deeoo schreef:
Ik vraag me af of ik dit al goed heb:

Stroom gaat van de accu naar de startmotor naar het contact. Bij het contact moet contact gemaakt worden voor de stroom door kan gaan via de grijze draad naar de startmotor. Wat zit hier nog tussen?
Volgens mij zit het anders.
Gele draad gaat naar de dynamo (komt er eigenlijk vandaan)
En de grijze naar je contactrol
Als je A1 en A3 met elkaar verbind, zou je hetzelfde resultaat moeten krijgen als dat je met je contactsleutel start. Dit is een goede manier om te kijken of die grijze draad geen breuk o.i.d. vertoont. A1 is de draad waar constant stroom op staat, doet de rest (knipperlichten of autoradio bijv.) het wel trouwens?
Als de startmotor wél werkt als deze draden doorverbonden zijn, is het aannemelijk dat je contactrol geoxideerd is.
En als je met een schroevendraaier die startmotor wel aan de praat krijgt, betekent dit volgens mij dat deze (en dus ook het relais) gewoon werkt.