Turqoise JP- eend gaat opgeknapt worden
- bartje2212
- Regelmatige poster
Turqoise JP- eend gaat opgeknapt worden
Eindelijk is het zover: ik heb een sleutelruimte gevonden en kan nu de eend weer een helemaal gaan opknappen ipv oplappen. Vandaag ga ik van start; foto's volgen!
Wat zijn de plannen: eerst maar eens alles uit elkaar en vooral de koets lassen. Daarna chassis waar nodig lassen en opnieuw tegen roest behandelen. Het blokje schoonmaken en eventueel reviseren want dat heb ik in het verleden (2004) niet kunnen doen wegens tijd- en ruimtegebrek. Het blokje loopt ook nog steeds prima (haalt 120 wel) en heeft geen olieverbruik (zelden bij hoeven vullen).
Welke kleur hij wordt weet ik nog niet.
Wat zijn de plannen: eerst maar eens alles uit elkaar en vooral de koets lassen. Daarna chassis waar nodig lassen en opnieuw tegen roest behandelen. Het blokje schoonmaken en eventueel reviseren want dat heb ik in het verleden (2004) niet kunnen doen wegens tijd- en ruimtegebrek. Het blokje loopt ook nog steeds prima (haalt 120 wel) en heeft geen olieverbruik (zelden bij hoeven vullen).
Welke kleur hij wordt weet ik nog niet.
Laatst gewijzigd door bartje2212 op ma 10 mei, 2010 08:53, 2 keer totaal gewijzigd.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
- Jeroen-citroen
- Moderator
- bartje2212
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
leuk kleurtje! blijft ie zo?
ik zou idd zeker niet het blok reviseren als ie goed loopt. ik heb inmiddels wel geleerd: don't fix it if it ain't broken! ik had ook een jp (22-sv) heb daarom een zwak voor jp eendjes/dyanes
ik zou idd zeker niet het blok reviseren als ie goed loopt. ik heb inmiddels wel geleerd: don't fix it if it ain't broken! ik had ook een jp (22-sv) heb daarom een zwak voor jp eendjes/dyanes
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- bartje2212
- Regelmatige poster
Het blok zal ik eerst maar eens goed schoonmaken en controleren op speling op krukas e.d. Eigenlijk is het wel logisch om het blokje verder zo te laten als er niks mee is. Eerst alles maar eens goed schoonmaken.
Wat de kleur betreft: ik denk dat ie wel zo blijft, al wil ik hem wel opnieuw lakken/spuiten (deze keer niet met roller en kwast). Grappig dat er meerdere "JP's" zijn!
De ruimte huur ik samen met een maat die zijn kever (geel) aan het opknappen is. Het is dus een beestenboel, zeker als ik de hond mee heb
Wat de kleur betreft: ik denk dat ie wel zo blijft, al wil ik hem wel opnieuw lakken/spuiten (deze keer niet met roller en kwast). Grappig dat er meerdere "JP's" zijn!
De ruimte huur ik samen met een maat die zijn kever (geel) aan het opknappen is. Het is dus een beestenboel, zeker als ik de hond mee heb
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- bartje2212
- Regelmatige poster
- bartje2212
- Regelmatige poster
lang niets gedaan aan de eend; dat heb je met gezinsuitbreiding
De werkruimte gaat na de zomer plat, dus moet ik nu toch echt elk weekend een dagje klussen, oh wat erg
hier werd ik minder blij van...
en dit:
dus maar aan de slag:
zaterdag weer verder met lassen (en oefenen!)
De werkruimte gaat na de zomer plat, dus moet ik nu toch echt elk weekend een dagje klussen, oh wat erg
hier werd ik minder blij van...
en dit:
dus maar aan de slag:
zaterdag weer verder met lassen (en oefenen!)
- bartje2212
- Regelmatige poster
neehoor; er staat al een draadje in topic plaatwerk e.d.
in het kort: alle bedrading (kabelboom) los van het motorblok, kachelbediening, pedalenset en remcylinder (systeem moet leeg) sparscherm achter eerst de tankdop en vulbuis los maken en vergeet ook niet de stekker van de tankvlotter. Daarna de bouten in de bodem (rand langs bodemplaten) nog n paar in de bodemplaten boven de veerpotbevestiging en onder de achterbank.
Dan ben je een heel eind.
Oh ja, deuren eerst eruit; dan is ie lichter en kom je overal beter bij.
in het kort: alle bedrading (kabelboom) los van het motorblok, kachelbediening, pedalenset en remcylinder (systeem moet leeg) sparscherm achter eerst de tankdop en vulbuis los maken en vergeet ook niet de stekker van de tankvlotter. Daarna de bouten in de bodem (rand langs bodemplaten) nog n paar in de bodemplaten boven de veerpotbevestiging en onder de achterbank.
Dan ben je een heel eind.
Oh ja, deuren eerst eruit; dan is ie lichter en kom je overal beter bij.