Nieuwe voorste spatborden
-
- Regelmatige poster
Nieuwe voorste spatborden
Ik heb onlangs 2 nieuwe spatborden gekocht,volgende week ga ik eraan beginnen ze klaar te maken,mijn vraag is moet eerst die zwarte lak eraf die erop hangt of kan ik daar de grondverf gewoon opsuiten,ga ze eerst wel wat bijplamuren en slissen.
Ceci n'est pas une voiture....c'est une art du vivre !!!
-
- De Forumbelg
Het kan niet genoeg herhaald worden: de zwarte lak is géén primer maar transportlak die een zeer tijdelijke bescherming biedt.
Ze laten zitten, heeft zowieso een slechte hechting tot gevolg. Roest gewoon onder de lak door.
Maar waarom zou je nieuwe spatborden plamuren?
Yannick
Ze laten zitten, heeft zowieso een slechte hechting tot gevolg. Roest gewoon onder de lak door.
Maar waarom zou je nieuwe spatborden plamuren?
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Moderator
-
- Heavy user
Als het imi spatborden zijn moet je het ophangpunt op het schutbord uitflexen!! Heb ik nu al met 5 verschillende spatborden gedaan dan passen ze veel beter!! Gewoon zorgen dat ze 1 a 2 cm verder over dat ophangpunt heen kunnen schuiven, passen de driehoekjes beter en de spatborden ook, gaat de verf ook minder barsten als je ze monteerd! Eventueel ook het ophangpunt voor aan de koets een beetje verder uitslijpen, zodat je spatborden gewoon verder naar achter kan!!!
En als die zwarte zooi eraf is rommel!!!
Krassen gewoon goed schuren en vulprimer gebruiken (liefst epoxy). Kannet niet mis gaan!!
En als die zwarte zooi eraf is rommel!!!
Krassen gewoon goed schuren en vulprimer gebruiken (liefst epoxy). Kannet niet mis gaan!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Regelmatige poster