Hallo,
Een tijdje terug heb ik van een forumlid een gebruikt contactslot gekocht omdat het oude bijna niet meer werkte (het mechanische gedeelte).
Het 'nieuwe' slot draaide weer soepel rond, maar opeens kreeg de motor geen vonk meer. Oude slot er even aangehangen en toen deed-ie het weer.
Conclusie: het oude elektrisch gedeelte moet aan het nieuwe mechanische gedeelte. Nu heb ik er naar zitten kijken (beter gezegd: staren) en ik heb geen idee waar/hoe ik moet beginnen.
Kan iemand me op weg helpen? Alvast dank!
Joost
Elektrisch gedeelte contactslot omzetten: tips?
Elektrisch gedeelte contactslot omzetten: tips?
2CV6 Club 1985 (al 21 jaar...)
SAAB 900i 2.1-16 1991
Mercedes-Benz 240D 1982
SAAB 900i 2.1-16 1991
Mercedes-Benz 240D 1982
Rondom het slot loopt een plat veertje als je dit met een schroeven draaier eraf wipt kun je slot er zo afpakken. Bij het opbouwen erop letten dat het witte draaiende schakelgedeelte in dezelfde positie staat als die eruit komt. Doe het veertje om de onderste herft van het slot, steek het op zijn plaats en clip het veertje weer in zijn groef. Dan de stekkertjes overzetten.
Voor de veiligheid even de massakabel los en de auto in de vrij.
Succes.
Voor de veiligheid even de massakabel los en de auto in de vrij.
Succes.
diverse Citroens, wat anders.