Verzinkt chassis - chassisnummer onleesbaar geworden
Dit is wel lastig zeg. Opzuiveren van het nummer mag je zelf doen. Daar is niks illegaals aan.
Heb je al contact gehad met het RDW hierover? Een belletje naar het RDW kan soms verhelderend werken. Ook de RDW kan bij een keuring wat manieren gebruiken om op te zuiveren.
Maar ik ben bang dat als dit nummer niet leesbaar is, en je hebt er geen papieren bij, dat het een lastig verhaal wordt. Als je er papieren bij zou hebben waarbij een groot deel van de nummers overeenkomen, dan was het makkelijk.
Dan kon je gewoon voor een herinslag gaan op een andere plaats omdat het oude onleesbaar is geworden. Nu is dat toch lastiger.
Overigens, dat de nummers schots en scheef staan komt vaker voor. Weet je gelijk waar de term 'met de Franse slag' vandaan komt.
Heb je al contact gehad met het RDW hierover? Een belletje naar het RDW kan soms verhelderend werken. Ook de RDW kan bij een keuring wat manieren gebruiken om op te zuiveren.
Maar ik ben bang dat als dit nummer niet leesbaar is, en je hebt er geen papieren bij, dat het een lastig verhaal wordt. Als je er papieren bij zou hebben waarbij een groot deel van de nummers overeenkomen, dan was het makkelijk.
Dan kon je gewoon voor een herinslag gaan op een andere plaats omdat het oude onleesbaar is geworden. Nu is dat toch lastiger.
Overigens, dat de nummers schots en scheef staan komt vaker voor. Weet je gelijk waar de term 'met de Franse slag' vandaan komt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
als dit chassis uit nederland komt
en het is nooit in belgie ingevoerd
kan je het nu toch niet in nederland invoeren?
de vorige belgische eigenaar moet dan de papieren opnieuw opvragen
vanwege vermissing(ik ben alleen bang dat hij ook geen papieren op zijn naam heeft gehad)
ik vrees dat als je helemaal geen papieren hebt het rdw niet echt mee kan werken
maar zoals eerder door iemand gezegt een belletje met het rdw kan heel verhelderend werken
en het is nooit in belgie ingevoerd
kan je het nu toch niet in nederland invoeren?
de vorige belgische eigenaar moet dan de papieren opnieuw opvragen
vanwege vermissing(ik ben alleen bang dat hij ook geen papieren op zijn naam heeft gehad)
ik vrees dat als je helemaal geen papieren hebt het rdw niet echt mee kan werken
maar zoals eerder door iemand gezegt een belletje met het rdw kan heel verhelderend werken
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Het enige wat ik weet dat het chassisnummer bij een ami super bij de gordelbevestiging zit van het chassis, op de juiste plaats dus. Dat is in ieder geval origineel. Hoort i.i.g. niet op de voorpoot te staan.
Een ami super berline heeft de code AMJF. een bréak AMJG en een service AMJH. Vierde letter is dus een F,G of H.
Zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken van het chassisnummer van mijn Super bréak. Volgens mij hoort vlakbij het chassisnummer ook een blikken plaatje te zitten met de codes en het chassisnummer, heeft die van mij wel.
Groet en succes,
Hans
Een ami super berline heeft de code AMJF. een bréak AMJG en een service AMJH. Vierde letter is dus een F,G of H.
Zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken van het chassisnummer van mijn Super bréak. Volgens mij hoort vlakbij het chassisnummer ook een blikken plaatje te zitten met de codes en het chassisnummer, heeft die van mij wel.
Groet en succes,
Hans
Het kenteken is OF uitgevoerd OF geregistreerd als gesloopt. In ieder geval zijn de papieren niet meegegaan naar de vorige (Belgische) eigenaar. Hij heeft het chassis nooit geimporteerd, dus voor de Nederlandse RDW heeft het 10 - 15 jaar in de schuur gestaan ergens. Of dit in België of Nederland is geweest, doet denk ik (?) niet ter zake.
Ik wil dan ook niet invoeren, maar het oude kenteken terug. Alleen zal dat zonder chassisnummer niet gaan.
