-
Heidi
- Gebruiker

Bericht
door Heidi » ma 24 jan, 2005 20:46
elke keer als ik onder mn motorkap kijk is er een slangetje af, zeg maar het slangetje dat onder de luchtinlaat naar de olievulpijp gaat. De motor loopt er niet anders om, maar toch zal het slangetje er niet voor de lol opzitten toch?
wie weet of dit erg is, en wat dit voor slang is? ik heb em als een met een sjorbandje vastgezet, maar hij was er weer net zo snel af..
-
Duintje
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Duintje » ma 24 jan, 2005 20:49
dat is het slangetje waardoor eventuele olie in je luchtfilter kan teruglopen in het systeem via de olievulpijp.
Handig he !
Marcel
-
Heidi
- Gebruiker

Bericht
door Heidi » ma 24 jan, 2005 20:54
hey da's een snelle reactie, lijkt wel chatten.. dus heel erg is het niet dat ie er niet op zit, behalve dat het dus kan gaan stinken als ie lekt..
-
Punky
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door Punky » di 25 jan, 2005 00:08
Zet er anders een slangenklem op. Dan blijft ie wel vastzitten.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Lelijke Eend
- Heavy user

Bericht
door Lelijke Eend » di 25 jan, 2005 01:04
Als het slangetje er een paar daagjes op zit zonder er af te valen (wel rijden in die dagen), kijk dan even in je luchtfilter of je ook olie en andere troep ziet.
Afblijven.
-
Heidi
- Gebruiker

Bericht
door Heidi » di 25 jan, 2005 07:55
okiedokie, zal ik doen, bedankt voor de reacties

-
Handjes
- Veelvuldig poster

Bericht
door Handjes » di 25 jan, 2005 10:09
Heidi schreef:hey da's een snelle reactie, lijkt wel chatten.. dus heel erg is het niet dat ie er niet op zit, behalve dat het dus kan gaan stinken als ie lekt..
En dat is niet gezond... Bovendien zal binnen de kortste keren je motorruimte zwart zien van de olie...
La vie est belle.
-
Klaas Jan Franssen
- Gebruiker

Bericht
door Klaas Jan Franssen » di 25 jan, 2005 11:31
Het is toch met name bedoelt om overdruk tegen te gaan? bij het intrekken van de beide zuigers?
Het lijkt mij niet dat je altijd olie hebt dat daaruit komt... of stop ik nu te weinig olie in mn blok.....
-
Gast
Bericht
door Gast » di 25 jan, 2005 11:48
Klaas Jan Franssen schreef:Het is toch met name bedoelt om overdruk tegen te gaan? bij het intrekken van de beide zuigers?
Het lijkt mij niet dat je altijd olie hebt dat daaruit komt... of stop ik nu te weinig olie in mn blok.....
Er komt altijd wel oliedamp uit, het is immers carterontluchting. Als er ook echte vloeibare olie uit komt, dan is er sprake van wat overmatige slijtage aan het ontluchtingsventiel.
-
Klaas Jan Franssen
- Gebruiker

Bericht
door Klaas Jan Franssen » di 25 jan, 2005 14:37
Bij aankoop, was het luchtfilter echt vergeven van de olie, en dat lijkt mij nu ook weer niet de bedoeling of niet soms?
Een beetje oliedamp kan ik inkomen, maar een gitzwart luchtfilter??
Oliedamp maakt het complete motorruim toch ook niet vies? zoals hierboven geschreven staat?
-
Bjorn
- Regelmatige poster

Bericht
door Bjorn » di 25 jan, 2005 14:49
als je luchtfilter vergeven is van olie duidt dit op een te hoge carterduk. Oorzaken hiervan kunnen zijn: een versleten vulpijp, of versleten en/of kapotte zuigerveren.
Bij een compressiemeting kun je de versleten zuigerveren eventueel uitsluiten.
Beide oorzaken hebben overigens ook olieverbruik als gevolg.
AZ A2 '70
AK400 '76
-
Handjes
- Veelvuldig poster

Bericht
door Handjes » di 25 jan, 2005 15:21
Klaas Jan Franssen schreef:Oliedamp maakt het complete motorruim toch ook niet vies? zoals hierboven geschreven staat?
Probeer maar eens

. Na een paar weken zul je het resultaat wel zien. Kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar de straat onder de uitlaat als je 2cv daar 5 minuten stationair staat te draaien...
La vie est belle.
-
Bjorn
- Regelmatige poster

Bericht
door Bjorn » di 25 jan, 2005 16:22
oliedamp maakt de boel wel smerig hoor..
Wat er overigens uit je uitlaat komt, als je die 5min stationair op straat laat lopen is vaak roet met waterdamp. Geen olie in iedergeval.
AZ A2 '70
AK400 '76
-
Handjes
- Veelvuldig poster

Bericht
door Handjes » di 25 jan, 2005 16:37
Bjorn schreef:oliedamp maakt de boel wel smerig hoor..
Wat er overigens uit je uitlaat komt, als je die 5min stationair op straat laat lopen is vaak roet met waterdamp. Geen olie in iedergeval.
Klopt, maar ik bedoelde het als voorbeeld voor hoe zoiets snel zwart kan worden....
La vie est belle.
-
Klaas Jan Franssen
- Gebruiker

Bericht
door Klaas Jan Franssen » di 25 jan, 2005 16:56
Bjorn schreef:als je luchtfilter vergeven is van olie duidt dit op een te hoge carterduk. Oorzaken hiervan kunnen zijn: een versleten vulpijp, of versleten en/of kapotte zuigerveren.
Bij een compressiemeting kun je de versleten zuigerveren eventueel uitsluiten.
Beide oorzaken hebben overigens ook olieverbruik als gevolg.
Daar heb ik nu zeker geen last meer van,. het blokje is gereviseerd, en heeft ook een nieuwe vulpijp!
Ik vermoed zelf dat de vorige eigenaar er teveel olie in heeft gedaan... de oud-eigenaar kennende....