Condens

Alles in, over, rond en op de koets.
Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Condens

Bericht door Punky » di 18 jan, 2005 14:44

Nu het de hele dag regent zijn mijn ruitjes allemaal beslagen. Behalve dan de voorruit. Ik heb deze al 20x afgedaan met een doekje, maar is er geen andere optie.

Ik weet dat er van die middeltjes zijn op de markt tegen condensvorming.

Heeft iemand hier ervaring mee of een andere tip.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: Condens

Bericht door Handjes » di 18 jan, 2005 15:45

Met doekjes en sponsjes krijg je altijd een gesmeer en wordt het juist erger. Ik heb voor de voorruit een raamtrekker. Zorg dat je ramen goed vetvrij zijn, gebruik wat afwasmiddel om ze schoon te maken. Er zijn inderdaad ook speciale sprays.
La vie est belle.

2cvFred
Beginner
Beginner

Re: Condens

Bericht door 2cvFred » di 18 jan, 2005 15:55

Handjes schreef:Met doekjes en sponsjes krijg je altijd een gesmeer en wordt het juist erger. Ik heb voor de voorruit een raamtrekker. Zorg dat je ramen goed vetvrij zijn, gebruik wat afwasmiddel om ze schoon te maken. Er zijn inderdaad ook speciale sprays.
Met al die sprays heb ik eerder slechte ervaring. Dat werkt een uurtje, daarna zijn je ruiten zo vettig dat het alleen maar erger wordt.
Goed ontvette ruiten is een groot deel van de oplossing, gewoon afwasmiddel werkt. Ik gebruik afwasmiddel voor mensen met een allergie (geen idee hoe het noemt), dit bevat minder vetten. Zeker niet gaan wrijven op je ruiten! Indien mogelijk ontwasemen door de verwarming erop te richten, of anders inderdaad met een raamtrekker.

Verder alle mogelijke vocht uit je auto weren!

Eeuwig probleem bij oudere auto's zonder een echte oplossing...

engeltje
Beginner
Beginner

Bericht door engeltje » di 18 jan, 2005 15:57

raampje beetje open doet (in m'n swift) al wonderen. Misschien dat dat ventilatie strookje bij de eend al genoeg kan zijn. Anders ff met een beetje ijzer iets maken zodat je je raampje een beetje (cm of 2 hooguit) open kan klappen. Ijzeren plaatje nemen, in keping voor het raam maken en een inkeping zodat het over de rand van de deur heen kan.
Misschien mogelijk om ergens bij het dak een kier te veroorzaken door een blokje hout ertussen te duwen?

Kan eens naar een opticien gaan. Hier hebben ze soms spul wat je op je bril kan smeren zodat ie niet meer beslaat (werkt erg goed) en het ziet er niet vettig ofzo uit. Misschien dat het ook op je ramen werkt.

@fred,
meestal begint de trammelant als je erin zit en gaat ademen, is moeilijk te weren.
Zou de eend dan toch komen naast de swift?

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 18 jan, 2005 17:45

Engeltje, die uithouders bestaan al ;)

Maar ik krijg het met de kachel altijd gewoon netjes condens-vrij. Eerst even afvegen (waarmee doet er niet toe) en dan de 'blower' er op. Even later heb ik die zelfs helamaal niet meer nodig! Kan het zijn dat je kachel niet helemaal jofel meer is ?
Afblijven.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 18 jan, 2005 19:00

Lelijke Eend schreef:Engeltje, die uithouders bestaan al ;)

Maar ik krijg het met de kachel altijd gewoon netjes condens-vrij. Eerst even afvegen (waarmee doet er niet toe) en dan de 'blower' er op. Even later heb ik die zelfs helamaal niet meer nodig! Kan het zijn dat je kachel niet helemaal jofel meer is ?
Werkt dat bij jouw ook voor de zijruiten en de achterruit dan???

Misschien dat ik nog van die draden op de achterruit plak ofzo, maar dat wil ik eigenlijk niet doen. Gebruik hem toch vaker in de zomer dan in de winter.
PuNk RoCK LosEr

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 18 jan, 2005 19:06

Even niet goed opgelet, ik dacht dat het om je voorruit ging.

Al moet ik zeggen dat ik persoonlijk weinig last heb van condens op de zijruiten in de voordeuren, al is die condens wat hardnekkiger. En voor het achterop komende verkeer heb ik 2 zijspiegels.

Maar daar gaat het niet om geloof ik ...
Afblijven.

Heidi
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Heidi » di 18 jan, 2005 20:13

ik heb bijna geen last van condens, maar gelukkig is de eend klein genoeg om met een raamwisser met een lang handvat eraan overal bij te kunnen.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 18 jan, 2005 20:20

gewoon raampje wagenwijt open en dikke jas aan is het zo over?

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 18 jan, 2005 20:21

Heidi schreef:ik heb bijna geen last van condens, maar gelukkig is de eend klein genoeg om met een raamwisser met een lang handvat eraan overal bij te kunnen.
Zou dat de oplossing zijn een raamwisser met een langere steel. Een echte eendenoplossing!!! :lol:
PuNk RoCK LosEr

engeltje
Beginner
Beginner

Bericht door engeltje » di 18 jan, 2005 21:48

Lelijke Eend schreef:Engeltje, die uithouders bestaan al ;)
weer wat geleerd :D
Zou de eend dan toch komen naast de swift?

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » di 18 jan, 2005 23:05

Vandaag zat mijn eend ook dicht. Na een klein stukkie rijden krijgt de kachel de voorruit wel weer open. Voor de achterruit heb ik gelukkig meteen na aankoop een dak met achterruitverwarming gekocht, nooit spijt van gehad. De zijruiten doe ik met een zeemsponsje (lange armen).
Die middeltjes stinken als de hel en zijn volgens mij echt niet gezond om in te rijden. bovendien werken ze maar een beperkte periode goed.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 19 jan, 2005 17:45

Heidi schreef:ik heb bijna geen last van condens, maar gelukkig is de eend klein genoeg om met een raamwisser met een lang handvat eraan overal bij te kunnen.
Waar laat je dat ding tijdens het rijden ? Het lijkt me een goede oplossing, maar het is erg handig als je niet een imperiaal nodig hebt om het ding mee te kunnen nemen ;)
Afblijven.

Heidi
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Heidi » wo 19 jan, 2005 22:09

nee joh, 't ding is misschien 30 cm lang, en met een beetje rekken kom ik wel bij m'n achterruitje..
~:-)~

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » do 20 jan, 2005 16:08

DAn ga ik eens kijken of ik zoiets ook kan fabriekken ...
Afblijven.

Plaats reactie