Restauratie van de backfire eend
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ik zat nog even na te denken over je PC-schakeling.
Het afsluiten van die pc zou ook wel softwarematig kunnen in plaats van gedoe met relais en dikke elco's. Heeft die PC nog een printerpoort of RS232 of alleen maar USB? Een printerpoort of seriele poort kun je met een heel simpel stukje software (wat ik desnoods nog wel voor je kan flansen) uitlezen. Het idee is om een signaaltje aan die poort te knopen wat aangeeft of het contact aan of uit is (met wat geavanceerder electronica zou je t ook afhankelijk kunnen maken van het lopen van de motor), en als het contact uit is geeft die software een shutdown aan windows. (dat kan desnoods heel lomp met het aanroepen van het shell-commando shutdown -s -t 0)
Misschien ook wel aardig om dat ding meteen op windows 7 (starter edition ofzo) te laten draaien. Audio-uitgang aansluiten op je radio en hop, MP3's en video. In plaats van een harde schijf kun je er ook nog een SSD in schroeven, die kunnen beter tegen schokken (geen bewegende delen), altijd fijn voor een car-pc.
Had je al een oplossing bedacht om de pc-voeding spanningsloos te maken nadat de pc klaar is met afsluiten? (die blijft anders een stroompje trekken wat je accu leeg trekt)
voor nog meer leuk car-pc-spul moet je eens op http://www.picco.nl kijken.
Het afsluiten van die pc zou ook wel softwarematig kunnen in plaats van gedoe met relais en dikke elco's. Heeft die PC nog een printerpoort of RS232 of alleen maar USB? Een printerpoort of seriele poort kun je met een heel simpel stukje software (wat ik desnoods nog wel voor je kan flansen) uitlezen. Het idee is om een signaaltje aan die poort te knopen wat aangeeft of het contact aan of uit is (met wat geavanceerder electronica zou je t ook afhankelijk kunnen maken van het lopen van de motor), en als het contact uit is geeft die software een shutdown aan windows. (dat kan desnoods heel lomp met het aanroepen van het shell-commando shutdown -s -t 0)
Misschien ook wel aardig om dat ding meteen op windows 7 (starter edition ofzo) te laten draaien. Audio-uitgang aansluiten op je radio en hop, MP3's en video. In plaats van een harde schijf kun je er ook nog een SSD in schroeven, die kunnen beter tegen schokken (geen bewegende delen), altijd fijn voor een car-pc.
Had je al een oplossing bedacht om de pc-voeding spanningsloos te maken nadat de pc klaar is met afsluiten? (die blijft anders een stroompje trekken wat je accu leeg trekt)
voor nog meer leuk car-pc-spul moet je eens op http://www.picco.nl kijken.
Schop nooit zomaar tegen een eend!
-
- Addicted user
- Contacteer:
Trukje ken ik, maar PC (Asus Box 202) heeft geen seriëlle poort en ook geen parallele poort, alleen USB. Spanningsloos maken gaat met behulp van een vertrager op contact. Op het moment dat contact uitgaat zorgt de vertrager er voor dat na een bepaalde tijd de spanning van de PC af gaat. En omdat de PC maar 20 watt trekt is het geen probleem om daar een simpel vertrager voor te gebruiken. Helaas heeft de PC geen parallele poort anders had ik heel eenvoudig 8 schakelingen kunnen aansturen, dus om dingen te schakelen zal ik een USB relais bord gaan maken.
Overigens bestaat jouw truk nog steeds door dit via je Ethernet aansluiting te laten lopen. Het is blijkbaar om dit shutdown en startup eenvoudig via je Ethernet te laten doen, eigenlijk zoals je nu via rs232 in gedachte hebt.
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is om bepaalde input signalen om te zetten naar een software omzetting om bijvoorbeeld km-teller, toerenteller, maar ook olietemp en druk zichtbaar te maken. Er is wel een optie, maar dan zal ik een megasquirt er tussen kunnen zetten, momenteel nog beetje overkill.
Overigens bestaat jouw truk nog steeds door dit via je Ethernet aansluiting te laten lopen. Het is blijkbaar om dit shutdown en startup eenvoudig via je Ethernet te laten doen, eigenlijk zoals je nu via rs232 in gedachte hebt.
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is om bepaalde input signalen om te zetten naar een software omzetting om bijvoorbeeld km-teller, toerenteller, maar ook olietemp en druk zichtbaar te maken. Er is wel een optie, maar dan zal ik een megasquirt er tussen kunnen zetten, momenteel nog beetje overkill.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Op deze pagina staan nog wel leuke apparaatjes die redelijk betaalbaar zijn:
http://www.mccdaq.nl/shop/index.php?cPath=8_17_9
Er zit onder andere software bij waar je je eigen software in visual studio bij kan maken, een paar metertjes en tellertjes eraan vallen dus wel te programmeren, evenals fancy functies als triptellers, gemiddelde snelheidbijhouders, brandstofverbruik etc..
Dit kastje heeft ook nog een boel digitale in- en uitgangen om van alles aan te knopen.
Vingerafdruklezer om te starten:
http://vingerafdruklezers.centralpoint. ... nt-reader/
Goedkoper moet ook kunnen:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/ ... (usb).html
Eenvoudig je pc opstarten of afsluiten via ethernet zie ik niet zo snel gebeuren. Opstarten kan wel, maar dan moet je een speciaal ethernetpakketje (wake-on-lan 'magic packet') versturen, daar zou je dan alweer iets van een microcontroller voor moeten maken, dan is een relais-oplossing simpeler. Een ethernetpoort werkt ook net ff anders dan een ouderwetse paralelle of rs232-poort, dus je kunt ook niet ff snel een signaallijntje wat 0 of 1 is uitlezen.
http://www.mccdaq.nl/shop/index.php?cPath=8_17_9
Er zit onder andere software bij waar je je eigen software in visual studio bij kan maken, een paar metertjes en tellertjes eraan vallen dus wel te programmeren, evenals fancy functies als triptellers, gemiddelde snelheidbijhouders, brandstofverbruik etc..
Dit kastje heeft ook nog een boel digitale in- en uitgangen om van alles aan te knopen.
Vingerafdruklezer om te starten:
http://vingerafdruklezers.centralpoint. ... nt-reader/
Goedkoper moet ook kunnen:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/ ... (usb).html
Eenvoudig je pc opstarten of afsluiten via ethernet zie ik niet zo snel gebeuren. Opstarten kan wel, maar dan moet je een speciaal ethernetpakketje (wake-on-lan 'magic packet') versturen, daar zou je dan alweer iets van een microcontroller voor moeten maken, dan is een relais-oplossing simpeler. Een ethernetpoort werkt ook net ff anders dan een ouderwetse paralelle of rs232-poort, dus je kunt ook niet ff snel een signaallijntje wat 0 of 1 is uitlezen.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Kleine update. Als eerste 10-4 gaat alles eindelijk naar de spuiter en nog wel mijn lokale spuiter. Het wordt spannend. Volgens de spuiter is alles dan 17-4 klaar. Als iemand een aanhanger heeft waar mijn koetsje op past dan ben ik je zeeeer dankbaar.
Verder achterbankje alles met krammetjes vastgezet, dus geen weg meer terug.
Verder achterbankje alles met krammetjes vastgezet, dus geen weg meer terug.
-
- Veelvuldig poster
WAUW das mooi!!!
ahw... tja die van mijn pa is dit weekend al in gebruik, en hij leent zijn spullen ook niet zo graag uit.
maar een boedelbakje kost toch ook maar iet van 15 eu?? (of kan dat er niet meer af ) al je op en neer moet rijden naar... ben je het ook al kwijt aan brandstof!
greetzzzzzzzzzzzz
ahw... tja die van mijn pa is dit weekend al in gebruik, en hij leent zijn spullen ook niet zo graag uit.
maar een boedelbakje kost toch ook maar iet van 15 eu?? (of kan dat er niet meer af ) al je op en neer moet rijden naar... ben je het ook al kwijt aan brandstof!
greetzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
meeste karretjes passen niet niet...had ik ook...dwars was erg breed en in de lengte viel hij er bijna in...en dus als je geen constructie bouwt en heel goed vast maakt...wordt je er niet vrolijk van...zeker niet als hij net gespoten is.rusty schreef: maar een boedelbakje kost toch ook maar iet van 15 eu?? (of kan dat er niet meer af ) al je op en neer moet rijden naar... ben je het ook al kwijt aan brandstof!
ik heb hem na het spuiten met een Jumper (van de spuiter) vervoerd...schoof er zo in en uit...
dus die kan je ook nog zien te regelen..
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Addicted user
- Contacteer:
Tnx Rusty, voor bakkie, gaat niet om het geld, maar om de maat, de koets is incl houten frame 2,95 lang en 1,40 breed. Past niet eens in een normale bestelbus en de boedelbakkies welke hier staan zijn geen 3 meter inwendig. Voor de overige spullen ben ik al voorzien, maat heeft een combo en veel past ook gewoon in mijn Getz.
We kijken ff verder, maar als je wat weet, hou me op de hoogte tnx.
Straks een blije gup met een vers gespoten eend.
We kijken ff verder, maar als je wat weet, hou me op de hoogte tnx.
Straks een blije gup met een vers gespoten eend.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster