Wijziging Regelgeving betreffende Chassiswissel
Het zijn daar meer all-rounders dan merk-specialisten, uiteraard. En de generatie die echt aan die wagens gesleuteld heeft 30 jaar geleden is natuurlijk niet zo'n heel groot onderdeel van het totale personeelsbestand.
Ze zien daar echt alles voorbij komen, oldtimers is maar een deel.
Daar komt bij dat men niet echt consistent is, de uitslag van een keuring is nogal afhankelijk van de interpretatie (en bui) van de keurmeester. Eigen ervaring, helaas. Vandaar mijn cynisme, sorry.
Maar dat was offtopic. Back on topic: Ik hoop dat het zover komt, dat zou behoorlijk wat leuke openingen geven in de toekomst.
Sowieso vind ik de redenering dat een vervangen chassis al 1/3de van de verandering is bullshit, kijk maar naar alle Burtons met nieuw chassis. Dat mag toch ook? Of bouwen die allemaal een Citroën (MCC) orgineel chassis eronder?
Ze zien daar echt alles voorbij komen, oldtimers is maar een deel.
Daar komt bij dat men niet echt consistent is, de uitslag van een keuring is nogal afhankelijk van de interpretatie (en bui) van de keurmeester. Eigen ervaring, helaas. Vandaar mijn cynisme, sorry.
Maar dat was offtopic. Back on topic: Ik hoop dat het zover komt, dat zou behoorlijk wat leuke openingen geven in de toekomst.
Sowieso vind ik de redenering dat een vervangen chassis al 1/3de van de verandering is bullshit, kijk maar naar alle Burtons met nieuw chassis. Dat mag toch ook? Of bouwen die allemaal een Citroën (MCC) orgineel chassis eronder?
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ze weten daar erg veel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat daaronder valt. Ik neem aan dat bedoeld wordt: kitcars, dan kan het altijd meevallen dat ook andere A typen hieronder vallen. Maar omdat het balletje nog aan het rollen is, is het ook erg moeilijk om daar iets over te zeggen
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik had deze opmerking verwacht. Een rieeele kreukelzone is goed, maar eren chassis wat zijn originele binnenwerk mist, biedt mij iets teveel kreukelzone. Zoals Backfire ook al aangaf. Er zijn chassis geweest waar de gordelbevestiging alleen in de bovenplaat zat en waar het binnenwerk mistte. In zo'n chassis wil je niet rondrijden toch???Captain Krimson schreef:of juist niet kreukgevoelig! Een beetje kreukelzone is zo gek nog niet.Punky schreef: Hoe goedkoper de chassis, hoe kreukgevoeliger ze zijn.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
even voor de beeldvorming...
allen rdw gekeurd chassis is toegestaan, nummer inslaan door rdw en vooraf een schouw..
er veranderd dus in feite helemaal niets...
is er dan wel iets veranderd of versoepeld..??
allen rdw gekeurd chassis is toegestaan, nummer inslaan door rdw en vooraf een schouw..
er veranderd dus in feite helemaal niets...
is er dan wel iets veranderd of versoepeld..??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Voor zover ik weet is dit niet iets nieuws hoor...
Zolang er al burtons bestaan met nieuwe chassis (en dat is heel erg lang, in ieder geval langer dan 1 dag) staat de RDW het al toe om zowel het chassis als de koets te vervangen. Het enige probleem wat jullie gecreeerd hadden wat het geheel moeilijker maakte is het zelf inslaan van een chassisnummer, en vervolgens de auto laten keuren bij de RDW, in de hoop dat ze niets zouden zien.
Overigens ben ik wel verbaasd dat ze een BMW motor goedkeuren! Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Hij heeft 3x zoveel pk's volgens mij!!! Ik had begrepen dat hij dan appart moet worden toegelaten tot de openbare weg, waarbij er tests moeten worden gedaan ivm wegligging en remweg! Niet nodig?
In ieder geval gefeliciteerd!
Zolang er al burtons bestaan met nieuwe chassis (en dat is heel erg lang, in ieder geval langer dan 1 dag) staat de RDW het al toe om zowel het chassis als de koets te vervangen. Het enige probleem wat jullie gecreeerd hadden wat het geheel moeilijker maakte is het zelf inslaan van een chassisnummer, en vervolgens de auto laten keuren bij de RDW, in de hoop dat ze niets zouden zien.
Overigens ben ik wel verbaasd dat ze een BMW motor goedkeuren! Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Hij heeft 3x zoveel pk's volgens mij!!! Ik had begrepen dat hij dan appart moet worden toegelaten tot de openbare weg, waarbij er tests moeten worden gedaan ivm wegligging en remweg! Niet nodig?
In ieder geval gefeliciteerd!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
ah, dat dusPunky schreef:Ik had deze opmerking verwacht. Een rieeele kreukelzone is goed, maar eren chassis wat zijn originele binnenwerk mist, biedt mij iets teveel kreukelzone. Zoals Backfire ook al aangaf. Er zijn chassis geweest waar de gordelbevestiging alleen in de bovenplaat zat en waar het binnenwerk mistte. In zo'n chassis wil je niet rondrijden toch???Captain Krimson schreef:of juist niet kreukgevoelig! Een beetje kreukelzone is zo gek nog niet.Punky schreef: Hoe goedkoper de chassis, hoe kreukgevoeliger ze zijn.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Werd voorheen gedoogd en bij ieder keurstation anders beoordeeld. Ondertussen zijn ze dus bezig dit te versoepelen en officieel toe te staan. Eigenlijk mag je geen chassis én koets wisselen en zijn burtons (officieel) alleen toegestaan met het originele chassis.
De RDW viel inderdaad ook over het feit dat het chasssisnummer oneigenlijk was ingeslagen, maar ook over het feit dat er meer dan 1/3e aan de auto gewijzigd is. De BMW-eend heeft ondertussen een specifieke typegoedkeuring gekregen en staat ook niet meer als 2cv op kenteken, maar alleen nog maar als citroën (net als een burton overigens). Die tests over het weggedrag en remgedrag zijn inderdaad uitgevoerd! En daar is de auto dus voor geslaagd, zal ik maar zeggen
in ieder geval bedankt, we zijn ook erg blij dat de BMW-eend weer terug is (al mag de auto dat vieren door eerst twee weken niet in de garage te staan omdat ik koelbeplating aan het verven was )
De RDW viel inderdaad ook over het feit dat het chasssisnummer oneigenlijk was ingeslagen, maar ook over het feit dat er meer dan 1/3e aan de auto gewijzigd is. De BMW-eend heeft ondertussen een specifieke typegoedkeuring gekregen en staat ook niet meer als 2cv op kenteken, maar alleen nog maar als citroën (net als een burton overigens). Die tests over het weggedrag en remgedrag zijn inderdaad uitgevoerd! En daar is de auto dus voor geslaagd, zal ik maar zeggen
in ieder geval bedankt, we zijn ook erg blij dat de BMW-eend weer terug is (al mag de auto dat vieren door eerst twee weken niet in de garage te staan omdat ik koelbeplating aan het verven was )
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
gisteren nog contact gehad met RDW omdat ik er eventueel een Duits chassis onder wil monteren.
Even gevraagd naar de versoepeling.Komt er feitelijk op neer dat je er nu vrijwel elk chassis onder kunt zetten wat er te krijgen is..MITS...het overeen komt met het originele citroen chassis. Als de keurmeester er naar vraagt moet je aan kunnen tonen dat het qua samenstelling (gebruikte materiaal/plaatdikte), vorm en deugdelijkheid gelijkwaardig is aan het origineel van Citroen. Spreekt voor zich dat je dat voorkomt door een TuV of RDW keur. Ik mag er dus een duits chassis onder zetten. Schouw en herinslag door RDW zijn wel verplicht.
Even gevraagd naar de versoepeling.Komt er feitelijk op neer dat je er nu vrijwel elk chassis onder kunt zetten wat er te krijgen is..MITS...het overeen komt met het originele citroen chassis. Als de keurmeester er naar vraagt moet je aan kunnen tonen dat het qua samenstelling (gebruikte materiaal/plaatdikte), vorm en deugdelijkheid gelijkwaardig is aan het origineel van Citroen. Spreekt voor zich dat je dat voorkomt door een TuV of RDW keur. Ik mag er dus een duits chassis onder zetten. Schouw en herinslag door RDW zijn wel verplicht.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.