las apparaat aankopen
las apparaat aankopen
Hey,
Ik heb net een 2e geitje gekocht dat ik volledig wil opmaken. Er moet wat aan gelast worden, en nadat ik wat heb rondgehoord wat het me zou kosten om het te laten doen heb ik besloten om het zelf te proberen. Ik heb al wel wat goeie info op het net gevonden hoe ik het moet aanpakken. Ik heb echter geen idee van wat een goed apparaat zou wijn, of waar ik op moet letten. Ik ben op zoek naar een 2ehands apparaat dat ik bij mij in de buurt ergens kan ophalen. Iemand ideeën? Gewoon zeggen waar ik op moet letten zou me al veel verder helpen. Oh ja, mss ook belangrijk om te vermelden: ik zou het op een gewoon stopcontact moeten kunnen aansluiten.
Bedankt alvast,
Sven
Ik heb net een 2e geitje gekocht dat ik volledig wil opmaken. Er moet wat aan gelast worden, en nadat ik wat heb rondgehoord wat het me zou kosten om het te laten doen heb ik besloten om het zelf te proberen. Ik heb al wel wat goeie info op het net gevonden hoe ik het moet aanpakken. Ik heb echter geen idee van wat een goed apparaat zou wijn, of waar ik op moet letten. Ik ben op zoek naar een 2ehands apparaat dat ik bij mij in de buurt ergens kan ophalen. Iemand ideeën? Gewoon zeggen waar ik op moet letten zou me al veel verder helpen. Oh ja, mss ook belangrijk om te vermelden: ik zou het op een gewoon stopcontact moeten kunnen aansluiten.
Bedankt alvast,
Sven
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
220v of 380v zijn beide stopcontacten , maar je zoekt dus een 220V versie.
Persoonlijk zou ik er voor zorgen dat het een las app is met een losse gasfles. Zorg er voor dat er een regelventiel bij zit met meter, dat is voor een beginner een stuk makkelijker afstellen.
Verder zou ik voor een app gaan met 0,6 draad, maar dat hoeft je de kop niet te kosten, want om van 0,8 naar 0,6 draad te gaan kost je maar een euro of 15. De meeste app welke op 220v werken kunnen met zowel 0,6 als 0,8 overweg.
Er zijn natuurlijk heel veel mooie opties te bedenken op een las app maar lees in ieder geval of het app 0,7mm plaat kan lassen. Veel van de goedkopere beginnen pas bij 1mm en dat is net te veel stroom om netjes te kunnen gaan lassen.
Overigens Leuven, misschien goeie tip om by syntra beginnerscursus lassen te gaan volgen. Is erg goedkoop en gewoon in de avonduren of op zaterdag te volgen. Vraag dan meteen aan de leraar om te oefenen op plaatwerk.
Persoonlijk zou ik er voor zorgen dat het een las app is met een losse gasfles. Zorg er voor dat er een regelventiel bij zit met meter, dat is voor een beginner een stuk makkelijker afstellen.
Verder zou ik voor een app gaan met 0,6 draad, maar dat hoeft je de kop niet te kosten, want om van 0,8 naar 0,6 draad te gaan kost je maar een euro of 15. De meeste app welke op 220v werken kunnen met zowel 0,6 als 0,8 overweg.
Er zijn natuurlijk heel veel mooie opties te bedenken op een las app maar lees in ieder geval of het app 0,7mm plaat kan lassen. Veel van de goedkopere beginnen pas bij 1mm en dat is net te veel stroom om netjes te kunnen gaan lassen.
Overigens Leuven, misschien goeie tip om by syntra beginnerscursus lassen te gaan volgen. Is erg goedkoop en gewoon in de avonduren of op zaterdag te volgen. Vraag dan meteen aan de leraar om te oefenen op plaatwerk.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Als je even de moeite neemt om hier wat te lezen dan staat er een schat aan informatie over las apparaten.
Gebruik anders ook even de zoekfunctie.
Hier staat al heel veel: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=2759
Gebruik anders ook even de zoekfunctie.
