Lasapparaat

Stel hier je vragen over lassen.
Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Lasapparaat

Bericht door Geert » za 13 feb, 2010 16:15

Wie heeft er ervaring met een Telmig 130 Turbo lasapparaat??
Er staat ook nog ergens Tewig op , en het gas is argon, dus ik denk een Mig/mag lasapparaat.
Ik ben er niet in thuis, maar ik zoek een lasapparaat voor plaatwerk.
Dit apparaat is van mijn zoon, hij klaagt erover dat het niks is, maar volgens mij is hij te ongeduldig.
En volgende vraag:
Kan daar een grotere gastank aan gekoppeld worden? Er zit nu een kleine aan van een paar liter ( kg??)met een dun slangetje.
:?: :?: :?: :?: :?:

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » za 13 feb, 2010 16:31

maak eens een foto
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 13 feb, 2010 17:22

gevonden op het net:

Afbeelding

Netspanning
230 V

Vermogensopname
1,3/3,6 kW

Netzekering
10A

Vermogensfactor
0,9

Nullastspanning
30V

Stroomregelbereik
50/120

Lasdraad staal diam.
0,6 - 0,8 mm

Lasdraad inox diam.
0,8 mm

Lasdraad aluminium diam.
0,8 mm

Isolatieklasse
H

Beveiligingsklasse
IP21

Afmetingen
480x275x380 mm

Gewicht
22 kg

Wammes Waggel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Wammes Waggel » za 13 feb, 2010 18:09

Dat is het broertje van de Ferm.
Daar zijn grote tanks aan te koppelen. En het is een "aardig" las appartaat voor de hobby-ist (zoals ik zei de gek) die af en toe een keer last.
Ik PM je wel een leverancier van grote flessen die een verloopje hebben voor op de koppeling naar het kleine slangetje.
Eindelijk een ACA ;-) (Roestoratie tijdelijk on hold)

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » za 13 feb, 2010 18:47

@Rossero, Dat is ie,maar nadat ik in dit topic meedere posts heb gelezen geloof ik dat ik beter een ander apparaat aan kan schaffen.
Misschien via Marktplaats
@ Wammes Waggel, bedankt voor de PM , maar ik geloof dat ik beter een ander aanschaf.
Ik las ook niet veel ( helemaal niet, dat doet mijn zoon) maar misschien ben ik beter af met een semi proffesional apparaat van Marktplaats.

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » za 13 feb, 2010 19:46

ik geef je zoon gelijk,is rotzooi.
zo lang als ie het doet moet je hem gebruiken maar als je draad problemen krijgt kun je hem eigenlijk wel in de container gooien.

hier kun je wel een grote fles opzetten maar dan moet je er wel een goede reduceer ventiel op zetten.

en tsja tegenwoordig komen steeds meer van die toestellen uit china.
trap daar nou niet in.
als je meer vragen hebt geef je maar een gil.
(ben namelijk monteur in lasapparaten)
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Visserkevis
Gebruiker
Gebruiker

ook gezocht

Bericht door Visserkevis » za 13 feb, 2010 19:53

Hoi Geert,

Ik ben zo ongeveer een jaar bezig geweest om voor zo min mogelijk geld een goed gebruikt migmag apparaat te vinden.

Afgelopen donderdag heb ik er een gevonden en gekocht. Bij een handelaar die er meer heeft staan, en regelmatig inruilers binnenkrijgt.

Ik heb een Cebora blabla 165 amp gekocht, conpleet met volle 10l fles + reduceerventiel en een nieuwe rol 0.6 draad voor 450 euro. Ding is misschien 5 of 6 jaar oud. Helemaal super!!
Er zijn natuurlijk wel zwaardere en duurdere apparaten, maar dit is echt goed genoeg voor alles wat de veeleisende hobbieist nodig heeft.

Als je interesse hebt moet je maar even pm'en dan mail ik je de gegevens wel.

Verder kun je ook HELE mooie apparaten kopen op een online veiling site. Zitten wel wat nadelen aan, maar je kunt meestal testen voor je biedt. Als je mazzel hebt koopt je voor een paar honder euro een monster van een profi apparaat daar.

