Krijg ik gedonder bij de RDW

Reparaties, modificaties en onderhoud
Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 23 mar, 2008 15:45

Die HZ is echt supertof Supercees ! Bedankt voor je verhaal.
Afblijven.

olaf van hove
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:56
Locatie: amersfoort
Contacteer:

Bericht door olaf van hove » zo 23 mar, 2008 21:27

heb de papieren van denemarken idd.
dus gewoon een afspraak maken met RDW en laten komen.
een nieuw chassie kopen is dus wel slim om te doen?
dank voor je reactie!
vr. groet Olaf
het wordt een mooie!! mehari

olaf van hove
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:56
Locatie: amersfoort
Contacteer:

Bericht door olaf van hove » zo 23 mar, 2008 21:31

Ging geloof ik iets fout bij verzenden, nog maar een keer dan:

dank voor je reacties,
ga dan maar geoon een afspraak maken met RDW man, welke is bij jou geweest?
mogelik kan die ook mij van dienst zijn...
dan koop ik ook een nieuw chassie..
ik heb er weer wat meer vertrouwen in
vr. dank Olaf
het wordt een mooie!! mehari

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 23 mar, 2008 22:22

Of je dat helpt weet ik niet maar hij heet Marco (of Marko) en was via de RDW in den Bosch. Kost wel 100 euro om langs te laten komen om een identiteitsonderzoek te laten verrichten en daarna krijg je ook nog inslag voor 84 euro. Maar voor 100 Euro krijg je je spullen niet bij de RDW.

olaf van hove
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:56
Locatie: amersfoort
Contacteer:

CHASSIE NR UIT 73 HAND GESLAGEN..

Bericht door olaf van hove » ma 19 mei, 2008 20:10

Hallo beste forum leden,

Ik heb al eens eerder wat vragen gehad over mijn mehari.
Onder andere over het vinden van mijn chassis nr.
Na het vinden van het nummer, allen dank hiervoor!
Ben ik naar de RDW gegaan om mijn mehari in te voeren uit Denemarken.
Dit zat niet mee!!!
De keurmeester vertelde mij dat het met de hand was ingeslagen, dit had gewalst moeten zijn.
Nu heb ik ook gehoord dat ze chassis nummers van mehari's uit '73 nog niet inwasten. Maar dat ze de nummers later met de hand insloegen. Omdat simpelweg de wet voor chassis nummers veranderde.
Wie kan mij helpen met dit probleem!
Op het moment kan ik mijn mehari niet invoeren, ze gaan niet akkoord.
Wel zijden ze, als ik bewijs kon tonen van andre mehari's met ook handgeslagen chassis nummers, dan zouden ze als nog akkoord gaan.

vriendelijk dank.
olaf
het wordt een mooie!! mehari

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 18 jan, 2009 00:29

ik heb ook zo'n probleem bij mijn azu.
ook geen chassis nummer echter alleen een plaatje die vast geschroeft zit! ik neem aan dat dat het chassis nummer is.
het probleem is echter dat ik geen papieren meer bij de auto heb! wel een aankoop formulier en het typeplaatje en chassis nummer!
kan ik dan zo naar de rdw?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 18 jan, 2009 09:05

Siemen dat is aardig. Er is al veel over geschreven. Geen papier en geen chassis nummer is lastig.
Belangrijk is dat het plaatje niet los is geweest, de auto niet uit elkaar, kortom dat de auto als eenheid onmiskenbaar is. Vraag bij citroen Nederland een bewijs aan dat deze wagen ooit gebouwd is, dat er bij die serie geen nummers wereden geslagen. Neem allle documentatie mee.
Verzamel zo veel mogelijk info.
Succes :shock:
Laatst gewijzigd door marcopr op ma 19 jan, 2009 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 19 jan, 2009 09:20

Siemen,Je schrijft over een AZU,daar staat het ingeslagen chassisnummer
voor onder de rechterstoel in het chassis,Flink met een staalborstel schoon
maken en evt de cijfers en letter wat ophalen

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » wo 19 mei, 2010 21:22

hoe staat het met de 69er mehari uit dit verhaal?
zijn de papieren al rond of is iedereen afgehaakt

trouwens in mijn mehari zit het chassis nr ook op een plaatje met twee parkers vast
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » do 20 mei, 2010 20:07

hoe kan het toch dat de rdw zo divers op dezelfde problematiek reageert? Als blijkt dat nrs met de hand werden ingeslagen en zij vinden dat dat niet juist is dan moet je maar aan gaan tonen dat dat destijds echt zo gedaan werd. Bij mijn eend konden ze destijds niets van het 3/4 chassisnr maken en ook het motornr en baknr was niet herleidbaar. Dat ik juiste papieren en typeplaatje had hielp geen zier. " het wordt helaas een mooie plantenbak voor in de tuin".
Dus ik heel braaf maar ander chassis en bijbehorende papieren gekocht... :evil:
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Gebruikersavatar
duckie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 12 jan, 2008 09:36
Locatie: Willebroek (België)

Bericht door duckie » do 20 mei, 2010 20:22

Dat gedoe met de hand inslagen snap ik nu helemaal niet in Nederland. Ik heb bij mij in België bij een eendengarage een nieuw chassis gekocht en zij hebben zelf het nummer ingeslagen met de hand. Hypothetisch gezien als ik dus mijn papier van herinslag kwijtspeel, dan kan die wagen nooit meer in Nederland ingevoerd worden. Of heb ik het ergens verkeerd voor? (Niet dat ik van plan ben de auto te verkopen, maar in theorie ...)
2cv spécial 1986
C5 break SX

Chinco
Beginner
Beginner
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 2 jan, 2008 00:27

Bericht door Chinco » do 20 mei, 2010 21:08

duckie schreef:Hypothetisch gezien als ik dus mijn papier van herinslag kwijtspeel, dan kan die wagen nooit meer in Nederland ingevoerd worden. Of heb ik het ergens verkeerd voor? (Niet dat ik van plan ben de auto te verkopen, maar in theorie ...)
Erger nog, voorheen was dit in NL ook zo, maar dan onder toezicht van de Douane. Een ieder die het bewijsje van de Douane kwijt is, is nu mooi zuur, want een handingeslagen nummer.

En nee, daar zijn we niet blij mee, maar het wordt er niet anders van.

@Olaf: in die tijd WERDEN de nummers met de hand ingeslagen, mijn Dyane van 1970 heeft het en het Ami Super chassis dat ik heb staan heeft het ook.

@Gerard2cv: hoe kun je de letters wat ophalen?

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 20 mei, 2010 21:25

Chinco schreef: @Gerard2cv: hoe kun je de letters wat ophalen?
met een staalborstel alles goed schoonmaken, dan verven, kleur maakt niet uit, dan schuren met schuurpapier om een blokje kurk of hout, zodat alle verf er weer afgaat, behalve in de dieper liggende cijfers en letters.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Plaats reactie