Weer een nieuwe!
Weer een nieuwe!
Gegroet eendenliefhebbers/sters,
In december 2009 heb ik een AZU 250 (1976) aangeschaft. Voor degene die het interesseert hierbij een linkje naar de fotoreprtage.
http://www.mijnalbum.nl/Album=UDQ3AS6L
Afgelopen week is-t-ie APK-gekeurd en mag nu buiten spelen.
Waar ik nog even mee zit is het volgende: bij het restaureren heb ik alle ruiten verwijderd en geconstateerd dat de pezen volledig uitgehard en bros waren. Deze moeten vervangen worden. Daarvoor ben ik op zoek naar nieuwe exemplaren. Weet iemand waar ik die kan krijgen en of ze per ruit of "van de rol"geleverd worden. Verder schijnt het dat je voor de montage een zgn. pezentrekker nodig hebt(?); is er iemand die zo'n ding heeft?
In december 2009 heb ik een AZU 250 (1976) aangeschaft. Voor degene die het interesseert hierbij een linkje naar de fotoreprtage.
http://www.mijnalbum.nl/Album=UDQ3AS6L
Afgelopen week is-t-ie APK-gekeurd en mag nu buiten spelen.
Waar ik nog even mee zit is het volgende: bij het restaureren heb ik alle ruiten verwijderd en geconstateerd dat de pezen volledig uitgehard en bros waren. Deze moeten vervangen worden. Daarvoor ben ik op zoek naar nieuwe exemplaren. Weet iemand waar ik die kan krijgen en of ze per ruit of "van de rol"geleverd worden. Verder schijnt het dat je voor de montage een zgn. pezentrekker nodig hebt(?); is er iemand die zo'n ding heeft?
-
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
welkom
welkom op 2c-forum
En het is een mooie auto
Veel plezier ermee. eendrijder Henk

Veel plezier ermee. eendrijder Henk
-
- Regelmatige poster
Nou, ik zat zelf ook met het probleem van het erin en eruit krijgen van een voorruit.
Je neemt iets van een latje wat als handvat dient, en aan het eind maak je haaks erop een haakje van een stoelrubber, zodat je een latje hebt met een soort V-vorm eraan die de pees uit elkaar drukt. Tussen de trekker en de pees kun je dan je draad leggen omdat nu de pees op korte afstand open staat.
Je neemt iets van een latje wat als handvat dient, en aan het eind maak je haaks erop een haakje van een stoelrubber, zodat je een latje hebt met een soort V-vorm eraan die de pees uit elkaar drukt. Tussen de trekker en de pees kun je dan je draad leggen omdat nu de pees op korte afstand open staat.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
Bedankt! Prima idee. Ik zag (bij BurtonCarCompany) dat een originele trekker Eur. 29,= kost, dat is geen kattep..lordmaster1 schreef:Nou, ik zat zelf ook met het probleem van het erin en eruit krijgen van een voorruit.
Nu nog op jacht naar pezen voor de vier raampjes.
-
- Las Expert
- Contacteer:
die pezen zijn erg moeilijk te vinden,ik heb ze nog niet kunnen vinden,ik heb er nu ook nieuwe pezen in maar die zijn een dikke millimeter smaller dus het rubber sluit niet goed af dus krijg je lekkage,maar goed ik rij er bijna nooit mee.
meschien hebben de hy clubs een optie
die pezentrekker heb je niet nodig, met wat heen en weer wiebelen druk je je ze er zo in,zo doe ik dat altijd. anders pak je een dikke schroevendraaier en buig je een oude fietsspaak om tot een oog en las je die op die schroevendraaier
meschien hebben de hy clubs een optie
die pezentrekker heb je niet nodig, met wat heen en weer wiebelen druk je je ze er zo in,zo doe ik dat altijd. anders pak je een dikke schroevendraaier en buig je een oude fietsspaak om tot een oog en las je die op die schroevendraaier
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
- Jeroen-citroen
- Moderator

Dat is een erg mooie AZU geworden maar ik ga toch ff zeuren. Ik vind het jammer dat je de rechthoekige koplampen niet gebruikt hebt. Die horen er naar mijn idee gewoon op. Als je dan toch voor ronde gaat vind ik het op een besteller veel mooier staan met de smalle koplampsteun.
Dit is gewoon mijn mening hoor dus als je het er niet mee eens bent trek je je er gewoon niks van aan

weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet