aandijfas schuift niet
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
aandijfas schuift niet
De tekst in de titel is een beetje incompleet, als ik de vetnippel eraf draai schuift hij namelijk prima.
Het is dan een alternatieve fietspomp, naar binnen schuiven is lucht eruit, naar buiten is lucht erin.
Met de nippel erop kan hij zijn lucht niet kwijt bij inschuiven of zuigt hij vacuüm bij uitschuiven met als resultaat dat hij muurvast zit.
De andere kant heeft dat niet.
rara...
zit er zoveel vet in dat de lucht/(vet?)stroom langs de spiebanen geblokkeerd wordt?
Het is dan een alternatieve fietspomp, naar binnen schuiven is lucht eruit, naar buiten is lucht erin.
Met de nippel erop kan hij zijn lucht niet kwijt bij inschuiven of zuigt hij vacuüm bij uitschuiven met als resultaat dat hij muurvast zit.
De andere kant heeft dat niet.
rara...
zit er zoveel vet in dat de lucht/(vet?)stroom langs de spiebanen geblokkeerd wordt?
-
- Heavy user
-
- Gebruiker
aandrijfas
Dit heb ik nog nooit meegemaakt,Ik denk inderdaad teveel vet,
anders zo ik het niet weten,Ben wel benieuwd naar de uitslag hiervan.
Succes ermee,
anders zo ik het niet weten,Ben wel benieuwd naar de uitslag hiervan.
Succes ermee,

Aangezien de meeste keurmeesters rubberfetisjisten zijn (Leen, voel je niet aangesproken) hebben we de laatste jaren aangeleerd ook de smalle (buitenste) kant van het schuifstukrubber met een ligarexbandje of tiewrap vast te zetten. Als je dat lekker stevig doet, kunnen lucht en vet niet weg. Maak in zo'n geval het bandje los, schuif een dun boutje of stiftje tussen rubber en as en leg er een nieuw bandje om. Dan het stiftje wegtrekken, zodat de stofhoes losjes "vast" zit. Keurmeester blij, schuifstuk blij.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Het bleek teveel vet te zijn.
"t schuift nu mooi soepel.
trikkie is ook dat als de as helemaal naar binnen geschoven is en de vetnippel wordt dan aangedraaid, je de spie vastzet.
Daaruit vondt ik gelijk een handige tip om de as makkelijker in en uit de fusee te krijgen: draai de vetnippel los, de as kan dan nog een stuk verder naar binnen worden geschoven en (de)montage wordt een stuk eenvoudiger.
bedankt allemaal.
"t schuift nu mooi soepel.
trikkie is ook dat als de as helemaal naar binnen geschoven is en de vetnippel wordt dan aangedraaid, je de spie vastzet.
Daaruit vondt ik gelijk een handige tip om de as makkelijker in en uit de fusee te krijgen: draai de vetnippel los, de as kan dan nog een stuk verder naar binnen worden geschoven en (de)montage wordt een stuk eenvoudiger.
bedankt allemaal.