Wellicht is er nog een mogelijkheid om het nummer middels x-ray terug te krijgen, doen ze met lassen ook wel eens. Maar ik ben er (erg) bang voor dat dit nummer nooit terug gaat komen. En omkatten wil ik niet, het moet legaal, ik wil 's nachts goed kunnen slapen.
Als je een foto van jouw nummer hebt, Hans 8, dan graag!
Ik wil dan ook niet invoeren, maar het oude kenteken terug. Alleen zal dat zonder chassisnummer niet gaan.
Wellicht is er nog een mogelijkheid om het nummer middels x-ray terug te krijgen, doen ze met lassen ook wel eens. Maar ik ben er (erg) bang voor dat dit nummer nooit terug gaat komen. En omkatten wil ik niet, het moet legaal, ik wil 's nachts goed kunnen slapen.
Als je een foto van jouw nummer hebt, Hans 8, dan graag!
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
is (via de bewaarde mailwisseling) niet te achterhalen wat devorige eigenaar met het kenteken gedaan heeft? Had deze er ook wel een kenteken bij?
Mogelijk kan de rdw het nummer opzoeken en daaraan een status van het voertuig koppelen (sloop, of nog op naam van iemand, uitgevoerd)
Mogelijk kan de rdw het nummer opzoeken en daaraan een status van het voertuig koppelen (sloop, of nog op naam van iemand, uitgevoerd)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
Voor de zekerheid ben ik nog weer even in de mailwisseling gedoken, want dat was wel een goede tip. Alleen helaas:
Dat is trouwens in juni 2006, het wordt dus wel tijd dat ik een knoop door ga hakken. Ik wil nou wel eens een a-type die gewoon rijdt en blijft rijden. Maar dat terzijde.
edit: de verkoper melde bij afhalen dat hij het chassis in het noorden van Nederland had gekocht, hij dacht Delftzijl ofzo. Maarjah, daar kun je niets mee.
enverkoper schreef:Het klopt inderdaad dat er geen papieren van het chassis zijn. Het was een Nederlandse auto. Er staat een chassisnummer in maar die is onleesbaar door het galvaniseren. Misschien is het nog te achterhalen als je die eruit slijpt. Dan kan je langs onder zien.
Op Cifo was iemand die een x-ray voor me zou kunnen regelen, maar dat is ook met gemak 4 jaar geleden. Om die man nu out of the blue te gaan bellen...verkoper schreef:Ik heb die gekocht zonder kenteken dus ik weet niet welke het is. Het chassisnummer is onleesbaar door de zinklaag
die zinklaag krijg je er niet af zonder de nummers te beschadigen. Ik denk dat je er het best een ander kenteken in zet of je moet het proberen zuiver te krijgen.
Dat is trouwens in juni 2006, het wordt dus wel tijd dat ik een knoop door ga hakken. Ik wil nou wel eens een a-type die gewoon rijdt en blijft rijden. Maar dat terzijde.
edit: de verkoper melde bij afhalen dat hij het chassis in het noorden van Nederland had gekocht, hij dacht Delftzijl ofzo. Maarjah, daar kun je niets mee.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
@Hans: heb je nog een foto kunnen maken? Ik zou erg graag nog een (aantal?) chassisnummers bekijken van vergelijkbare exemplaren. Wat je ook googled, het is onmogelijk om een foto te vinden van een chassisnummer Ami Super (of maar van een A-type) uit die tijd.
Zijn er nog mensen die tips hebben omtrent het opzuiveren van het nummer? Een of andere CSI-methode om in het onderliggende plaatwerk kleurverschillen duidelijk te maken ofzo?
Ik neig langzaam richting het einde voor dit chassis, dat zou zonde zijn.Ik heb niet echt nog opties, afgezien van Alie - illigali praktijken.
Zijn er nog mensen die tips hebben omtrent het opzuiveren van het nummer? Een of andere CSI-methode om in het onderliggende plaatwerk kleurverschillen duidelijk te maken ofzo?
Ik neig langzaam richting het einde voor dit chassis, dat zou zonde zijn.Ik heb niet echt nog opties, afgezien van Alie - illigali praktijken.
