Na half uur houdt Dyane er mee op - bobine probleem??

Plaats reactie
hero
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 31 mar, 2004 20:47

Na half uur houdt Dyane er mee op - bobine probleem??

Bericht door hero » zo 25 apr, 2010 20:33

Mijn dyane houdt er na circa een half uur rijden mee op.

De Dyane start uitstekend. Zelfs na een tijdje stilstand. Maar na een kwartier begint de auto soms te stoten. Vandaag sloeg ie af op een druk kruispunt (grggrrgg - ja, de dyane heeft vandaag geen brood gehad-grggr). En wilde toen niet meer starten. Bobine verwisseld (de oude voelde niet warm), en de dyane startte gelijk weer. Mijn vraag is waarom houdt de bobine er na een half uur mee op? En wat kan ik hier aan doen.

Het vreemde is dat de bobine van mijn eend een jaar geleden ook al kapot is gegaan.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5220
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 25 apr, 2010 22:56

staan je contactpunten goed? En er zijn ook nieuwe bobines van twijfelachtige kwaliteit uit argentinie in omloop...
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 26 apr, 2010 19:55

Lijkt op en bobine probleem. Wat er inwendig mee mis is kan ik je niet zeggen. Wel is dit iets dat kenmerkend is voor een slechte bobine.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 27 apr, 2010 09:48

pfff had k maand geleden ook toen k met de ami naar de APK zou. Dingen worden oud en dan gaan ze stuk! meer kan k er niet van maken! En die nieuwen gaan na 3 jaar stuk!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » di 27 apr, 2010 15:09

Mijn bobine ging ook na een jaar stuk, maar dat had niets met de kwaliteit te maken.
Hij was van een kastje gevallen op een betonnen vloer en toen drupte er allemaal vloeistof uit... :(
Officiele eigenaar van een deusjefoo

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 27 apr, 2010 17:09

Het kàn de bobine zijn, maar als die niet echt heet wordt zou je ook kunnen denken aan:
Verstopt luchtgaatje in de benzinedop (effe pauze terwijl je de bobine vervangt en de benzineaanvoer komt weer op gang, 't is net of de nieuwe bobine de remedie was).
Of: droog draaipunt van je bewegende contactpuntje. Of: te wijd afgestelde contactpuntjes.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 27 apr, 2010 18:05

Bij mij werd de bobine ook niet warm, maar had de zelfde verschijnselen.
Ik had 2 oude bobines die allebei hetzelfde deden.
Het grappige was dat als ik ze bij elkaar gebonden had om makkelijk te wisselen als er een niet werkte,
deed ook de reserve het niet meer.
De temperatuur in de motorruimte was al genoeg.
Een nieuwe bobine loste alles op.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie