Wat is ze waard als ik ze verkoop ?

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gesloten
gebruikersnaam
Beginner
Beginner

Wat is ze waard als ik ze verkoop ?

Bericht door gebruikersnaam » zo 9 mei, 2010 10:50

2cv azl Belgisch model van 1954 - 425 cc( eerste jaar gebouwd ) in te restaureren originele staat .
Daarbij 2 extra motoren , 2 wielkassen voor , 1 wielkas achter , 1 schakelbak , 2 starters , een 5 tal alu bumpers en nog heel wat kleine onderdelen .
De chassis van de eend is in goede staat , het achterdeksel is rot onderaan , 2 deuren met roest onderaan . De 2cv heeft 6 jaar terug voor het laatst gedraaid maar niet gereden .
De bache is kapot net waar het grote kofferdeksel aan is vastgemaakt . Alle vensters ok net zoals de zetels .
Bumper alu achteraan perfect , vooraan een kleine bluts .
Dus te restaureren !! Ik schat met mijn ervaring in oldtimers ongeveer 2000 a 3000 € kosten als je het zelf kan doen .

Wie weet de ( richtprijs ) waarde ?

Bedankt

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » zo 9 mei, 2010 11:12

Jammer dat zulke auto's nog steeds het onderwerp van speculatie zijn. Eerst een beetje komen juichen dat je het ding voor 350 Euro gekocht hebt en een paar dagen later al vragen wat hij waard is. Zo gaat dat tegenwoordig zeker? Vijf tot tien keer meer dan jij ervoor betaald hebt, al twijfel ik eraan dat je dat nog niet wist.

Reken maar op 5000+ Euro restauratiekosten.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

gebruikersnaam
Beginner
Beginner

Bericht door gebruikersnaam » zo 9 mei, 2010 11:14

Mag ik dan niet blij zijn met mijn geslaagde aankoop ??? !!!

PS . let wel de 2 pk heeft geen papieren .

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » zo 9 mei, 2010 11:18

Geslaagd omdat je een zeldzame auto hebt of geslaagd omdat je flink veel winst kunt maken?
Als het het tweede is is dit denk ik niet helemaal het forum om te komen juichen ;)
Ik hoop, zeker als je zegt dat je ervaring hebt met oldtimers, dat je je armen uit de mouwen zult steken en in zult zien wat voor een speciale auto je aan de haak hebt geslagen :D
En mocht je hem verkopen omdat je het niet ziet zitten om hem helemaal te restaureren, dan denk ik dat de verkoopwaarde rond de 350 euro zal liggen! Hopen dat je iemand kan vinden die er echt veel tijd in wil gaan steken ;)

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » zo 9 mei, 2010 11:38

En omdat we een markt hebben voor het kopen/verkopen van auto's en aanverwanten gaat hier een slotje op.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gesloten