startmotor kapot--> laadstroomproblemen???
-
- Regelmatige poster
startmotor kapot--> laadstroomproblemen???
M'n eend heeft het ondanks alle kou al de hele winter prima gedaan tot ie me van de week 's ochtends in de steek liet. De startmotor ging niet goed genoeg rond en we dachten dat het aan de accu lag. Het metertje stond de laatste dagen ook niet meer zo mooi in het midden, dus misschien had ie niet genoeg bijgeladen. Maar met een andere accu nog niks. Met aanslepen liep ie wel meteen. Het forum er eens op nagelezen en alles doorgemeten, maar dat was toch wel in orde. Vandaag heeft Ruud er een nieuwe startmotor ingezet en was het weer tikken en lopen zoals vanouds. Ook het metertje staat weer in het midden. Nu is dus mijn vraag: kan een kapotte startmotor ook lekstroom veroorzaken of zou er meer aan de hand zijn met bijvoorbeeld de dynamo ofzo? Of zou het toeval zijn geweest??? Het zou fijn zijn als we er voorlopig even niet aan hoeven te sleutelen met dit weer.....
yeah weer een rijdende eend........
-
- Addicted user
- Contacteer:
Er kan meer aan de hand zijn, de kabel van de dynamo wordt namelijk aangesloten op de startmotor en gaat van daar naar de accu, als dat niet lekker zit, versleten, vuil of anders, dan gaat het laden ook minder. Voor starten kan dat ook van invloed zijn, maar ook de koolborstels of, wat ook wel eens vergeten wordt, de lagertjes van de startmotor.
-
- Heavy user
ik had soortgelijk probleem: starten en niet willen aanslaan, aanduwen en hoppa lopen terwijl accu toch goed bleek. bleek er een behoorlijke overgangs weerstand in het contact slot te zitten of eigenlijk in de stekkers. even aanknijpen en het was verholpen. zeg niet dat het bij jou ook gelijk zo is, maar het is vrij makkelijk te doen / meten
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction