A-campertje - en we gaan weer door!
-
- Regelmatige poster
Ja, ik heb het er inderdaad aan vast gelast, maar op niet veel punten vrij magertjes zodat het weer los te maken is. De hele constructie had een flinke deuk opgelopen door een aanrijding of iets dergelijks, dus ik heb het maar zo vast gezet. (niet erg professioneel nee ) Mijn volgende project ga ik wat meer aandacht aan besteden en meer op de details letten!
Gister (weer) bezig geweest met het tankdeksel. Er zit nu een smallere hals om de vulpijp om zo min mogelijk ruimte in te nemen. Het afwerken van de binnenrand gaat nog erg lastig, iemand ideeen hoe ik de binnenrand glad kan slijpen? Een lamellenschijf past er niet tussen...
Daarnaast ook nog de wielkast afgesloten (nog niet afgewerkt) met een stuk plaat:
Volgende week hopelijk de rest van het plaatwerk aan de binnenkant, verlichting en misschien al APK!
Daarnaast ook nog de wielkast afgesloten (nog niet afgewerkt) met een stuk plaat:
Volgende week hopelijk de rest van het plaatwerk aan de binnenkant, verlichting en misschien al APK!
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Hieronder heb ik even twee dwarsdoorsneden geillustreerd. Links is de originee situatie en rechts de situatie zoals ik hem nu heb, met een pijp die om de hals heen een stuk naar binnen valt:
Wat is nu het grote verschil? Op het feit na dat de pijp die ik nu heb strakker om de hals zit dan het gat dat er voorheen zat
Wat is nu het grote verschil? Op het feit na dat de pijp die ik nu heb strakker om de hals zit dan het gat dat er voorheen zat
Je hebt van die kleine ronde schuurklosjes van rubber voor op de boormachine. Daaromheen komt een hulsje van schuurpapier daar kun dat mooi mee schuren als een lamellenschijf. Bij de meeste bouwmarkten verkrijgbaar.
Hoe is het met de stevigheid van je bak, moeten er niet hier en daar wat verstevigings ribben ingelast worden.?
Verder moet je op zoek naar een andere krik want de balken die je verwijderd hebt onder de tank en reservewielbak waren tevens de kriksteunen.
Hoe is het met de stevigheid van je bak, moeten er niet hier en daar wat verstevigings ribben ingelast worden.?
Verder moet je op zoek naar een andere krik want de balken die je verwijderd hebt onder de tank en reservewielbak waren tevens de kriksteunen.
diverse Citroens, wat anders.
Nu al een tijdje niets meer gepost, maar niet (heel erg) stilgezeten!
De binnenkant is nu dicht:
Op het moment ben ik de boel aan het afwerken, afkitten en lakken.
Verder in de afgelopen weken nog twee nieuwe aanwinsten gescoord!
Twee bankjes, één voorbankje uit een spécial en één achterbankje uit een ami 8.
Het idee is om de onderkant van het voorbankje aan de rest van het achterbankje te lassen. Op deze manier krijg ik een neerklapbare verschuifbare voorbank met een vlakke achterkant waar een kussen op kan voor de voeten zodat de ligruimte van 1m60 naar 2 meter gaat. Niet gek dacht ik zo
Hier de twee bankjes:
Weet iemand trouwens of er nog ergens bekleding word gemaakt voor de ami 8?
De binnenkant is nu dicht:
Op het moment ben ik de boel aan het afwerken, afkitten en lakken.
Verder in de afgelopen weken nog twee nieuwe aanwinsten gescoord!
Twee bankjes, één voorbankje uit een spécial en één achterbankje uit een ami 8.
Het idee is om de onderkant van het voorbankje aan de rest van het achterbankje te lassen. Op deze manier krijg ik een neerklapbare verschuifbare voorbank met een vlakke achterkant waar een kussen op kan voor de voeten zodat de ligruimte van 1m60 naar 2 meter gaat. Niet gek dacht ik zo
Hier de twee bankjes:
Weet iemand trouwens of er nog ergens bekleding word gemaakt voor de ami 8?
Nee, de zitting is breder en korter, de rugleuning is smaller en korter, er zitten twee zijschotten aan. De bekleding kan niet om de rugleuning heen omdat er een plaat op de achterkant komt. Daarmaast is ook de ophanging anders, er zit geen middelste balk in. Ik denk dat ik zelf de bekleding maar moet maken!