ruit verwijderen en spuiten koets
-
- Beginner
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 15 feb, 2010 11:23
- Locatie: Egmond aan den Hoef
- Contacteer:
ruit verwijderen en spuiten koets
Beste sleutelaars,
Ik ben bezig met de restauratie van de koets, gaat tot dusver goed maar ik moet er nog een achter zijruitje uithalen. De andere is geknapt.
Heeft iemand een tip voor het verwijderen en inzetten van de ruiten?
Haal je de ruit met of zonder rubber uit de sponning, inzetten idem.
Een andere vraag: hoeveel lak is er nodig voor het spuiten van de koets binnen en buiten?
Groet,
Werner
[/b]
Ik ben bezig met de restauratie van de koets, gaat tot dusver goed maar ik moet er nog een achter zijruitje uithalen. De andere is geknapt.
Heeft iemand een tip voor het verwijderen en inzetten van de ruiten?
Haal je de ruit met of zonder rubber uit de sponning, inzetten idem.
Een andere vraag: hoeveel lak is er nodig voor het spuiten van de koets binnen en buiten?
Groet,
Werner
[/b]
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Raampjes verwijder ik met wasknijpers en groene zeep van binnen naar buiten incl het rubber. Ik licht aan de binnenkant rubber rand iets op en giet daar wat mengsel water groene zeep tussen. Vervolgens stop ik er een wasknijper tussen, zodat de rubber rand open blijft staan. Die doe ik vervolgens helemaal rondom, zodat het rubber aan de binnenzijde lasstaat. Nu kun je in een van de hoekjes gaan duwen en zul je merken dat het rubber over de metalen rand gaat. Uiteindelijk is het nog een kwestie van het laatste stukje, maar dat kun je dan het beste via de buitenkant doen anders valt het raam naar beneden.
Voor monteren gebruik ik tectyl als glijmiddel.
Voor monteren gebruik ik tectyl als glijmiddel.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
zonder knijpers lukt het mij ook altijd. eerst even van binnenuit het rubber oplichten zodat deze even "loskomt" (evt kun je dit met zeep bevochtigde handen doen) vervolgens begin je in een hoek de ruit naar buiten te drukken terwijl je in die hoek het rubber over de sponning drukt. het eerste stukje is het lastigst.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
het raam eruit lukt nu wel denk ik!!
maar nu weer erin zonder je ogen te beschadigen
je zet het raam in het rubber
dan neem je een koort/touw van 3 a 4 mm dik
die druk je in het rubbergeultje waar je raamframe normaal invalt
zet het raam aan de onderkant in het frame
en trek nu langzaam en voorzichtig het touwtje weg
als je het goed doet zal je nu zien dat het touwtje het rubber over je frame trekt
maar nu weer erin zonder je ogen te beschadigen
je zet het raam in het rubber
dan neem je een koort/touw van 3 a 4 mm dik
die druk je in het rubbergeultje waar je raamframe normaal invalt
zet het raam aan de onderkant in het frame
en trek nu langzaam en voorzichtig het touwtje weg
als je het goed doet zal je nu zien dat het touwtje het rubber over je frame trekt
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin