Mijn 2cv6 eerst technisch opknappen

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » do 11 feb, 2010 17:57

Heb de ontsteking vanmiddag opnieuw afgesteld, het is een dg-ignition systeem dus is gewoon middels het ledje en een tijdpen, het kastje op de juiste plek zetten. Verder loopt hij hoog in toeren wel weer mooi rond dus dat zou niet echt duiden op verkeerde tijd. Ik begrijp er in ieder geval niets meer van...:S
www.proxive.nl - autoreclame

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 11 feb, 2010 18:27

Als de CO schroef niets doet moet je het denk ik eerder zoeken in de richting van de carburateur. Verstopt filter, verstopte sproeiers, vlotterhoogte verkeerd. Ik heb dat ook gehad met mijn Honda, uiteindelijk alle sproeiers en buizen en co schroef nieuw gekocht en toen pas was de carburateur goed af te stellen.

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » do 11 feb, 2010 19:36

Bedankt voor de tip. Ben zojuist even naar een buurman een paar honderd meter verderop geweest. Deze man is een echte citrofiel met veel gsa's, een lomax, een eend, een bx, een snoek noem het allemaal maar op. En hij heeft even naar mn eend geluisterd en kwam tot de conclusie dat het, of in de caburateur zelf moet zitten, dus inderdaad sproeiers etc...of een klein scheurtje in het spruitstuk, of onderkant van de carburateur krom. Het blokje klinkt verder goed en ontsteking etc hoef ik dus niet verder naar te kijken volgens hem.
Ik heb een complete carburateur van hem meegekregen om mee te testen. Dus dat is het eerste wat ik ga doen. Mocht hij het dan wel goed doen dan weet ik zeker dat ik het probleem in mn huidige carburateur moet zoeken. Ik zal dan, zoals backfire al zei, een revisiesetje aanschaffen en alle sproeiers etc vervangen. Daarnaast ook even op een spiegel checken of de onderkant van de carb goed recht is.
www.proxive.nl - autoreclame

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 11 feb, 2010 20:31

tenzij een sproeier echt beschadigd is, kunnen sproeiers eigenlijk niet stuk. ik zou het zoeken in een verkeerde sproeier bezetting. mijn eend rijdt met 125 primair als ik lager ga rijdt ie op de eerste trap beroerd. standaard is primair 108 geloof ik. kijk voor de grap eens naar de grootte van de sproeiers. ik ben er wel benieuwd naar!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 11 feb, 2010 23:17

Als je vroeger gewoon loodhoudende benzine hebt gereden dan kan de sproeier wel degelijk verslijten, in dit geval dichtslippen. Er kan een licht afzetting op de sproeier komen en die krijg je er met ultrasoon niet van af.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 12 feb, 2010 11:35

ja joh? maf!

dan evt een sproeiertje uit een andere carb. proberen. de nieuwe primaire sproeiers passen niet heel lekker (schroefdraad wringt een beetje)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » za 13 feb, 2010 17:21

Ik kan op de spoeiers niet direct maten vinden. Maar feit is nu dus dat hij met een andere standaard afgestelde (leen)carburateur heel prima loopt. Met mijn eigen carburateur loopt hij niet stationair en reageert hij niet lekker op gas. Gas blijft ook een beetje hangen en wanneer de je choke erop gooit lopen de toeren heel hoog op. Valse lucht probleem blijft ook al is dat een beetje moeilijk te meten omdat hij niet stationair wil draaien en erg onregelmatig loopt. Heb de onderkant van de carb gecheckt of tie mooi recht was en dat was hij, heb hem zelfs met fijn schuurpapier en een glasplaat nog wat extra afgevlakt. Spoeiers heb ik allemaal ook nog even mooi doorgeblazen maar al met al nog zonder resultaat. Waar kan ik het in zoeken in de carburateur?
www.proxive.nl - autoreclame

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1217
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 14 feb, 2010 09:21

Ik weet niet of het mogelijk is, maar heb je niet toevallig 2 sproeiers verwisseld?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 14 feb, 2010 11:51

nee is niet mogelijk (alleen primair met primair etc, maar dat zouden dus evt andere maten zijn. de maat staat in de zijkant gestanst. ik ben toch erg benieuwd naar deze maten en eigenlijk ook naar de maten van de sproeiers van de leen carb. zit daar verschil tussen dan weet je eigenlijk 100 procent wat het euvel is. en ik heb toch sterk het vermoeden dat het probleem hierdoor wordt veroorzaakt. (vandaar dat ik zo nieuwsgierig ben naar je sproeier maten)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » zo 14 feb, 2010 13:13

ik ga mn eigen carb dan maar eens uit elkaar schroeven en de spoeiermaten zoeken. De vorige keer had ik ze zo even snel niet kunnen vinden.
www.proxive.nl - autoreclame

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5247
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 14 feb, 2010 17:53

Heb je ook de kanaaltjes door geblazen waar deze sproeiers in zitten?
diverse Citroens, wat anders.

Bartineendyane
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 17 aug, 2009 00:39
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Bericht door Bartineendyane » ma 15 feb, 2010 16:41

ik zat zojuist in een topic over een stotterende eend te bladeren en daar kwam ik iets tegen over een o-ring bij het asje voor de gasklep. ik heb bij mijn carburateur nergens een o-ring gemonteerd bij het in elkaar zetten. Waar zit deze O-ring? Want ik vermoed dat ik daardoor wellicht valse lucht trek door het asje bij mn carb...
www.proxive.nl - autoreclame

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 15 feb, 2010 17:42

ik vermoed dat de o-ring een noodoplossing is. origineel zit er op een standaard eendencarb geen o-ringen. de asjes zitten in bronzen busjes. deze kunnen idd speling krijgen. vervangen is dan de enige echt juiste oplossing, maar een flink klusje
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 993
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » zo 21 feb, 2010 19:37

yep het is je carberateur! je hebt zeer waarschijnlijk een eend carberateur op je dyane blokje gezet. Een dyane carberateur heeft een grotere hoofdsproeier. Ik meen dat een eend er 1 heeft van 102 en een dyane 1 van 120.
Ik had bij mijn oranje dyane hetzelfde probleem, het blokje liep wel maar kwam erg langzaam op gang ook was de topsnelheid niet om naar huis te schrijven, later heb ik op advies van een kennis er een grotere hoofdsproeier ( die er dus in hoort) ingezet en het probleem was meteen verholpen.
met eendige groeten,

Plaats reactie