Succes ermee.

Michiel.
Broem, dat zouden meer mensen moeten doen

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 13 feb, 2010 20:07

In zwanenburg? ;) daar heb ik mijne ook gekocht, vertrouw het zaakje niet helemaal, maar ach, goedkoop een goed èn nieuw apparaat kunnen kopen (de cebora 155, het lichtere broertje van jouw 165, weegt minder en kan iets beter met dun plaatwerk opschieten) Veel mensen op het forum gebruiken deze en veel positieve verhalen over gehoord!

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » za 13 feb, 2010 22:01

hoe zit het met de onderdelen van cebora? zoals printplaten en aandrijfmotors? als deze stuk zijn kun je deze dan gewoon bij de importeur bestellen??
printplaten kun je je waarschijnlijk wel repareren
ben er wel benieuwt na , de meeste chineese apparaten kun je geen onderdelen bij krijgen en moet je een andere oplossing zien te vinden
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » za 13 feb, 2010 22:18

Hoi Geert,
Ik heb twee jaar geleden een Cebora 155 gekocht. Onder andere omdat veel mensen hier op het forum er tevreden over zijn. Volgens Siemen is het niks, maar ik denk dat hij wat te verwend is met echte professionele machines. Het zal ook verschil uit maken of je een machine voor 230 volt hebt of een op krachtstroom. Ik ben in ieder geval tevreden over deze machine. Ik heb destijds ook een Esab overwogen maar vond deze toch wat te duur.
Anders kom je maar een keer naar Wijchen kun je hem zelf eens testen.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 13 feb, 2010 22:20

Maar cebora is italiaans voor zover mij bekend. Volgens mij gooi je nu twee merken door elkaar. Nu weet ik niet hoe goed de onderdelen verkrijgbaar zijn maar ik denk dat die wel te bestellen zijn

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » za 13 feb, 2010 23:07

@boudewijn
meschien heb je ook gelijk,ik zie helaas erg veel mensen komen met de vele problemen met die chineese meuk.
overgens cebora schijnt wel goed te zijn,maarja wat last een hobbyist nou geen dagen en weken achter elkaar.
wat echt een pluspunt is dat je een afkoppelbaar slangenpakket deze zijn veeeel beter en je hebt nooit draad problemen,wat een vast slangenpakket na een paar jaar wel heeft,en ze zijn altijd maar kort
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » za 13 feb, 2010 23:40

Cebora is geen chinese rotzooi. Ik heb een Cebora 155 en gebruik deze nu ongeveer al een jaar of 10 naar volle tevredenheid. En idd een machine met een loskoppelbare slangenset heeft de voorkeur. Maar om daarom een Cebora de grond in te boren is denk ik niet nodig. Is gewoon een goede machine, en ja het is geen profi apparaat, en de fanatieke lasser zal waarschijnlijk wel een upgrade willen naar een Lincoln oid. Maar voor wat het kost is gewoon een goed machine.

Over de slangen pakketten, voor de cebora 155 kost een nieuwe 75 euro en een verwisselbare is de goedkoopste 65 euro. Ik weet eerlijk gezegd niks van het kwaliteitsverschil. Maar de kosten vallen in ieder geval mee :P

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » za 13 feb, 2010 23:50

nope boor cebora niet de grond maar die andere chineese meuk zie mijn vorige post
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » zo 14 feb, 2010 08:22

Hartelijk dank voor jullie bijdragen.
Ik begrijp Siemen, ik koop voor mijn bedrijf ook een betere grasmachine dan de gemiddelde tuinbezitter, maar voor die paar keer dat ik las, denk ik dat een eenvoudiger lasapparaat ook goed is.
Ik kijk wel eens op Marktplaats, daar staat e.e.a. aangeboden , ook Cebora.
@ Boudewijn, ik kom jouw lasapparaat eens bekijken en uitproberen, is een goed voorstel. :idea:

Plaats reactie