopen :p
MyAmi Spring Break

Plaats reactie