Remmen Ami8 omdraaien

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Remmen Ami8 omdraaien

Bericht door Punky » wo 17 feb, 2010 20:29

Nu het blok er toch naast ligt, ga ik ook meteen de rubbers van de remklauwen en de remschijven vervangen. Deze laatste worden dun en lijken wat krom. Beetje ABS gevoel bij zacht remmen.

Nu zitten de remmen bij een Ami8 andersom tov de remmen van een 2cv. Onderdelen zijn allemaal gelijk. Zijn ze bij een Ami8 ook te monteren op de 2cv-wijze? Dus met de handremmen voor. Dit is namelijk makkelijker bij het afstellen van de handremmen en lijkt me ook logischer, omdat de remblokken bij remmen dan niet in de borgveren hangen. Maar afstellen van de handrem is de voornaamste reden. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » wo 17 feb, 2010 20:39

Als het je lukt met de handremkabels (weet ik niet meer of dat past) dan lijkt het me geen probleem.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 19 feb, 2010 22:49

Ik heb eens zitten kijken en er zijn wel een aantal kleine aanpassingen zoals de kabels die iets anders gaan lopen en de lhm leiding die anders uitkomt. Dus zet ze toch maar op de Ami manier tewrug om problemen te voorkomen.

Heb ze vandaag eraf gehaald en de handremmen zijn de laatste jaren duidelijk gesteld op de kabels. Deze stonden strak in de veren. Daarnaast was er in het afstelmechanisme geen beweging te krijgen en heb ik deze met brute kracht moeten loskrijgen. Nu alles schoonmaken en met een revisiesetje en wat nieuwe LHM en kopervet weer monteren.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 19 feb, 2010 23:28

Volgens mij heb ik dat per ongeluk gedaan en op een of andere manier paste het niet helemaal lekker. Was wl balen want je weet om de boel bij elkaar te houden moet je eerst een bout loshalen, de boel kantelen en dan weer met een moer borgen. Stiekum ben je dan toch veel aan het schroeven, of noem je het dan moeren haha.

Plaats reactie