Hier staat al heel veel: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=2759
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
naast een lasapparaat heb je natuurlijk ook een laskap nodig. als je wat investeert dan koop je een heel handige: eentje met een batterijtje en een venster waar je gewoon door kan kijken, zodra je begint te lassen wordt het venster donker, in een fractie van een seconde. grote voordeel is dat je precies ziet waar je bent voordat je gaat lassen.
zelf las ik slechts af en toe, ben dus niet zo ervaren en met deze laskap is het zoveel makkelijker.
zelf las ik slechts af en toe, ben dus niet zo ervaren en met deze laskap is het zoveel makkelijker.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Just do IT,rode geit schreef:Hey,
Is die lascursus van rustbuster de moeite waard? Ik zie het immers niet echt zitten een cursus te volgen die een half jaar 1 avond per week duurt. Als ik het zo bekijk lijkt het me wel een goede cursus om een absolute leek als ik gestart te krijgen. Iemand ervaring mee?
Grtz,
Sven
Ik heb mezelf toevallig deze week ingeschreven via 2cvclub.
Ook geen ervaring en kennis, maar ze vertellen je daar vast zinnige dingen voor die 105 euro??
Tot ziens??
Groet Luc
Beverwijk
Duck your life
-
- Gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 21:58
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Cursus? gewoon beginnen met lassen, beetje oefenen, flink veel op internet rond neuzen en je zelf de basis regels aan leren.
Het werk van mijn eerste eend kan ik nu wel om lachen.
Bij de 2de had ik zoiets van dat kan beter.
Bij mijn derde eend ging het helemaal vanzelf.
Een goed lasapparaat is erg belangrijk!!!!
Maar iedereen is (gelukkig )verschillend en we zijn niet allemaal even technisch.
in ieder geval succes gewenst aan iedere beginner, jullie zullen het nodig hebben
Het werk van mijn eerste eend kan ik nu wel om lachen.
Bij de 2de had ik zoiets van dat kan beter.
Bij mijn derde eend ging het helemaal vanzelf.
Een goed lasapparaat is erg belangrijk!!!!
Maar iedereen is (gelukkig )verschillend en we zijn niet allemaal even technisch.
in ieder geval succes gewenst aan iedere beginner, jullie zullen het nodig hebben
Gr. Marc
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
Hey, ik ben net een mig lasapparaat tegen gekomen dat nieuw 437€ kost. Het is een FREETECH COMPACT MIG 160. Heeft er iemand ervaring mee? Is dit geschikt om 2cv-plaatwerk mee te lassen? En is het een goede prijs- kwaliteit verhouding?
Dit is de handleiding ervan: http://www.freetech-equipment.nl/PDF/ha ... ig_160.pdf
Grtz,
Sven
Dit is de handleiding ervan: http://www.freetech-equipment.nl/PDF/ha ... ig_160.pdf
Grtz,
Sven
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
geen ervaring met dit apparaat. afgaande op de foto's ziet het apparaat er zeer netjes uit, met z'n afkoppelbaar slangenpakket ed.
alleen dat voor nog geen 500 euro doet mij vermoeden dat dit een kale prijs is en je dus nog een gasfles, reduceerventiel en slangenpakket moet kopen (lees net dat er als het goed is een slangenpakket bij zit).
en ja gasfles plus reduceer ventiel zit je volgens mij op een 2 a 300, dus dan zit je bij elkaar op een best nette prijs! meubeltransportertje eronder zodat ie verrijdbaar is... ik zou m zeker even willen zien en voelen als ik nu een lasapparaat zou moeten kopen (gebruik nu een cebora 155 van een vriendin)
laat het maar weten of je m koopt ja/nee en wat je er van vind. ben benieuwd
alleen dat voor nog geen 500 euro doet mij vermoeden dat dit een kale prijs is en je dus nog een gasfles, reduceerventiel en slangenpakket moet kopen (lees net dat er als het goed is een slangenpakket bij zit).
en ja gasfles plus reduceer ventiel zit je volgens mij op een 2 a 300, dus dan zit je bij elkaar op een best nette prijs! meubeltransportertje eronder zodat ie verrijdbaar is... ik zou m zeker even willen zien en voelen als ik nu een lasapparaat zou moeten kopen (gebruik nu een cebora 155 van een vriendin)
laat het maar weten of je m koopt ja/nee en wat je er van vind. ben benieuwd
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction