blok vreet startmotoren

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » zo 14 mar, 2010 00:25

ja, is een optie, heb nou een andere startmotor kunnen regelen :wink:

Ik heb nog gekeken hoe die startmotorboer m'n startmotor nakeek en uit mekaar haalde, k zou t m niet zo na kunnen doen :shock:
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 14 mar, 2010 11:49

Ach het zijn maar 5 boutjes en een borg pen voor het relais. En die man moet er zijn geld mee verdienen, dus meer als een half uur wil hij er niet aan hoeven te besteden. En als je het zelf doet, kun je mooi alles schoonmaken en voorzien van een kleurtje.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » wo 17 mar, 2010 21:25

Ik heb vandaag een andere startmotor binnen gekregen....

Alleen kan ik nou nog steeds niet rijden, omdat telkens als ik pluskabel tegen de pluspool van de accu hou krijg ik vonken! Een paar vind ik zelf niet erg omdat dat nog wel eens is als de polen vies zijn, maar er kwam nou ook zo'n rotte eierengeur bij dus snel er weer af getrokken. Ik denk zelf dat het door iets van kortsluiting komt, maar ik zou het zo niet weten of dat door de startmotor zelf komt of door iets anders. Ik zag ook dat de bout van de startmotor waar een pluskabel plus tweede kabel op gaan nogal los in de startmotor zit, ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar hoort dit bij bepaalde typen startmotor?

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 17 mar, 2010 21:36

Nee dat hoort niet, hier horen trouwens 2 moeren op elke aansluiting. Een moer zet het contact vast dan moet dit niet meer bewegen de 2e moer de kabel. Als dat contact kan bewegen kan het ook onbedoeld kortsluiting veroorzaken.
Kunt ook een startmotor even testen met startkabels.
diverse Citroens, wat anders.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » wo 17 mar, 2010 21:49

ik heb 2 moeren erop zitten, maar net brak t ringetje af van de kabel uit de kabelboom, niet die van t contactslot, maar die van ... (dynamo?) k heb t nu aangedraaid dat die bout helemaal vast zit, alleen heb ik nog steeds kortsluiting, merk ik ook doordat de pluspool de kabel als het ware als een magneet aantrekt :shock: Heel bizar!!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 18 mar, 2010 08:39

Die aansluiting zit bij mij ook iets los, maar heb geen problemen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » do 18 mar, 2010 10:28

Punky schreef:Die aansluiting zit bij mij ook iets los, maar heb geen problemen.
Waarom zit dat stekkertje er dan überhaupt?

naja, ik zou gewoon willen weten waarom ik kortsluiting heb...

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » do 18 mar, 2010 10:41

Als je nu eens begint met alleen de accukabel aan de bovenste moer van de startmotor te zetten zonder die 2de draad die naar het contact en oa.de dynamo gaat,dan moet de sluiting over zijn en dan het dunne draadje op dat zijcontact zetten,dat is de draad van het contactslot om te starten.
Als je dan nog geen kortsluiting heb,kan je voorzichtig kijken of die draad die normaal ook aan de startkabel komt sluiting maakt.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 18 mar, 2010 10:56

Raakt je pluskabel de accuhouder?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door lordmaster1 » do 18 mar, 2010 11:25

Het doet t (bijna) allemaal weer!! Ik moet alleen toch t ringetje van t tweede kabeltje naar de plus vervangen omdat ie daar nou slecht contact maakt...
Ik had wel dat alles uitviel toen ik wilde starten, maar door dat kabeltje beter vast te zetten deed ie t wel :D Startmotor ronddraaien doet ie in ieder geval, alleen doordat de Dyane 2 weken buiten stil heeft gestaan is er geen enkel teken van aanslaan :( Ik ga vanmiddag even dat ringetje vervangen en bougies wisselen, hopelijk werkt t dan allemaal weer, ik snap nog steeds niet waar nou die kortsluiting vandaan kwam, nou nergens last van, alles werkt nog en alle zekeringen zijn nog OK.

Plaats reactie