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Ik heb de handdoek in de ring gegooid. Ik hoop dat ier iemand anders is die de tijd en energie erin wil steken. Ik heb de garagebox nodig voor sleutelplannen aan mijn Xantia, dus dan moet je keuzes maken.
Zie voor de advertentie: http://www.2cv.nl/markt/advertenties/14372.php
Bedankt voor jullie inbreng!
Zie voor de advertentie: http://www.2cv.nl/markt/advertenties/14372.php
Bedankt voor jullie inbreng!
Re: Verzinkt chassis - chassisnummer onleesbaar geworden
Chinco schreef:Ik heb een Ami Super chassis (met orginele motor) staan, waarvan het chassisnummer onleesbaar is geworden door verzinking. Het chassis is 10+ jaar geleden vanuit Nederland (Delftzijl, geloof ik) naar België gegaan, waarbij het verzinkt is. Daarbij is het chassisnummer onleesbaar geworden, wat in België voorheen geen probleem was.
Toen dat wel een probleem werd in België, heb ik het chassis (voor teveel geld, achteraf) gekocht en weer meegenomen naar Nederland. Nu zou ik graag het chassisnummer weer leesbaar maken en proberen er weer de orginele papieren bij te krijgen. Hoe zouden jullie te werk gaan?
Zelf zit ik te denken aan licht schuren tot de zinklaag weg is, goed idee? En maak ik een kans om bij de RDW met een rollend chassis + orginele motor weer een kenteken te krijgen?
Wat er daarna moet gebeuren staat nog een beetje open. Een Dyane, Ami, Eend, alles staat eigenlijk open. Als ik maar weer A-type kan rijden zonder telkens de boel onder m'n kont weg te zien rotten.
Oh, niet onbelangrijk, foto's:
Re: Verzinkt chassis - chassisnummer onleesbaar geworden
cobus schreef:Chinco schreef:Ik heb een Ami Super chassis (met orginele motor) staan, waarvan het chassisnummer onleesbaar is geworden door verzinking. Het chassis is 10+ jaar geleden vanuit Nederland (Delftzijl, geloof ik) naar België gegaan, waarbij het verzinkt is. Daarbij is het chassisnummer onleesbaar geworden, wat in België voorheen geen probleem was.
Toen dat wel een probleem werd in België, heb ik het chassis (voor teveel geld, achteraf) gekocht en weer meegenomen naar Nederland. Nu zou ik graag het chassisnummer weer leesbaar maken en proberen er weer de orginele papieren bij te krijgen. Hoe zouden jullie te werk gaan?
Zelf zit ik te denken aan licht schuren tot de zinklaag weg is, goed idee? En maak ik een kans om bij de RDW met een rollend chassis + orginele motor weer een kenteken te krijgen?
Wat er daarna moet gebeuren staat nog een beetje open. Een Dyane, Ami, Eend, alles staat eigenlijk open. Als ik maar weer A-type kan rijden zonder telkens de boel onder m'n kont weg te zien rotten.
Oh, niet onbelangrijk, foto's:
Waarom niet gewoon een mailtje gaat makkelijker ik had een stukje getypt nog niet klaar en weg was het.Ik heb nu wel wat ervaring met het onleesbare chassis nummer van mijn "franse AK 400 ,uiteindelijk gevonden niet voor de rechter voorstoel maar eronder, lijkt op een "deuk "van ca 10 CM maar na de tip van de RDW om niet met een staalborstel maar met een KOPEREN borstel de zaak schoon te maken en eventueel AFBIJT middel kwam 80 % van het nummer tevoorschijn. RDW Waddixveen zei : als wij maar iets hebben zichtbaar komt het wel goed. moet wel overeenkomsten hebben met het : gepopte "plaatje op de koets.
Goed, ik hoop dat dit overkomt deze mvoor mij moeilijke manier.
Zijn er nog vragen Alleen mail a.a.g.groen@freeler.nl
Goed, ik hoop dat dit overkomt deze mvoor mij moeilijke manier.
Zijn er nog vragen Alleen mail a.a.g.groen@freeler.nl