Remtrommel en klauwen opknappen
-
- Gebruiker
Remtrommel en klauwen opknappen
Is het aan te raden om je remtrommels en klauwen in de normale hammerite (dus niet de hittebestendige) te zetten of moet je echt van die foliatec setjes gebruiken?
Op mijn trommels zit nog wel een klein beetje roest in de putjes die standaard in het materiaal zitten, dus hammerite lekke me een goede oplossing, ik weet alleen niet of het dan lang goed blijft, i.v.m. warmte ntwikkeling.
Graag jullie ervaringen en adviezen
Ronnie
Op mijn trommels zit nog wel een klein beetje roest in de putjes die standaard in het materiaal zitten, dus hammerite lekke me een goede oplossing, ik weet alleen niet of het dan lang goed blijft, i.v.m. warmte ntwikkeling.
Graag jullie ervaringen en adviezen
Ronnie
-
- Gebruiker
-
- Heavy user
Klauwen in aluminiumspray zetten en goed de afsluitvlakken afschermen, anders sluiten je remklauwhelften niet goed op elkaar aan en gaan je remmen lekken. Dit is echter alleen voor het mooi!! Het heeft geen echt doel oid.
Je achterremtrommels kun je beter met hittebestendige lak of poedercoating doen, maar echt hard roesten doen deze niet hoor. De binnenkant hoeft sowieso niet, moet je ook echt niet doen dan rem je eerst slecht, totdat het allemaal weer is weggebrand
Je achterremtrommels kun je beter met hittebestendige lak of poedercoating doen, maar echt hard roesten doen deze niet hoor. De binnenkant hoeft sowieso niet, moet je ook echt niet doen dan rem je eerst slecht, totdat het allemaal weer is weggebrand

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Gebruiker
-
- Heavy user
Dat zou ik niet zo durven zeggen, misschien kan het wel hoor. Ik heb iig een bus gehad waar echt aluminiumspray op stond, dan zien je remklauwen er gewoon uit alsof ze weer van gloednieuw aluminium zijn.
Inox spray, zolang er geen RVS in zit zal het geen kwaad kunnen denk ik. Maar RVS+Aluminium=problemen, dus daar zou ik even mee oppassen. Stuur anders ff een mailtje naar die Inox gasten
Inox spray, zolang er geen RVS in zit zal het geen kwaad kunnen denk ik. Maar RVS+Aluminium=problemen, dus daar zou ik even mee oppassen. Stuur anders ff een mailtje naar die Inox gasten

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Gebruiker
Voor de beeldvorming zie deze link
http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Inoxspray.htm
Volgens mij zit er wel RVS in verwerkt, dus meer wijsheid om toch maar aluminium te gebruiken dan denk ik.
Bedankt.
http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Inoxspray.htm
Volgens mij zit er wel RVS in verwerkt, dus meer wijsheid om toch maar aluminium te gebruiken dan denk ik.
Bedankt.
-
- Heavy user
-
- Gebruiker