Krijg ik gedonder bij de RDW
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Beginner
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:56
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
-
- Beginner
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:56
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Ging geloof ik iets fout bij verzenden, nog maar een keer dan:
dank voor je reacties,
ga dan maar geoon een afspraak maken met RDW man, welke is bij jou geweest?
mogelik kan die ook mij van dienst zijn...
dan koop ik ook een nieuw chassie..
ik heb er weer wat meer vertrouwen in
vr. dank Olaf
dank voor je reacties,
ga dan maar geoon een afspraak maken met RDW man, welke is bij jou geweest?
mogelik kan die ook mij van dienst zijn...
dan koop ik ook een nieuw chassie..
ik heb er weer wat meer vertrouwen in
vr. dank Olaf
het wordt een mooie!! mehari
-
- Beginner
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:56
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
CHASSIE NR UIT 73 HAND GESLAGEN..
Hallo beste forum leden,
Ik heb al eens eerder wat vragen gehad over mijn mehari.
Onder andere over het vinden van mijn chassis nr.
Na het vinden van het nummer, allen dank hiervoor!
Ben ik naar de RDW gegaan om mijn mehari in te voeren uit Denemarken.
Dit zat niet mee!!!
De keurmeester vertelde mij dat het met de hand was ingeslagen, dit had gewalst moeten zijn.
Nu heb ik ook gehoord dat ze chassis nummers van mehari's uit '73 nog niet inwasten. Maar dat ze de nummers later met de hand insloegen. Omdat simpelweg de wet voor chassis nummers veranderde.
Wie kan mij helpen met dit probleem!
Op het moment kan ik mijn mehari niet invoeren, ze gaan niet akkoord.
Wel zijden ze, als ik bewijs kon tonen van andre mehari's met ook handgeslagen chassis nummers, dan zouden ze als nog akkoord gaan.
vriendelijk dank.
olaf
Ik heb al eens eerder wat vragen gehad over mijn mehari.
Onder andere over het vinden van mijn chassis nr.
Na het vinden van het nummer, allen dank hiervoor!
Ben ik naar de RDW gegaan om mijn mehari in te voeren uit Denemarken.
Dit zat niet mee!!!
De keurmeester vertelde mij dat het met de hand was ingeslagen, dit had gewalst moeten zijn.
Nu heb ik ook gehoord dat ze chassis nummers van mehari's uit '73 nog niet inwasten. Maar dat ze de nummers later met de hand insloegen. Omdat simpelweg de wet voor chassis nummers veranderde.
Wie kan mij helpen met dit probleem!
Op het moment kan ik mijn mehari niet invoeren, ze gaan niet akkoord.
Wel zijden ze, als ik bewijs kon tonen van andre mehari's met ook handgeslagen chassis nummers, dan zouden ze als nog akkoord gaan.
vriendelijk dank.
olaf
het wordt een mooie!! mehari
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
ik heb ook zo'n probleem bij mijn azu.
ook geen chassis nummer echter alleen een plaatje die vast geschroeft zit! ik neem aan dat dat het chassis nummer is.
het probleem is echter dat ik geen papieren meer bij de auto heb! wel een aankoop formulier en het typeplaatje en chassis nummer!
kan ik dan zo naar de rdw?
ook geen chassis nummer echter alleen een plaatje die vast geschroeft zit! ik neem aan dat dat het chassis nummer is.
het probleem is echter dat ik geen papieren meer bij de auto heb! wel een aankoop formulier en het typeplaatje en chassis nummer!
kan ik dan zo naar de rdw?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Siemen dat is aardig. Er is al veel over geschreven. Geen papier en geen chassis nummer is lastig.
Belangrijk is dat het plaatje niet los is geweest, de auto niet uit elkaar, kortom dat de auto als eenheid onmiskenbaar is. Vraag bij citroen Nederland een bewijs aan dat deze wagen ooit gebouwd is, dat er bij die serie geen nummers wereden geslagen. Neem allle documentatie mee.
Verzamel zo veel mogelijk info.
Succes
Belangrijk is dat het plaatje niet los is geweest, de auto niet uit elkaar, kortom dat de auto als eenheid onmiskenbaar is. Vraag bij citroen Nederland een bewijs aan dat deze wagen ooit gebouwd is, dat er bij die serie geen nummers wereden geslagen. Neem allle documentatie mee.
Verzamel zo veel mogelijk info.
Succes
Laatst gewijzigd door marcopr op ma 19 jan, 2009 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
hoe staat het met de 69er mehari uit dit verhaal?
zijn de papieren al rond of is iedereen afgehaakt
trouwens in mijn mehari zit het chassis nr ook op een plaatje met twee parkers vast
zijn de papieren al rond of is iedereen afgehaakt
trouwens in mijn mehari zit het chassis nr ook op een plaatje met twee parkers vast
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
hoe kan het toch dat de rdw zo divers op dezelfde problematiek reageert? Als blijkt dat nrs met de hand werden ingeslagen en zij vinden dat dat niet juist is dan moet je maar aan gaan tonen dat dat destijds echt zo gedaan werd. Bij mijn eend konden ze destijds niets van het 3/4 chassisnr maken en ook het motornr en baknr was niet herleidbaar. Dat ik juiste papieren en typeplaatje had hielp geen zier. " het wordt helaas een mooie plantenbak voor in de tuin".
Dus ik heel braaf maar ander chassis en bijbehorende papieren gekocht...
Dus ik heel braaf maar ander chassis en bijbehorende papieren gekocht...
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
Dat gedoe met de hand inslagen snap ik nu helemaal niet in Nederland. Ik heb bij mij in België bij een eendengarage een nieuw chassis gekocht en zij hebben zelf het nummer ingeslagen met de hand. Hypothetisch gezien als ik dus mijn papier van herinslag kwijtspeel, dan kan die wagen nooit meer in Nederland ingevoerd worden. Of heb ik het ergens verkeerd voor? (Niet dat ik van plan ben de auto te verkopen, maar in theorie ...)
2cv spécial 1986
C5 break SX
C5 break SX
Erger nog, voorheen was dit in NL ook zo, maar dan onder toezicht van de Douane. Een ieder die het bewijsje van de Douane kwijt is, is nu mooi zuur, want een handingeslagen nummer.duckie schreef:Hypothetisch gezien als ik dus mijn papier van herinslag kwijtspeel, dan kan die wagen nooit meer in Nederland ingevoerd worden. Of heb ik het ergens verkeerd voor? (Niet dat ik van plan ben de auto te verkopen, maar in theorie ...)
En nee, daar zijn we niet blij mee, maar het wordt er niet anders van.
@Olaf: in die tijd WERDEN de nummers met de hand ingeslagen, mijn Dyane van 1970 heeft het en het Ami Super chassis dat ik heb staan heeft het ook.
@Gerard2cv: hoe kun je de letters wat ophalen?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
met een staalborstel alles goed schoonmaken, dan verven, kleur maakt niet uit, dan schuren met schuurpapier om een blokje kurk of hout, zodat alle verf er weer afgaat, behalve in de dieper liggende cijfers en letters.Chinco schreef: @Gerard2cv: hoe kun je de letters wat ophalen?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break