Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
-
Eendeke
- Veelvuldig poster

- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Bericht
door Eendeke » do 25 mar, 2010 16:46
-
dyane_maniac
- Heavy user

- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » do 25 mar, 2010 17:00
daar mag je aan draaien wat je wilt. dat is alleen maar de afstelling van de positie van de gasklep in ruststand (stationair) deze veranderd het gasmengsel of afstelling niet
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
Eendeke
- Veelvuldig poster

- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Bericht
door Eendeke » do 25 mar, 2010 17:05
Nou, toen ik hem losser had gezet bleef ie na een start bijna niet mee lopen, heel laag...
Mist er wat aan de carb? Waarom blijft mijn gas nou steeds hangen....
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » do 25 mar, 2010 17:16
Als je het schoonmaakt op de plaatsen waar de gasklepasjes het carburatorhuis ingaan,zie je daar rond de as de veren op elke as zitten
(op de foto's niet zichtbaar)
-
2cvpieter
- Veelvuldig poster

- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
Bericht
door 2cvpieter » do 25 mar, 2010 17:31
ik zou toyota bellen, die hebben hier meer verstand van
2cv6 azu-b 250
-
Eendeke
- Veelvuldig poster

- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Bericht
door Eendeke » do 25 mar, 2010 17:48
Nou idd pieter
Gelukkig remt ie nog wel!
Ik zal de scharnier punten eens goed schoonmaken met remmenreiniger, en daarna weer invetten. Is nu een vette zooi, maarja...
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5252
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » do 25 mar, 2010 19:54
Blijft het rubber ringetje op de gaskabel niet ergens achter hangen? Of een los draadje aan de binnenkabel dat zich ergens in vangt?
diverse Citroens, wat anders.
-
dyane_maniac
- Heavy user

- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » vr 26 mar, 2010 10:15
ik heb eens gehad dat het tonnetje van de gaskabel waarmee deze aan het gaspedaal zit, bleef hangen bij de kabel doorvoer in het schutbord.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
tweeceevee
- Regelmatige poster

- Berichten: 241
- Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
- Locatie: Scherpenzeel
Bericht
door tweeceevee » vr 26 mar, 2010 11:43
heb ik laatst ook gehad, was inderdaad een veer gebroken die om de gasklep as zit.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9154
had er toen tijdelijk een andere carb. opgezet en toen was het over.
Heb nu die veer vervangen, carb. weer teruggezet en het gas blijft niet meer hangen.
Veer kost 3 euro.
-
Eendeke
- Veelvuldig poster

- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Bericht
door Eendeke » do 15 apr, 2010 10:14
Hallo!
Ik heb problemen met mijn knipperlichten en knipperautomaat/buisje.
Ik zit nu alweer zonder. Vanmorgen stopte de 4e er alweer mee

.
Dacht eerst nog ouderdom, maar nu....??
Moet ik naar de spanningsregelaar kijken? Zo ja, wat/waarnaar?
Mijn knipperschakkelaar tikt ook mee. Maar die zit er al heel lang op....
Onhandig!
-
Eendeke
- Veelvuldig poster

- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Bericht
door Eendeke » do 15 apr, 2010 13:06
Dacht net even thuis de spanningswisselaar open te maken ivm roest of vuil bv, maar ik heb een"geval" dat niet open kan. Hij is erg klein en staat 14 volt op. Werkt ook met een stekkertje met 3 draden dat je erin plugt, dus een andere erop is ook inet zo gedaan..
Probleem blijft....
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » do 15 apr, 2010 13:24
Dat is een electronische regelaar,die niet open kan,omdat je er niets aan kan doen.Kijk eens of er allemaal 21W lampjes inzitten en of jouw knipperlichtrelais ook voor 84Watt geschikt is
-
Eendeke
- Veelvuldig poster

- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Bericht
door Eendeke » do 15 apr, 2010 13:47
Alle lampjes zijn 21 w en het relais 84.....
Kan het nu alleen nog maar aan de spanningsregelaar liggen? De rest doet het wel namelijk....
-
thomaaas
- Heavy user

- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Bericht
door thomaaas » do 15 apr, 2010 15:24
Meten = Weten!!! Ga maar controleren of je spanningsregelaar werkt! Multimetertje op de accu zetten, spanningsregelaar, dynamo en accu werken áls:
motor uit = 12.7 V
Motor stationair = tussen 12.7 en 14.4 V
Motor in de toeren jagen = nooit hoger dan 14.4 V
met motor aan spanning te hoog --> spanningsregelaar kapot
met motor aan spanning is 12.7 tot 12.3 V --> Dynamo kapot
met motor uit spanning lager dan 12.7 V --> accu kapot.
Nota bene, accu kan kapot gáán door kapotte spanningsregelaar en door slechte dynamo slijt een accu sneller. Een electronische spanningsregelaar kan kapot gaan door piekspanningen en om die te voorkomen kun je beter de motor uitschakelen en de accu afkopppelen voordat je de spanningsregelaar vervangt.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
-
Eendeke
- Veelvuldig poster

- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Bericht
door Eendeke » do 15 apr, 2010 15:45
Helemaal top!
Dat ga ik maar eens doen dan!