hulp bij aanschaf eend

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gebruikersavatar
pieterdewaard
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do 6 mei, 2010 00:49
Locatie: Amerongen

Bericht door pieterdewaard » vr 7 mei, 2010 18:00

Is een gegalvaniseerd origineel chassis beter dan een nieuw? Deze eend à 5.500 euro:
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/34 ... 4VB4M&df=1

heeft zo'n origineel gegalvaniseerd onderstel volgens de eigenaar. Dan geen chassisnummerproblemen.
heeft eindelijk z'n eend! :)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 7 mei, 2010 18:08

ik denk dat daar een nieuw gegalvaniseerd chassis onder is gegaan. dat lijkt me vele malen makkelijker dan een normaal chassis opknappen en laten galvaniseren. maar laat je nou niet bang maken door dat chassisnummer gebeuren. gewoon goed opletten.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
inmijneendje
Moderator
Berichten: 1619
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 22:48
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » vr 7 mei, 2010 18:08

Yannick schreef: Echte liefhebbers en kenners knappen altijd af op dit soort auto's.
Deze uitspraak klopt natuurlijk niet helemaal, je kan natuurlijk ook een liefhebber zijn van slechte orgineel lijkende 2cv's.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » vr 7 mei, 2010 18:33

of van slecht lijkende orginele 2cv's
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » vr 7 mei, 2010 20:15

ik vind de taxatiewaarde wel hoog voor zo'n wagen die dus niet origineel is. En een eend met origineel gegalvaniseerd chassis? Zijn toch nooit af fabriek met galva geleverd?
Chassisnr: het moet goed leesbaar zijn, strak in lijn en let op lassen rond de felsrand...ik zeg niet dat dat fout is, maar nader onderzoek kan dan zeker geen kwaad.

PS: mijn eend is verre van origineel, maar ik kocht hem dan ook voor een prikkie en heb 'm naar eigen smaak opgeknapt (gaat nu weer gebeuren, foto is gedateerd)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » vr 7 mei, 2010 20:18

En let bij het nummer vooral op de sluittekens.
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
pieterdewaard
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do 6 mei, 2010 00:49
Locatie: Amerongen

Bericht door pieterdewaard » vr 7 mei, 2010 21:04

bartje2212 schreef: En een eend met origineel gegalvaniseerd chassis? Zijn toch nooit af fabriek met galva geleverd?
Ik bedoel natuurlijk een origineel chassis wat bij de restauratie gegalvaniseerd is. De vraag was of dat beter is dan een geheel nieuw (niet origineel) gegalvaniseerd chassis.
heeft eindelijk z'n eend! :)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 7 mei, 2010 23:14

Nee dat is niet beter, want het orginele chassis moet eerst ontlakt worden en gaat ook nog eens in een zuurbad. Er blijft altijd wat in de naden achter, daarna wordt het verzinkt in een dompelbad, helaas komt het zink dan ook niet overal. De verzinkte chassis welke je kunt kopen hebben een losse onder en bovenplaat net juist om er voor te zorgen dat het zink overal kan komen.

In mijn ogen kun je dan beter je chassis laten ktl'en (kataforese) en daarna tectyleren. Dan blijft je chassis ook 10tallen jaren bruikbaar. Maar voor het prijsverschil kun je beter een nieuw chassis kopen welke al behandelt is. Achteraf laten behandelen is in vergelijking altijd kostbaar.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » za 8 mei, 2010 08:30

@backfire: dat antwoord zocht ik idd
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 12 mei, 2010 10:28

Yannick schreef:Echte liefhebbers en kenners knappen altijd af op dit soort auto's.
F#ck, ik ben niet afgeknapt. Ben ik nu geen echte liefhebber? Heb ik me toch al die jaren danig in mezelf vergist! :?

Hoewel, zei Hubert Lampo niet "De zelfkennis hoort ver genoeg te reiken om er rekening mee te houden, dat men zichzelf nooit volledig doorgronden kan. Ook wanneer men eerlijk het eigen wezen in kaart tracht te brengen, zal een dergelijke kaart witte vlekken vertonen."
Dit lezend én beseffend en erkennend dat mijn zelfkennis en mijn perceptie van de werkelijkheid incompleet en wellicht zelfs danig vertekend is, gaat het dus eigenlijk heel goed met mij en mijn zelfbeeld..

Pff. Ik heb koffie nodig..
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 12 mei, 2010 10:32

koffie is altijd goed
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Roel l'Hiver
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 14 aug, 2009 12:30
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Roel l'Hiver » wo 12 mei, 2010 11:26

Die quote van Lampo sla ik even op. Altijd makkelijk als ik weer eens wat ontactisch heb geroepen :-)
2CV Spécial, 1985, orga 2977, bleu des tropiques

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 12 mei, 2010 15:14

Yannick schreef: Echte liefhebbers en kenners knappen altijd af op dit soort auto's.
ik knap altijd af op dit soort opmerkingen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Plaats reactie