Dak poreus?

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Dak poreus?

Bericht door CitRoel » ma 19 apr, 2010 20:51

We zijn bezig met onze Azam6 en het dakje ziet er nog goed uit afgezien van een knikje in de balkje maar als er water op komt lekt ie toch. Is het mogelijk dat het dak poreus is? Is hier wat aan te doen?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Charly » ma 19 apr, 2010 21:21

Dakjes worden uiteindelijk inderdaad poreus. Aan de buitenkant zie je er niets aan, maar als je van binnenuit er tegenaan kijkt kun je vaak het daglicht zien doorschijnen. Ik heb zelf het dakje van de Charleston vorig jaar met impregneerspray voor tentdoek ingespoten. Dat heeft de levensduur nog een jaartje gerekt, maar nu heb ik dan toch een nieuw dakje aangeschaft.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » di 20 apr, 2010 21:22

Goed idee, ik ga eens kijken of dat we het zo gaan doen.

Tnkx!

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » zo 2 mei, 2010 13:33

Gewoon een ander dakje kopen / bestellen. Het is niet alleen de stof die poreus wordt maar de pezen in de randen worden ook hard. Bewaar het oude dakje voor de onderdelen o.a dakhoekjes / balkjes die komen soms nogal eens van pas.

Bij de oranje dyane was het dak na ruim 30 jaar ook enigzins versleten / poreus. het dakje was ook erg zwart geworden ( was ooit oranje) het nieuwe oranje dakje staat ook weer een stuk frisser, gaat ook veel soepeler open en dicht.
met eendige groeten,

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » zo 2 mei, 2010 20:24

Het originele dak van mijn 67er zat na een hagelbui ineens vol grote gaten. Bijdemontage voelde de stof eerder aan als papier dan als stof. Het scheurde overal in. En gek het was wel nog waterdicht ,voor de hagelbui dan ;-)
Maar vooral gekleurde daken lijden erg van het zonlicht. Ik heb eens een lichtgrijs dak gehad dat na 1 jaar al weer poreus was. Ben weer naar zwart overgegaan, die zit er nu al weer een jaar 10 op.
diverse Citroens, wat anders.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door CitRoel » do 6 mei, 2010 21:28

We zitten ermee dat we nog niet weten welke kleur we de azam maken. Hij was zeg maar wit en nu is ie oranje. Maargoed als we nu een nieuw dakje kopen is ie voor een oranje azam. Voorlopig blijft ie zowiezo oranje maar misschien over een tijdje weer origineel... dilemma.
Ik heb het idee om 'm met vaseline in te smeren zal dit wat doen? Vettig moet toch water tegen houden.

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » do 6 mei, 2010 22:33

Je kan ook een rpoefje doen, hij hoeft niet helemaal direct in de vaseline, die lost trouwens op in water....
tweeceevees zijn leuk!

Plaats reactie