Startproblemen ...
Startproblemen ...
Zo, het is weer tijd om de Dyane Transat uit de garage te halen maar helaas wil ze niet starten. Ze staat ook al een tijdje stil.
Startmotor draait maar er gebeurd verder niets.
Wat ik ga doen is:
- stekkertjes nalopen
- accu controleren
- benzinetoevoer controleren
Startmotor draait maar er gebeurd verder niets.
Wat ik ga doen is:
- stekkertjes nalopen
- accu controleren
- benzinetoevoer controleren
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Stekkertjes, benzine toevoer. Je accu moet goed zijn want de startmotor draait.
Bij 2cv6 is het meestal de benzine toevoer. Tenminste dat is mijn ervaring, bij een oude eend kun je de benzine handmatig opppompen.
Check dus eerst de benzine eens. (er is toch geen stekkertje van je contactslot afgevallen toevallig
Bij 2cv6 is het meestal de benzine toevoer. Tenminste dat is mijn ervaring, bij een oude eend kun je de benzine handmatig opppompen.
Check dus eerst de benzine eens. (er is toch geen stekkertje van je contactslot afgevallen toevallig
diverse Citroens, wat anders.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Hoe lang heb je doorgestart? Want bij de eend heb ik hem best een tijdje moeten laten lopen, voordat hij wilde aanspringen. Benzinetoevoer is na lang stilstaan vaak niet meer op peil. Als je een acculader hebt, dan zou ik deze even doorladen, anders desnoods een andere wagen ernaast op startkabels. Kun je beter doorstarten.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 28 mar, 2010 17:53
- Locatie: duffel
eerst voor starten spruitstuk demonteren en uitkloppen, ontsteking testen, dan een beetje naft (98) in de carbu gieten, eens zien of ze wel wilt starten... dan wat naft in de benzinetank gieten en dan kan je pas beginnen starten... volle slag choke en pompen, dan zou het normaal toch goed moeten verlopen denk ik?
al van mijn 6 jaar, weet ik in welke auto ik mijn jaren zal slijten...
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Spruitstuk demonteren en uitkloppen?karsten2cv schreef:eerst voor starten spruitstuk demonteren en uitkloppen, ontsteking testen, dan een beetje naft (98) in de carbu gieten, eens zien of ze wel wilt starten... dan wat naft in de benzinetank gieten en dan kan je pas beginnen starten... volle slag choke en pompen, dan zou het normaal toch goed moeten verlopen denk ik?
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb pas nog een blok gestart dat zeker 2 jaar had stil gestaan. Startte zonder problemen en heb het spruitstuk niet gedemonteerd. Dit is pas nodig als ie echt jaren stilstaat, maar dan zou ik ook de cilinderkoppen gedemonteerd hebben. Maar na elke winterslaap is dit overbodig.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!