BMW Boxer 2cv??
- gelemotor
- Regelmatige poster
BMW Boxer 2cv??
Is er ooit al eens geprobeerd om een Klassiek BMW boxer blok in de 2cv te bouwen??
Het lijkt mij zo voor de hand liggend, maar ik heb het nog nooit gezien??
Zou de koeling een probleem zijn ??
De BMW boxers zijn er van 450 cc tot en met een dikke 1000 CC, dus mogenlijkheden genoeg zou je denken??
Groet Luc
Beverwijk
Het lijkt mij zo voor de hand liggend, maar ik heb het nog nooit gezien??
Zou de koeling een probleem zijn ??
De BMW boxers zijn er van 450 cc tot en met een dikke 1000 CC, dus mogenlijkheden genoeg zou je denken??
Groet Luc
Beverwijk
Duck your life
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Tijdens de 24 uurs races op Spa Francorcamps is het zelfs een aparte race categorie. De meeste 2cv's / Dyanes hebben deze blokken.
Laatst gewijzigd door Dyane op vr 2 apr, 2010 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Gebruiker
-
- Addicted user
- Contacteer:
Zo voor de hand liggend is het niet, want een eend heeft geforceerde luchtkoeling en een BMW niet, verder is het verbinden van een BMW blok aan een 2cv bak een dure aangelegenheid met daarbij het probleem dat voor dagelijks gebruik de bak niet echt tegen de extra PK's en koppel kan.
Met veel minder ophef hang je er een Visa blokje in.
Met veel minder ophef hang je er een Visa blokje in.
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
Michiel van G. schreef:Er zijn zelfs al speciale ombouwsets te koop bij bepaalde bedrijven.
Dat zijn adapterplaten om bmw tweecilinders op een 2cv-bak (maar liever op een gsa!) te schroeven.
dien set's zijn bij leen te koop maar...Roadrunner schreef:Leen heeft er ook een
volgens mij zijn die voor in bouw een het motor blok van een BMW motor fiets.... loopt (zoals bij mijn vader zin motorfiets) soms op tot 1100 1200 CC 2 cilinder boxers.. luchtgekoeld uiteraard
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
- gelemotor
- Regelmatige poster
Het kan dus wel begrijp ik uit de reacties.2cvfreak schreef:Michiel van G. schreef:Er zijn zelfs al speciale ombouwsets te koop bij bepaalde bedrijven.
Dat zijn adapterplaten om bmw tweecilinders op een 2cv-bak (maar liever op een gsa!) te schroeven.dien set's zijn bij leen te koop maar...Roadrunner schreef:Leen heeft er ook een
volgens mij zijn die voor in bouw een het motor blok van een BMW motor fiets.... loopt (zoals bij mijn vader zin motorfiets) soms op tot 1100 1200 CC 2 cilinder boxers.. luchtgekoeld uiteraard
Een visa blok is al vaker gebruikt, maar het gaat mij juist om de combinatie van mijn motorhobby en de eenden hobby.
Daarbij denk ik dan wel aan een 1000 CC versie , het moet natuurlijk wel wat meer power hebben dan standaard, anders kan je beter een betrouwbaar blok als de 2cv laten zitten!
Bij een Lomax zou je wel eens genoeg koeling kunnen hebben, en anders een extra oliekoeling van de eend gebruiken??
Thanks, Luc
Duck your life
-
- Veelvuldig poster
hier nog een linkje naar een pembleton met een bmw boxer, misschien interessante info voor iemand die dit wil gaan bouwen:
http://www.11tinkers.com/Brooklands_Hom.html
en een van Joolz (international 2cv forum) heeft een moderne 1100 cc bmw boxer in z'n eend, ook leuke plaatjes en wat valkuilen kunnen zijn tijdens de bouw: http://www.international2cvfriends.com/ ... 7&start=60
greetzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
http://www.11tinkers.com/Brooklands_Hom.html
en een van Joolz (international 2cv forum) heeft een moderne 1100 cc bmw boxer in z'n eend, ook leuke plaatjes en wat valkuilen kunnen zijn tijdens de bouw: http://www.international2cvfriends.com/ ... 7&start=60
greetzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400