volgorde van werken
volgorde van werken
Hallo,
Ik probeer de draad weer op te pakken van de reparaties aan mijn 2cv6 uit 1985. De carosserie staat los van de chassis De linker vloerplaat en de voetenbak zijn al verwijderd. Ook heb ik het onderste deel van de plaat die tussen de linkervoordeur en linker spatbord afgeslepen omdat dit stukje ook doorgeroest was. De linker dorpel moet ik nog wegslijpen, maar ik weet niet tot waar ik dit kan slijpen.
Over de hele operatie heb ik een paar vragen:
1. Wat moet ik het eerste monteren. Eerst de linker vloerplaat met de koets op het chassis, daarna de dorpel en vervolgens de voetenbak en het stukje plaatwek tussen de voordeur en spatbord??
2. De linkerdorpel is acher vastgelast aan de bovenkant aan het schuine tussenstukje van de achterbankbodem. Aan de andere (rechterkant) is deze naad opgevuld met kit en niet met een plaatje dichtgelast.
3. Door een stomme crash van mijn coputer ben ik een aantal sites met restauratie foto's kwijtgeraakt. Deze foto's gingen met name over het wegslijpen en lassen van bovengenoemde onderdelen.
Misschien dat lezers de linls kan vermelden??
4. In de c-stijl is een gaatje gekomen van om ongeveer 1 cm. Hoe kan ik dit het beste dichten??
Bij voorbaat bedankt voor de adviezen.
Henny
Ik probeer de draad weer op te pakken van de reparaties aan mijn 2cv6 uit 1985. De carosserie staat los van de chassis De linker vloerplaat en de voetenbak zijn al verwijderd. Ook heb ik het onderste deel van de plaat die tussen de linkervoordeur en linker spatbord afgeslepen omdat dit stukje ook doorgeroest was. De linker dorpel moet ik nog wegslijpen, maar ik weet niet tot waar ik dit kan slijpen.
Over de hele operatie heb ik een paar vragen:
1. Wat moet ik het eerste monteren. Eerst de linker vloerplaat met de koets op het chassis, daarna de dorpel en vervolgens de voetenbak en het stukje plaatwek tussen de voordeur en spatbord??
2. De linkerdorpel is acher vastgelast aan de bovenkant aan het schuine tussenstukje van de achterbankbodem. Aan de andere (rechterkant) is deze naad opgevuld met kit en niet met een plaatje dichtgelast.
3. Door een stomme crash van mijn coputer ben ik een aantal sites met restauratie foto's kwijtgeraakt. Deze foto's gingen met name over het wegslijpen en lassen van bovengenoemde onderdelen.
Misschien dat lezers de linls kan vermelden??
4. In de c-stijl is een gaatje gekomen van om ongeveer 1 cm. Hoe kan ik dit het beste dichten??
Bij voorbaat bedankt voor de adviezen.
Henny
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ik ben ook bezig met zo'n klus, en met proberen er achter gekomen
dat het beter was eerst de dorpel te monteren en dan pas de vloerplaat.
Andersom kwam de dorpel helemaal niet goed uit,
de vloerplaat heb ik daarna flink moeten aanpassen.
De koets heb ik gefixeerd door aluminium hoekprofielen vast te maken
aan de diverse schroefpunten die er aan de diverse stijlen zitten.
Voetenbak-buitenzijde moet nog.
dat het beter was eerst de dorpel te monteren en dan pas de vloerplaat.
Andersom kwam de dorpel helemaal niet goed uit,
de vloerplaat heb ik daarna flink moeten aanpassen.
De koets heb ik gefixeerd door aluminium hoekprofielen vast te maken
aan de diverse schroefpunten die er aan de diverse stijlen zitten.
Voetenbak-buitenzijde moet nog.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
De foto's zijn op de onderstaande link te vinden:
[URL=http://henny1948.jalbum.net/foto%27s%20 ... t.%202009/][IMG]
[URL=http://henny1948.jalbum.net/foto%27s%20 ... t.%202009/][IMG]
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Blijkbaar, ik zag later ook dat er een beetje verschil in uitvoering zit tussen de linker en de rechter.Boudewijn schreef:Heb je imitatie platen gebruikt?André Post schreef: de vloerplaat heb ik daarna flink moeten aanpassen.
Nee, binnenzijde is goed te herstellen,Boudewijn schreef:Vervang je dan niet het gehele deel dus complete voetenbak zoals deze op de foto's van Henny er uit geslepen is ?André Post schreef:Voetenbak-buitenzijde moet nog.
de buitenzijde komt het toch beter uit helemaal te doen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Inderdaad eerst de deurstijlen fixeren. En er even niets meer uitslijpen.
Ik zou beginnen om de voetenbak er weer in te maken. Dorpels zitten er nog in en een vloerplaat dus referentiepunten genoeg. Las de voetenbak vast aan het schtbord en paravans, maar nog niet aan de dorpel en vloerplaat. Dan de koets passen op het chassis en de boutgaten in de voetenbak. Bouten vastzetten van de voetenbak en net voor de achterbankdoos. Dan kun je beginnen aan 1 dorpel. De andere laat je nog even zitten zitten. Hoekje onder de achterbank repareren (beter: vernieuwen, hier zijn goede delen voor te koop), c-stijl repareren/vervangen en daarna de dorpel erin lassen. Daarna de andere dorpel en dan pas de vloerplaten.
Je zult hier en daar wel wat moeten aanpassen met die imitatiedelen denk ik, maar goed.
Als alles goed past kun je de koets van het chassis halen, op z'n dak leggen en de onderkant aflassen (voetenbak aan de dorpel en bodemplaat aan de dorpel). Ik neem aan dat je de bodemplaat niet aan de binnenkant tegen de dorpel last maar aan de onderkant. Zou ik wel doen, staat wel zo netjes.
Succes!
Hans
Ik zou beginnen om de voetenbak er weer in te maken. Dorpels zitten er nog in en een vloerplaat dus referentiepunten genoeg. Las de voetenbak vast aan het schtbord en paravans, maar nog niet aan de dorpel en vloerplaat. Dan de koets passen op het chassis en de boutgaten in de voetenbak. Bouten vastzetten van de voetenbak en net voor de achterbankdoos. Dan kun je beginnen aan 1 dorpel. De andere laat je nog even zitten zitten. Hoekje onder de achterbank repareren (beter: vernieuwen, hier zijn goede delen voor te koop), c-stijl repareren/vervangen en daarna de dorpel erin lassen. Daarna de andere dorpel en dan pas de vloerplaten.
Je zult hier en daar wel wat moeten aanpassen met die imitatiedelen denk ik, maar goed.
Als alles goed past kun je de koets van het chassis halen, op z'n dak leggen en de onderkant aflassen (voetenbak aan de dorpel en bodemplaat aan de dorpel). Ik neem aan dat je de bodemplaat niet aan de binnenkant tegen de dorpel last maar aan de onderkant. Zou ik wel doen, staat wel zo netjes.
Succes!
Hans